Kalkulator for å finne kassemål når jeg vet innvendig volum på ei kasse...?

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.646
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Sitter å ser litt på kasser til en sub driver jeg vurderer sterkt. Jeg vet eller nettsiden opplyser om innvendig volum på kassa. Jeg ønsker å finne en kalkulator eller en metode som gir meg svaret på to av lengdemålene, når jeg vet det ene. Slik at jeg slipper å tippe og trykke på kalkulatoren i "vilden sky" for de to sidene jeg mangler. Gjøre heller ikke noe om den kalkulatoren kan vise alle tre.

Tenker noe slikt som, jeg skal for eksempel ha en kasse på 170 liter. 6ft3

jeg taster eller skiver da inn dette i kalulatoren, og jeg vet at jeg skal ha den ene siden på 55cm. taster da inn 55cm en plass. kalkulatoren skal da regne ut de to andre sidene. Om jeg da ønsker en bredere og mindre dyp kasse, så kan jeg øke breddemålet, så forandrer kalkulatoren dybdemålet...

Om den i tillegg kan regne ut med tanke på tykkelse på kassemateriale, og avstivere... så hadde det vert topp.
Finnes det noe slikt noen plass?

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Antall liker
4.363
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Denne tar bare selve boksen. Innvendig volum vel å merke.
Online Conversion - Volume of a Box
Du taster inn infoen du har og lar et felt stå åpent. Kalkulatoren regner ut det manglende feltet, uansett hvilket det er.
Kalkulatoren kan vel å merke ikke finne på to ulike mål på en gang.

Husk at om du taster inn volum i liter, får du ut dimensjoner i desimeter, siden en liter er en kubikkdesimeter.
Vil du få dimensjonene i centimeter må du også taste inn volumet i kubikkcentimeter.

Du kan selvsagt bruke samme kalkulator for å regne volumet av avstivere. For å regne ut volumet av andre ting, for eksempel magneten på elementet og objekter som ikke er kvadratiske eller rektangulære, så har du en hel haug varianter her du kan bruke:
Online Conversion - Object Volumes

Topp Bunn