kenwood KA-990D og CV ve- 15F

bjarnetv

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2008
Antall liker
5.917
Sted
oslo
den produserer vel 130w i 8 ohm dersom jeg har forstått riktig, så den burde jo egentlig ha mer enn nok krefter.
kenwood lagde vel fortsatt ok produkter i 1986, så det er sikkert en god integrert, selv om den ikke var plassert særlig høyt oppe i hierarkiet ;)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.016
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Sikkert en forsterker som banker gørra ut av høyttalere med rød ring, men CV og masser av krefter på ti kvadrat går kanskje ikke like bra. Den forsterkeren kom nok på slutten av den tiden Kenwood var et merke som hififolket satte pris på. Derfor bør den kunne drive noen mer fornuftige høyttalere til rommet med autoritet. Da mener jeg mer fornuftige i rommet, og som garantert vil låte bedre under slike forhold. Men det hifi-riktige er kanskje ikke så viktig for deg, og hvis det er tilfellet så skal du ikke være redd for den kombinasjonen. Men er rødringene for store så kommer det ikke til å låte så veldig bra på få kvadrat.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Akkurat slik forsterker har jeg eid (på si riktignok), sammen med ditto platespiller, tuner og cd-spiller (990). Kjøpt nye av meg til et lite rom i 1988 om jeg ikke husker feil. Var da ellers fin sammen med rimelige CV, som også var en vanlig salgskombinasjon på Rådhusplassen på den tiden. Jeg brukte den senere med TDL transmisjonslinjer, som var langt tyngre å drive (sensitivitetsmessig iallefall).

Ikke akkurat hifi dog, men det ble da høyt med CV, selv om man ikke nødvendigvis syntes høyt var jamført med vellydende. Kenwood hadde en fin klangtype på den tiden, men litt preget av "japansk" lydtype (ie litt kjølig og splashy). Ingen kraftbombe akkurat, tross optimistiske watt-angivelser, men hørtes da nesten like høyt ut som noe av min øvrige hifi (som dog var oppgitt til å ha langt mindre watt riktignok).

danlil

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.01.2010
Antall liker
0
takk for svar ;D hvis rommet mitt blir for lite å plassere det på, kan jeg putte det i stua og da får jeg litt mer kvadrat og da funker det nok :D

danlil

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.01.2010
Antall liker
0
på denne kombinasjonen med de høytalerene vil det ha mye å si åssen kabler jeg bruker ? nå bruker jeg bare helt plain veldig tynne kabler, burde disse byttes ut med noe? eventuelt hva ? :D

Topp Bunn