amiga skrev:
Ang. spørsmålet om Ace vil steppe inn på denne turneen, er vel det tvilsomt, da han spiller på Sweden Rock samme dag Kiss er i Praha.
MEN da det ikke er andre solokonserter Ace har satt opp i sommer, KAN det vel være mulig han stepper inn på enkelte konserter, da han likevel skal spille 6. Juni i Sverige ?
For dere som har billett til Oslo og Bergen, går det ihvertfall an å håpe
Ace kommer han, men desverre en uke etter de andre. :'(
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.5217567
Ace var en underlig skrue i dette bandet. Imaget satt ikke like godt som hos de andre, og han levde litt i bakgrunnen. Skrev ikke så mange låter, og det gikk noen plater før han sang solo på de få han skrev, og han sto gjerne litt bak Gene og Paul på scenen. Han slet i perioder tungt med alkoholen. Det var ikke en gang alltid han dukket opp i studio når de skulle spille inn plater. Destroyer, kanskje deres beste plate, er tapet uten Ace. Likevel holdt han mye av bandets sjel i sin Les Paul, med sin særegne stil. Min interesse for bandet forsvant samtidig med Ace, kanskje mye på grunn av at jeg da passerte 15 år. ;D
Da Ace og Peter dukket opp i bandet igjen våknet også min interesse. Ren nostalgi, naturligvis. Så nå skal jeg i alle fall se dem for første gang og sikkert siste gang, selv om bare halve bestningen er med fra den gang. Uansett er det Paul Stanley som holder bandet oppe, med sin stemme og en fasinerende trang til å være den stjernen han har malt seg med. Forøvrig har han skrevet en lang rekke med bra låter.
Det blir noen nostalgiske øyeblikk for en tidligere hardrocker det neste kvartalet...
Thin Lizzy, Def Leppard, Judas Priest, Kiss, Iron Maiden...
Metallica kom for sent. Ingen nye hardrockhelter for min del etter 1980. 8)