Musikk og Hi-Fi Kabler i koffert?

T

TT.

Gjest
En rekke ganger blir man tilbudt kabler og annet hifirelatert innpakket i koffert (gjelder også ofte bestikk). Er det da meningen at man skal ha dette med på reise eller hva er poenget? Jo dyrere kabel, jo mer påkostet koffert.. Som IKKE har noen som helst innvirkning på lyden! Noen som har en grei forklaring?

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
517
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Det skal virke eksklusivt selvsagt. Når man har betalt flere kilokroner for en stump eks-frossen kobber så må selger ty til sånne triks.

T

TT.

Gjest
Og hva benyttes kofferten til nå kablene endelig er tilkoblet anlegget?

Stein 99

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2009
Antall liker
1.282
Kofferten settes bort og oppbevares,helst støvfritt,tørt og innpakket, helt til kablene skal selges på brukten og da med orginal emballasje.

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
.

Meningen er naturligvis å bevirke positive allusjoner;- skape et inntrykk av eksklusivitet. Disse kassene kan anskaffes for meget ringe beløp f.eks.i Folkerepublikken,-og gjør ihverfall intet fra eller til for undertegnede. Kanskje forbrukerne kunne få velge:- våpenprodusenten S&W leverte tidligere revolvere i enkle pappesker,- men kunne levere en presentasjonsboks i tre mot et pristillegg.

Kan disse kassene benyttes til noe fornuftig;- vel,- om de er store nok kan de muligens brukes til å gravlegge kjæledyr;- jeg har selv gravlagt to kjære katter i trekasser som hadde inneholdt dobbeltmagnum vinflasker.

Grace, som sier god natt, og god mandag!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Det viser bare hva vi ofte tenker.

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.469
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Jeg har en praktfull liten eske fra noe hifigreier. Den er svart med gull-logo på toppen og med både hengsler og lukkere i messing. Jeg bruker den til å holde orden på alskens småbatterier. Det ser pent ut i skapet, og så er jeg sikker på at batteriene skaper bedre lyd der de kommer (i fjernkontrollen til TV'en, f eks) hvis de har fått ligge i den esken noen uker først for å marinere seg i highend-auraen. ;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.566
Torget vurderinger
24
Jeg har en praktfull liten eske fra noe hifigreier. Den er svart med gull-logo på toppen og med både hengsler og lukkere i messing. Jeg bruker den til å holde orden på alskens småbatterier. Det ser pent ut i skapet, og så er jeg sikker på at batteriene skaper bedre lyd der de kommer (i fjernkontrollen til TV'en, f eks) hvis de har fått ligge i den esken noen uker først for å marinere seg i highend-auraen. ;)
Dette er helt analogt (!!) til å legge egg sammen med trøffel i en egnet boks - eggene tar smak av trøffelen som fortsatt ikke er brukt/spist! Anbefales.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.681
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Det er bare å innse det, kabler er smykker for mange.
Man pakker ikke et gullsmykke med diamanter inn i papirpose og strekker en gummistrikk rundt.
Kvinner blir bedre kvinner på veldig mange måter når de får fine smykker, det er allment kjent. Sjefs-tweak over alle, det.
Da er emballasjen viktig, og stemningen under seremonien.

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Fikk mine Shuguang treasure rør i fine sorte esker med gullfarget logo og fin gullfarget låse hendel. Er virkelig flotte og passer fint som utsmykning på et sted som ellers hadde vært bare hvit Ikea møbel overflate inne på et lytterom.
Så da skjønner hvertfall mine null hifi interesserte, drømmer om Bose anlegg venner, at det er mye kulere enn god gammel Osram 60 watt glødepære.

Topp Bunn