KEN ISHIWATA og Marantz Modell 7

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
11.979
Torget vurderinger
10
Oj oj. Dette var saker. Slipper Neby vanlige folk inn på besøk der?

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Antall liker
85
pengesluk skrev:
totte skrev:
Hvem er alle løkhuene?
Står i teksten. De som kommenterte nedenfor.
Bare et obs: Bruker Firefox med Noscript (utvidelse til Firefox). Må da åpne for "disqus.com" i Noscript for den dagbladsiden for å få se kommentarene under.

S

Stereo_Mono

Gjest
.Marcus skrev:
Nå er vel dette varme sløret en signaturgreie for Marantz. Det forventes at Marantzprodukter har denne lyden.
Som eier av flere moderne Marantz komponenter, samt mye annet utstyr som refreranse klarer jeg ikke å kjenne igjen denne beskrivelsen i det hele tatt. Mulig dette varme sløret var gjeldende på eldre Marantz? Men her i huset er nyere Marantz nøytralt, livlig og full av energi.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
janomdahl skrev:
Er i utgangspunktet begeistret over at folk er engasjerte. Men etter å ha gått grundig lei av debattnivået rundt det jeg har skrevet om nettpolitikk de siste årene, er det leit å konstatere at man ikke kan skrive om hifi uten å måtte få rop om "dobbel blindtest" i trynet fra påfallende sinte skeptikere før det har gått fem minutter.
Jeg lei av en hifi presse som stort sett bare formidler usakligheter, fungerer som en reklame forelengende arm for bransjen hvor ingenting etterprøves. Synd at du ikke ser dette, men går i skyttergraven når folk faktisk setter spørsmålstegn ved uttalelser som er mildt sagt tvilsomme. Hvis det er dette som man ønsker å formidle til folk av hva som er viktig for godlyd så er det jammen ikke rart high-fidelity er i ferd med å råtne på rot.

baldrick

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2006
Antall liker
755
Torget vurderinger
3
HEL skrev:
Oj oj. Dette var saker. Slipper Neby vanlige folk inn på besøk der?
Det er nok i utgangspunktet kun åpent etter avtale og ikke noe som normalt sett er åpent iom at det er en privat samling. Men samtidig så tror jeg nok det er muligheter dersom en spør fint om å få tatt en liten titt :)

U

Utgattmedlem 762

Gjest
Om et par år er nok vintage-hifi å spille av wav fra 20MB SCSI-disker, én låt pr. HDD. Når kommer den første non-oversampling SCSI-DACen?

Topp Bunn