Kimono

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• G

Gjestemedlem

Gjest
    Jeg trenger en noenlunde grei kinomo (eller annet japansk antrekk). Er det noen som vet hvor det er mulig å kjøpe dette enten i Norge eller import med relativt kort leveringstid? Kjøpte noe flims på ebay, men det var helt ubrukelig. Ser for meg noe i ull, eller bomull som ser ok ut men ikke er for spinndyrt.

Noen ideer?

Cobra2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Antall liker
    1.214
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    76
    Og jeg som trodde det var et silke-antrekk?

Arne K

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Hva skal den brukes til? Hagearbeid?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.885
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Har ei japansk spaserjakke for damer som kan likne, men det er ei bryllupsgåve kona mi og eg ikkje passar i. Brukast stort sett til ukledning. Du bør vere max ca 1,60 om det skal vere aktuelt å passe inn i denne.
    Har eg forresten nemnt at du har vorte særare med åra? ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Hvis det er til en bestemmt anledning ville jeg sjekket kostymeutleie. Tror et slikt antrekk er temmlig kostbart om du skal ha kvalitet. men skal du bruke det til flere anledninger tror jeg du skal slite for å få tak i noe sånt i norge. Skal ringe en bekjent av meg som har litt oversikt og høre. Du bør ha et passende sverd også ;D

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    6.205
    Sted
    oslo
    tror japantorget på majorstua har yukata hvis du bor i oslo-området, men det blir vel litt mer i badekåpeland enn festantrekk ;)

kan også hende at noen kampsportsjapper selger slikt? Hakama burde iallefall være mulig å oppdrive.
    hvis du skal ha skikkelig festantrekk trenger du vel både en montsuki kimono, Hakama (bukser) og muligens en Haori (jakke).

G

Gjestemedlem

Gjest
    bjarnetv skrev:
    tror japantorget på majorstua har yukata hvis du bor i oslo-området, men det blir vel litt mer i badekåpeland enn festantrekk ;)

kan også hende at noen kampsportsjapper selger slikt? Hakama burde iallefall være mulig å oppdrive.
    hvis du skal ha skikkelig festantrekk trenger du vel både en montsuki kimono, Hakama (bukser) og muligens en Haori (jakke).
    Ja, en hakama skal være greit å oppdrive her hjemme. Tror kanskje jeg har en kendo hakama en eller annen plass. Får lete litt i skuffer og skap. Hm, kan muligens slipper unna med en modifisert gi og få sydd en Haori. Skal i allefall ha det som en back up-løsning om jeg ikke får tak i noe ordentlig i tide.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Vurderer sterkt å kjøpe en anstendig TV. Hvis det skjer, og du i tillegg kommer i det antrekket, inviterer jeg på sushi, sake, og samuraifilmer.  ;D

Toshiro Mifune ordner opp. Jeg lover!

G

Gjestemedlem

Gjest
    Zomby_Woof skrev:
    Vurderer sterkt å kjøpe en anstendig TV. Hvis det skjer, og du i tillegg kommer i det antrekket, inviterer jeg på sushi, sake, og samuraifilmer. ;D
    Høres moro ut det. :) Jeg er stor fan av samuraifilmer.

tweakMan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    128
    Gen ki neh ...dess? ;)

http://epla.no/shops/kimono/

Nå er det jo 3 deler da i det du bilder Gjestemedlem.
    Jakka, skjørtet og Skjorte/.....

Du kan kjøpe en jakke (badekåpe... som du sier) "kimono"...
    Så en Aikido/kendo drakt, jakke + skjørt/bukse..

Det blir jo nermest det du søker, om du skal ha det kjapt.. Selv om helt "ekte" blir det jo ikke..

For dressen du bilder heter egentlig Garb/"Sugata" og er en seremonisk klesdrakt...

Garb/sugata = Haori (Jakke) + Hakama (bukse) ... Kimono... well, det er vel egentlig en slags "Frokk" som man sier....

Stilen av "kimono" du søker heter.. Montsuki!! ;D ordet betyr tilsvarende på norsk... Bunad...

doitashi mashite

mvh

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.260
    Steinar_Lund skrev:
    Kimono? Jeg trodde det var kistereo det gikk i her inne. Uff... :p
    Kimono brukes ofte i vestlige sammenhenger av alternative folk, mennesker som søker en høyere åndelig dimensjon, ro i sjelen, meditasjon og sånt. Gjestemedlem? ::) :eek:

tweakMan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    128
    Jeg kunne tenkt meg en snasen Garb/Mon-Tsuki outfit selv jeg altså!!!!
    Bra Gjestemedlem! Kudos til deg!

Det er stilige saker dette!!! :)

mvh

G

Gjestemedlem

Gjest
    Ichiroya har en imponerende mengde klær for salg. Og jeg har lagt inn en bestilling på 'Haori, Kimono & Juban Set' i Oshima Tsumugi silk samt en hakama i ull. De hevder at transport skal ta 4-6 dager med express. Håper de ikke roter.

Ikke like staselig som de på bildene tidligere i tråden, men et kompromiss mht. størrelse, pris og utseende.

Vedlegg

G

Gjestemedlem

Gjest
    Zomby_Woof skrev:
    Hva må du ut med for herligheten?
    Sub Total = YEN 18,336 (US $228.00)
    Shipping(Express) = YEN 4,544 (US $56.50)
    ========================================
    Grand Total = YEN 22,879 (US $284.50)

Så kommer vel 25% MV og avgifter på toppen er jeg redd

Mulig jeg må ha meg et belte i samme slengen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn