kake

G

Gjestemedlem

Gjest
Er invitert på "kakeslag av den sunnmørske sorten" på søndag. Det fordrer visstnok minst en kake per gjest.. så alle må ta med en kake. Høres ut som noe for et matvrak som meg... men kake er vel det jeg har aller minst styring på å lage. :-\

Noen gode linker, oppskrifter eller tips til hva som vil gjør stas og lykke i en slik sammenheng? Er villig til å bruke litt tid, men har minimalt med verktøy til slikt. (bla.a. ingen kakeform). Er ikke glad i formkaker, for de smaker hoppetau og ørken.

X-hilarate

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.04.2010
Antall liker
13
Dette er en fantastisk kake; http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=12250

Aner ikke hvordan denne eksakte oppskriften er, eller hvordan det er å få tak i friske bær,jordbær,ananas osv. på denne tiden av året.

Den kona mi pleier å lage er hverfall helt fantastisk!

Bak bunnen i forveien, og kast på noe oppskjært frukt like før servering....yummi! 8)

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
2.187
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Alle damene skryter veldig av denne siden!!!

http://www.villaperlesukker.blogspot.com/

Mange inspirerende kaker her ;)

PS! Hun som har lagt bloggen står nå på kjøkkenet og baker farsdagskake, mens jeg kan kose meg med musikk i stuen. Det er det jeg kaller en vinn- vinnsituasjon!

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Antall liker
278
Gjestemedlem skrev:
...men har minimalt med verktøy til slikt. (bla.a. ingen kakeform).
Stekeovn, litermål og vekt, står det på utstyrslista? ;D

Ellers kan en heimagjort marsipangris kanskje gjøre susen, krever dog en mandelkvern.

En kake pr. pers høres ut til å være party etter min smak. Lykke til.

Mvh

G

Gjestemedlem

Gjest
Takker for tips!

Endte opp med engelsk julekake med sherrymarinerte frukter og nøtter, samt julebrød.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.817
Torget vurderinger
0
Gjestemedlem skrev:
Takker for tips!

Endte opp med engelsk julekake med sherrymarinerte frukter og nøtter,
Av den typen med dobbelt overtrekk i både fondant og marsipan? Med pynt av polkafargede spasertsokker og grønne marsipanjuletrær??

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
Av den typen med dobbelt overtrekk i både fondant og marsipan? Med pynt av polkafargede spasertsokker og grønne marsipanjuletrær??
Ja den typen, men uten trekk og pynt denne gangen, og servert med litt pisket krem i stedet.

Topp Bunn