Mat, drikke og røyk Kapsel "kaffe" maskin

miata

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2005
Antall liker
1
Lurer på hvilken kapselkaffe som smaker kaffe ?
Hvilken lager best kaffe ?
Er det ekte kaffe i alle, eller er det noen med pulverkaffe i kapslene ?

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.833
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Kjenner kun til disse "kaffepute"-maskinene fra Philips. Kommer ikke på navnet akkurat nå.

Dette Philips-systemet har ekte kaffe, ihvertfall.

Forferdelig dyr kaffe, selv om den er billigere enn "Tassimo"-typen. 1.85 eller så pr kopp. Tassimo ligger vel rundt 3 kr pr kopp.

Spør du meg, ville jeg venta til Elkjip kjører lokketilbud på kaffemaskin som bruker kaffebønner. Da kan du få de ned i 3000.

Johan-Kr.

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
46.249
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Jeg bruker denne og er meget godt fornøyd.
Bruker ekspresso kapsler i normale krus,da blir den litt svakere.

mvh nescafe_dolce_gusto_circolo_black-13470812-xtrab.jpg

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.924
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Har både Nespresso og Dolce Gusto, bruker Dolce Gusto mest og kjøper mest av den vanlige svarte kaffen fra Zoega, smaker strålende. Også veldig satt pris på av nevøer og nieser med disse te og kakao kapslene.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
318
Torget vurderinger
3
Nespresso gjør det jo vanskeligere å skaffe kapsler, mens Dolce Gusto kan kjøpes på et velassortert supermarked. Nespresso sikter mot lifestylemarkedet. Vi har en såkalt Nespresso Boutique her i Bergen, det er vel kanskje den mest fancy butikken i hele byen, der du møtes av ansatte i mokkabrune dresser som åpner døren for deg og gir deg en kølapp. Etter handelen inviteres man til å ta kopp kaffe i butikkens kaffebar. Seremonien som omgir kapselinnkjøpet gjør at jeg nesten kvir meg litt for å gå inn dit. Men jeg er ganske fornøyd med kaffen (for kapselkaffe å være), og maskinene er vel enda enklere å bruke enn Dolce Gusto.

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Har hatt både senseo (phillips) og Dolce Gusto som vi har fortsatt, Zoegas er god og smaker kaffe til Dolce Gusto hvertfall, ganske bra utvalg i de fleste litt støøre matforretningene og elkjøp har meget bra utvalg. En kompis har Nespresso, god kaffe men dårligere tilgjengelighet samt man har ikke muligheten til kakao, iste, iskaffe osv. Nespresso har varianter av svart kaffe. Er meget godt fornøyd med vår Dolce Gusto circle hvertfall, den har mulighet for både varme og kalde drikker. Forøvrig gikk vår første istykker etter et års tid da av/på knapp låste seg, fikk ny på dagen hos elkjøp eller rettere sagt fikk velge maskin fritt for samme verdi og evt. andre varer eller legge til mer penger, valgte samme vi. Er fornøyd som sagt, hadde ikke vært valget hadde jeg vært av typen som hadde drukket tolv kopper om dag, men for meg som bare drikker et par kopper daglig så er det perfekt, raskt og enkelt i tilegg til variasjon med iste osv. Sitron isteen med isbiter er veldig god, bare gi den litt tid slik at skummet for klarnet :)

8

8x12_TOM

Gjest
Bruker for tiden Ristretto kapselen til Nespresso. Synes den er helt ok jeg, men kaffekjennere mener vel dette er det reneste brekkmiddel

Fra en som ikke er så nøye på det, og drikker ca 1 kopp om dagen:)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Det kommer helt an på hva slags kaffesnobb du er.
Jeg har en multikaffemaskin. Hun maler gjerne kaffen per hånd og koker den i kjele. Hun lager for øvrig middag også, og gjør forefallende husarbeid. Men hun krever en del kos og stell da...

Men så har jeg en Nespresso-maskin på si, når hun er opptatt med andre ting. Jeg har heldigvis råd til 3,- for en kopp espresso.

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
517
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Bruker for tiden Ristretto kapselen til Nespresso. Synes den er helt ok jeg, men kaffekjennere mener vel dette er det reneste brekkmiddel
Når du liker den er det jo revnende likegyldig hva "kjennere" mener. Deilig at det er sånn med kaffe også :)

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.813
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Har nespresso. Dritkjip kaffe hver gang. Litt mcdonalds følelse, det er ikke godt men man vet hva man får...

Sist redigert:

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Har drukket endel fra Dolce Gusto og Nespresso, kaffemessig syns jeg de er relativt like, de fleste smakene er i bunn og grunn bare forskjellig hva styrke angår etter min mening. Dog er DG sin praktisk med kakao og iste funksjonene. Skal du ha god kaffe kost på deg en kaffemaskin, og ikke kapsler.

W.Sand

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
5.268
Sted
moelv
Torget vurderinger
3
Dette synes jeg funker meget bra (Senseo-maskin):
- Bruk holderen for to puter
- Legg i 1 pute Friele Frokostkaffe og 1 pute Friele Mørkbrent.
(Stor kopp) Dette gir en god kaffe med fyldig skum.

N

nb

Gjest
Vi har en Nespressomaskin på jobben. Det som kommer ut av den har svært lite med god kaffi å gjøre. Det er langtfra nødvendig å være noen kaffisnobb for å komme til den erkjennelsen - det er ganske enkelt svært langt fra kvaliteten på en ordnetlig espresso.

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
.

Maskin fra Francis Francis,- og kapsler fra illy;- denne kombinasjonen gir korrekt espresso;- ingen andre kommer i nærheten;- et særdeles enkelt valg.

Grace,- her med varm støtte fra fru Grace

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
Fruen kjøpte en slik maskin som ser ut som en svart marihøne. Dolce Gusto eller noe slikt??

Den brukes ikke ofte, og skal jeg være helt ærlig så synes jeg at pulverkaffe smaker bedre...........

T

tce-teams

Gjest
Vi kjøpte ein slik 8004399325265.jpg for noen mnd sider. Og blitt hekta på nespresso caramel kaffe nam nam , ganske enkelt ein kapsel og vips ein kopp kaffe :)
Anbefales koster under 800 og noe på expert.

Topp Bunn