Ketils Superlag

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Innlegg
2.216
Antall liker
1.322
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
Hei, så en annonse i et engelsk musikkblad (the wire) at Ketil Bjørnstad skal på en liten turne over fjorden i slutten av mars (UK). Vel, gutta og jenta han skal ha med seg er: Eivind Aarset, Arild Andersen, Kristin Asbjørnsen, Svante Henryson, Per Lindvall, Alex Riel og Andy Shepard. Hadde vært utrolig fint om denne gjengen også kunne tatt seg en Norgesturne.
 
O

om.s

Gjest
Hei, så en annonse i et engelsk musikkblad (the wire) at Ketil Bjørnstad skal på en liten turne over fjorden i slutten av mars (UK). Vel, gutta og jenta han skal ha med seg er: Eivind Aarset, Arild Andersen, Kristin Asbjørnsen, Svante Henryson, Per Lindvall, Alex Riel og Andy Shepard. Hadde vært utrolig fint om denne gjengen også kunne tatt seg en Norgesturne.
KB er vel dessverre en av de som lider under "ikke forstått" i Norge, dessverre da mannen er av de absolutte oppegående, hvilket ikke kan sies om de som har klasset mannen...........

mvh
 

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Innlegg
2.216
Antall liker
1.322
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
Jada, du er inne på noe...
Leste forresten et intervju med Arild Andersen i et nr av jazznytt hvor han påpekte hvor vanskelig det kunne være å få spillejobber i norge. "Alle" jazzklubber etc ville kun ha de "nye unge".
 

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Innlegg
459
Antall liker
0
I hans(vår) ungdom var han vant til å bli oppsøkt av folk som tilbø ham jobber.
Det fungerer ikke på den måten lengre. Det er en ung generasjon, som har jævlig mye å fare med, som i tilegg har lært seg å plukke opp telefonen selv, skrive søknader selv, promotere seg selv etc.
Da går det ikke å leve på hvordan ting fungerte på 70-tallet, vente at telefonen skal ringe, og sutre i Jazznytt når den ikke gjør det.

Den omtalte generasjonen(Arild, Jon, Terje, Knut, etc.)Lever også estetisk og kunstnerisk på 80-tallet, ogg må selvfølgelig tåle at interresen for dette kanskje ikke er den store.

De forlanger også mye større honorarer, leverer dårlige konserter, og er i det hele tatt dårlige argumenter for seg selv.
 
O

om.s

Gjest
De forlanger også mye større honorarer, leverer dårlige konserter, og er i det hele tatt dårlige argumenter for seg selv.
De konsertene jeg har vært på av vedkommende var ikke dårlige, var ikke dårlige argumenter for seg selv, i det hele tatt noe de yngre burde lære seg mye av og ikke omvendt.....

mvh
 

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Innlegg
2.216
Antall liker
1.322
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
I hans(vår) ungdom var han vant til å bli oppsøkt av folk som tilbø ham jobber.
Det fungerer ikke på den måten lengre. Det er en ung generasjon, som har jævlig mye å fare med, som i tilegg har lært seg å plukke opp telefonen selv, skrive søknader selv, promotere seg selv etc.
Da går det ikke å leve på hvordan ting fungerte på 70-tallet, vente at telefonen skal ringe, og sutre i Jazznytt når den ikke gjør det.

Den omtalte generasjonen(Arild, Jon, Terje, Knut, etc.)Lever også estetisk og kunstnerisk på 80-tallet, ogg må selvfølgelig tåle at interresen for dette kanskje ikke er den store.

De forlanger også mye større honorarer, leverer dårlige konserter, og er i det hele tatt dårlige argumenter for seg selv.
De etablerte gutta har nok vært noe "bortskjemte" når det gjelder spillejobber.... men at de gjør så mange dårlige spillejobber er jeg ikke helt enig i. Tror mye ligger i det at jazz/improv er forholdvis marginale musikksjangere og når f eks Arild A kommerfor n'te gang så er ikke det alltid nok for å dra rauva vår opp av sofaen.
Mye spennende på grasrota ja.
Tror dessverre at det er alt for mange i vår generasjon som heller sitter hjemme med en flaske rødvin og glor på tv og spiller noen cd'er av og til, istedet for å komme seg ut for feks å dra på konserter....(å drikke en falske vin der i stedet)
 
O

om.s

Gjest
Klarer jeg det jeg har tenkt er det duket for Dave Holland konsert her Gøteborg, i mai engang, det burde glede feks deg  Tresko ;)

mvh
 

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Innlegg
459
Antall liker
0
Dave Holland holder jo virkelig koken, veldig bra bassist.
Så bandet hans på kongsberg for en 4-5år siden, og med Scofield, Brecker, Dejohnette, Herbie Hancock, I molde, på samme tia, tror jeg.

Så han også med Metheny og Roy Hanes for kanskje 15 år siden. DET VAR BRA DET.

Når alt kommer til alt, er jeg nok større fan av Charlie Haden.
 
Topp Bunn