Kenneth's Mini-Fi

kenneth1979

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2010
Antall liker
2
Etter noen år i dvale har omsider HiFi interessen våknet til liv igjen. Litt trist at jeg på daværende tidspunkt solgte mitt Marantz/Tannoy/Monster oppsett, men starter på en ny frisk med denne vakre lille saken:

Så inntil videre ser det slik ut:

Planen er å optimalisere dette så godt det lar seg gjøre.

Litt flere bilder:

Er på jakt etter noen lettdrevne gulvstående istedenfor monitorene, eller supplere med en sub oh bytte ut diskanten på disse. Er ikke helt sikker på veien videre, men som en start på en god gammel interesse som har ligget i dvale noen år er dette kjempemessig for meg :)

kenneth1979

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2010
Antall liker
2
Kabler er ikke-terminert av ukjent merke til 8,- pr meter. Ønsker å bytte ut disse med monster eller van den hul eller qed eller noe slikt.
Terminaler fra monster/Dali eller Qed mest sannsynlig, lommeboken over nyttår avgjør dette.

Kjører lyden fra Xbox og dvd gjennom Fatman, men har en aux inngang til overs. Forslag til noe snacksy å bruke den til??

Er på jakt etter en allright BD-spiller også, som skal inn isteden for dvd-spilleren som i sin tid ble kjøpt på impuls fordi den var billig.

Enten utbytte av disse frontene med gulvstående med litt mer/grommere/fyldigere lyd med bittelitt mer trykk i bunnen enn Patos Basic 110, ELLER oppgradere diskanten på disse, og supplere med en musikalsk og "folkelig" sub. Eneste dilemmaet mitt er at Fatman ikke har sub/pre-out så den må være terminert så jeg kan trekke kabler fra speaker out på Fatman og fra subben til Patos. Kun en speaker utgang altså, der.

Tar gjerne imot tips på hvilken sub det evt kan være, men har sett litt på denne:

hxxp://viewitem.eim.ebay.no/Wharfedale_MS65100w_Subwoofer__COLOURS__BNIB_/350409952057/item

Noen tanker om denne?

kenneth1979

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2010
Antall liker
2
Noen forandringer siden sist her.

Dali 2002 har erstattet Kina-Patosene og fått QED Original kabler. Lurer litt på å pimpe disse med noen strømper og slikt, for utseendes skyld.
Ellers er det en Pro-Ject RPM 1.3 på vei, som jeg har fått kjøpe brukt av en med-forumitt her inne. Dukker nok opp i løpet av en ukes tid. I påvente av denne har det også dukket opp en Graham Slee "Gram Amp 2 - Communicator" som jeg har lest mye godt om. Denne står forøvrig plugget i og får litt strøm så lenge.

Så neste på tapetet nå blir å bytte ut de medfølgende snørene med noen andre kabler. Så blir det sikkert nye headphones og en amp til disse og snart. Snoker litt på Alessandro MS1 og Creek OBH11. Samt en ny pickup. Regner med at det blir enten Denon DL110 eller Ortofon 2M Blue. Platespilleren skal forøvrig få seg en annen matte også, enn den filtsaken som jeg leser henger fast i platene når du tar de av....

Det var vel det, enn så lenge.

Vedlegg

kenneth1979

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2010
Antall liker
2
Da var omsider platespiller satt opp og :)
Nå er det bare å spare til en ny og kraftigere forsterker og noen høyttalere.
Tar sikte på en prisklasse høyere neste gang. Har litt lyst på et komplett XTZ oppsett, men er mye annet fint og :)

Frem til da, så må jeg finne jeg en vegghylle til det jeg har, og ta meg god tid til å nyte det sålenge.
Skal prøve å få byttet inn iPod Touch'n med en Classic og ettervert. Lyden fra Pro-Ject var myyyye bedre enn fra Touch'n fra dockingen, så her er det myye å hente.

Nå må jeg kjøpe noen plater :) Satan så deilig å ha platespiller igjen!

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.488
Torget vurderinger
13
Ser da bra ut dette, bedre å laste bilder opp til forumet istdenfor bildr.

Er det stor forskjell platespiller vs cd/ipod lyd syntes du ?

kenneth1979

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2010
Antall liker
2
På mitt utstyr var forskjellen stor. Samma låta spilt fra iPoden er nermest inneklemt og kaldt uten tynge i bunnen i forhold. Ganske oppsiktsvekkende egentlig med tanke på hvor rimelig platespilleren er. Kosta ikke stort mer enn selve iPoden. Platespilleren har pondus, varm klang og nok av bass. (Kanskje med god hjelp av et Graham Slee phonotrinn?)
Den er myk der iPod'n er hard og er litt mer spenstig på en organisk måte. Som sagt, oversaket over forskjellen, selv kun ved en Fatman.

Skal lasta opp til forumet neste gang. Syns det ble noget stort.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.488
Torget vurderinger
13
Du kan jo endre billedstørrelsen før du legger de inn 600Pix x 400 bruker duge bra.

Slik ca...

Vedlegg

kenneth1979

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2010
Antall liker
2
Skal vi se da, om det gikk:

TLAudio Fatman iTube Carbon MK2 + Dali 2002:

Vedlegg

kenneth1979

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2010
Antall liker
2
Hehe, jess. To be continued. Takk for hjelpa j-grandis.

kenneth1979

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2010
Antall liker
2
Det ble en kortvarig glede med ny platespiller. Jentungen på 9mnd fikk tak i armen når jeg ikke var i nærheten (hun er lynkjapp) og jeg tror hun må ha tatt rundt pickupen og dratt armen til side. Pickupen ser litt "tufs" ut, men jeg er ganske uerfaren med platespiller så jeg vet ikke helt. Den sporer iallefall ikke som den skal. Lyden kommer og går litt, det suser og spraker etc etc. Siden jeg ikke skjønner en flekk av cartridge aligment tools så blir det nok å levere den på TonArt i Trondheim å kjøpe ny pickup å få den gratis montert der, om de har den kampanjen enda...

Men noen bilder ble det før ulykken krevde at den ble pakket bort. (inntil jeg får kjøpt veggmontering iallefall)

Jeg er ingen kabelnisse, men "litt" freshere kabler enn disse skal det bli snart.

Graham Slee "Gram Amp 2 - Communicator" i all sin deilige prakt.

Det var litt trangt om plassen så kanskje likegreit at jeg venter med å sette det opp til hyllene okmmer i hus. Kjedelig å gjemme bort riaa'n bak tv'n og :)

Vedlegg

Topp Bunn