Kan jeg klare meg uten preamp midlertidig?

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Antall liker
201
Sted
Bergen
Må sende min CJ PV11 til service, og lurer på om jeg kan spille musikk uten.
La signalene gå fra SB til DAC som før, men så sende de rett i effektforsterkeren og justere volumet med SB?

Tør ikke å koble det opp uten at jeg vet at det er trygt ;D

André

HHH

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2009
Antall liker
2
Ja, det funker, men du mister visstnok en del dynamikk på å justere lyden i den digitale delen av kjeden.
Bare å koble til som du sier, eller analogt rett ut fra SB, det låter ikke ille, bare husk å skru ned lyden på SB FØR du kobler til. ;)
På kjøkkenet kjører jeg en SB rett i monoblokker, funker helt greit.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Dette går helt utmerket. Så lenge du ligger på over en 70-80 på Squeezeboxens skala fra 0 til 100, er lyden helt OK. Jeg hadde et oppsett hvor jeg kveldstid - av hensyn til konas nattesøvn - måtte ligge på under 10 på denne skalaen, og da merkes det VELDIG tydelig. Av ren latskap styrer jeg Beolabene mine via Squeezebox Duet og iPad - slipper unna med å bruke bare én fjernkontroll - og da har jeg stilt inn grunnvolumet på Beolabene slik at jeg ligger og pendler mellom rundt 90 og 100 på Squeezebox-skalaen. På et slikt nivå klarer ikke engang broren min å høre forskjell.

HHH

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2009
Antall liker
2
Ja, det er sant, skrur du høyt opp er jo ikke volumkorreksjonen noe å snakke om, men på lave volum låter det bedre å bruke den analoge utgangen på SB.
Den fungerer faktisk helt greit.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Vapor er avhengig av at kombinasjonen av effekttrinnets gain og høyttalernes følsomhet klaffer med nivået på Squeezeboxens utgangssignal. Han KAN i og for seg også risikere at signalet ikke blir sterkt nok.

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Antall liker
201
Sted
Bergen
Tusen takk for hjelpen....nå spilles det rett fra Abrahamsen dacen og inn i CJ MV 52.
Det går helt fint, klarer meg mens PV11 er hos doktoren

hilsen André

Topp Bunn