Kamera til 6-åring

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.630
Antall liker
5.276
Sted
Holmestrand
Vårt barnebarn på 6 synes det er veldig moro å ta bilder med mobilene våre, så jeg lurer på å utstyre henne med et kamera.
Robust, enkelt, ikke noe fancy. Brukt er aktuelt.
Helst fast brennvidde, og helst ikke objektiv som "kommer ut" når du skrur på.
Noen forslag?
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.063
Antall liker
3.738
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
kommer an på. Klarer ungen å forstå at et kamera ikke skal herjes med? Isåfall; hva som helst som er billig.
Om ungen er ivrig og legger fra seg kameraet over alt, men verdien av at det brukes kan være veldig stor allikevel, så det ikke er ønskelig å la hard bruk være et hinder: gå for vanntette kameraer.
om man ikke kjøper siste generasjon kan man få disse hardføre kameraene ganske billige. Og da slipper man å bry seg om kameraet er med absolutt overalt og herjes med. Og det er jo gjerne slik man kan få mye morsomme bilder.
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.468
Antall liker
7.389
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Min erfaring er at mobiler er gøy, mens vanlige kameraer er gøy i 2 minutter........ der etter er det mobiler som er gøy igjen..... det er i allfall erfaringene våres med minsta.
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.063
Antall liker
3.738
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Jeg fulgte disse tipsene da niesa mi var omtrent 5 og jeg skulle være kul onkel og gi henne noe skikkelig.
Aner ikke hvordan det gikk, fordi mora hennes (min søster) ikke trodde på meg at det fine kameraet kom til å tåle barnebruk, så hun tok det selv, og ga femåringen sitt gamle kamera istedenfor. Hva som skjedde senere har jeg strengt talt ingen anelse om. Men de er nå fremdeles venner.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.630
Antall liker
5.276
Sted
Holmestrand
Jeg fulgte disse tipsene da niesa mi var omtrent 5 og jeg skulle være kul onkel og gi henne noe skikkelig.
Aner ikke hvordan det gikk, fordi mora hennes (min søster) ikke trodde på meg at det fine kameraet kom til å tåle barnebruk, så hun tok det selv, og ga femåringen sitt gamle kamera istedenfor. Hva som skjedde senere har jeg strengt talt ingen anelse om. Men de er nå fremdeles venner.
Aksepterte du at din søster stjal kameraet fra niesa di?
Onkler skal passe på onkelbarna sine, og om nødvendig beskytte dem mot ondsinnede mødre ...
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.063
Antall liker
3.738
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Hehe, joda hun fikk høre det da jeg fant det ut. Men det er såpass mange år siden at jeg faktisk ikke husker helt hvordan det endte opp. tror det til slutt ble til at de bare brukte det nye kameraet begge to.
 

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Innlegg
2.432
Antall liker
495
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Jeg har best erfaring med en halvgammel smarttelefon til barn. Ikke super optikk, men mye smartere ift styring av lukker/blender enn de fleste kameraer. Man har også en skjerm som er lett å navigere.
 
Topp Bunn