Karakterer etter kjøp og salg

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Hei.

Vedr. handel av utstyr gjennom HFS Bruktbørs så savner jeg mulighet til å knytte kommentarer/karakterer til utførte handler - både som selger og kjøper. Noe ala eBay sitt karaktersystem - om det er mulig...

På denne måten kan endel useriøre "aktører" bli luket ut, samt at de som legger sin sjel i at den andre part skal bli fornøyd også får sin positive omtale.

Mvh Kabeldragern

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
310
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Kabeldragern skrev:
Hei.

Vedr. handel av utstyr gjennom HFS Bruktbørs så savner jeg mulighet til å knytte kommentarer/karakterer til utførte handler - både som selger og kjøper. Noe ala eBay sitt karaktersystem - om det er mulig...

På denne måten kan endel useriøre "aktører" bli luket ut, samt at de som legger sin sjel i at den andre part skal bli fornøyd også får sin positive omtale.

Mvh Kabeldragern

Meget bra forslag!

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Dette er noe som kommer, og et karaktersystem vil være veldig behjelpelig for å se hvem som seriøse.

Mvh
Høvdingen

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.079
Torget vurderinger
1
Kjekt.

Mvh. Bjørn

G

Gjestemedlem

Gjest
Ideen er god og kan fungere ved at hyppige selgere kan få god omtale, men det vil være svært vanskelig å flagge dem som er useriøse. De benytter seg gjerne av PMer og mails i stedet for å avertere direkte, kan operere med forskjellige nick og emailadresser. Så så lenge man ikke kan offentliggjøre fullt navn på tvilsome handlespartnere så vil det i praksis ha null effekt på de useriøse og fusentastene er jeg redd.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Gjestemedlem skrev:
Ideen er god og kan fungere ved at hyppige selgere kan få god omtale, men det vil være svært vanskelig å flagge dem som er useriøse. De benytter seg gjerne av PMer og mails i stedet for å avertere direkte, kan operere med forskjellige nick og emailadresser. Så så lenge man ikke kan offentliggjøre fullt navn på tvilsome handlespartnere så vil det i praksis ha null effekt på de useriøse og fusentastene er jeg redd.
Useriøse selger kan en aldri gardere seg mot, men det kan være kjekt å vite hvem det er trygt å stole på. Når du møter en person med null karakter så vet du at han er fersk i gamet, eller kanskje useriøs. Da kan det f.eks. være lurt å tenke seg om to ganger før du f.eks. vurderer forhåndsbetaling. Hvis en person har 20 + stjerner og bare hyggelige kommentarer så er vel risikoen nokså liten for å bli lurt.

I tillegg kan vi lage noen ekstra fordeler og godbiter for de med mange gode karakterer, slik at flere ønsker å opparbeide slik status.

Jeg kan ikke se mange ulemper med et slikt system, men en skal selvfølgelig alltid bruke hodet når en handler brukt utstyr.

Mvh
Høvdingen

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Tror ikke dette kommer til å fungere, når man ser over noen annonser på børsen oppdager man fort mange nick som bare brukes på børsen. Det er nesten ingen kjente nick fra forumet som selger noe.

Topp Bunn