Kabling,riia-stepup/platespiller

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Skal snart ta i bruk stepup,da er jeg short på et sett rca kabler...er det avgjørende å ha likt par(lydmessig)fra riia til step,og til platespillern(vpi) med rca plugger..hva menes om dette? :)

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
14.150
Sted
Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
Torget vurderinger
39
Jeg liker alltid og ha like kabler hele veien gjennom anlegget, for meg er det viktig og ha samme lydsignature på alle kabler i anlegget, da vet jeg at "en" kabel ikke slår den andre i hjel lydmessig.
Desuten liker jeg spesielt godt og bruke kabler påmontert "Bullet" plugger mellom arm - stepup - riaa da dette gir meg merkbart bedre lyd, er jo svake signaler vi her snakker om og "store" plugger med mye metall stjeler nok noe av micodetaljene og "luftigheten" i musikken.
Jeg har prøvd Cardas Golden Refernc kontra DIY sølvkabel fra MG med Bullet plugger i den konfigurationen jeg nevnte og man skal være rimelig døvhørt for ikke og si at DIY kablene låter vesentlig bedre her.......... men seff....... smak og behag er vanskelig og diskutere, men dette er nå min mening vedr emnet.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ok,vi dropper krigen her,ikke testet all verden,men har noen ixos kabler jeg er meget fornøyd med,prøver disse....at bulletplugg kan ha noe for seg,er jo spennende..fått tak i en zindak kabel dualmono så jeg har nok kabler til både riia/step og cd så da får jeg uansett kjørt igang her uten mer innkjøp av spaghetti.

det er vel med interconn som med rør,mixing kan ha heldige/uheldige virkninger..

I kveld skal det spilles vinyl i heimen....kalles vel kvalitetstid eller ;)

Topp Bunn