Kabelvalg til DA 3.4s

Andreas-M

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.06.2008
Antall liker
74
Sted
Finnmark
Har Dynaudio contour 3.4s
Elektronikken er hegel h4amk2, p4a, cdp2a

Er det noen som har hatt DA og hegel og fant kabler man kunne bli fornøyd med?
Det finnes jo så mange kabler og velge i mellom og prøve og lese om kabler er ikke noe man kan bli klok av. Letet litt i forumet for og se om jeg fant noen med denne komboen men kan ikke si at jeg fant noe vettug.

Så er det noen som vet av erfaring kabler som er bra match "all the way" kom gjerne med det :)

Mvh

Andreas

Håvar

Fersking
Ble medlem
30.11.2008
Antall liker
0
Hei.
Jeg kjører hegel h4a mkII og Dynaudio contour 3.4. Foreløpig har jeg bare Nordost flatline høyttaler kabler.
Jeg har vært å prøvd Nordost heimdall-kablene. Disse vil i alle fall jeg anbefale på det varmeste. Jeg vurderer disse selv. Prisen er litt stiv, men det koster å være kar;)

MVH
Håvar

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.181
Torget vurderinger
4
Båndbredde reklamen til Nordost er et salgstriks, alle ordinære kabler har tilstrekkelig båndbredde til audio bruk.

Jeg ville sett på Audio Magic kablene til Høium jeg, alternativ Anti-Cables. Så får du heller eksperimentere litt etterhvert som du blir kjent med utstyret for å finne din lyd.

M

Medlem 1792

Gjest
De beste rimelige høyttalerkablene jeg har hørt på mine Dynaudio 3.4S (med Vincent elektronikk) er Soundstring innbyggings-variant. Denne kan kjøpes metervis og uterminert og uten noe form for fancy pynt, jeg ga kr. 200,- per løpemeter hos Høium HIFI. Disse låt skremmende likt mine Kimber Monocle XL i mitt anlegg (Kimber Monocle XL kablene gir i hovedsak en litt bedre definert bassgjengivelse).

Andreas-M

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.06.2008
Antall liker
74
Sted
Finnmark
Håvar skrev:
Hei.
Jeg kjører hegel h4a mkII og Dynaudio contour 3.4. Foreløpig har jeg bare Nordost flatline høyttaler kabler.
Jeg har vært å prøvd Nordost heimdall-kablene. Disse vil i alle fall jeg anbefale på det varmeste. Jeg vurderer disse selv. Prisen er litt stiv, men det koster å være kar;)

MVH
Håvar
Hehe ja det koster litt, men man kan egentlig ikke tenke på pris bare man blir fornøyd med seg selv :) Kabelen som jeg tenkte på til nordost er tyr. Men etter litt research og googling så har jeg fått tips om noen som heter supra sword som Eltek selger. Til en pris man kan være fornøyd med også!

Andreas-M

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.06.2008
Antall liker
74
Sted
Finnmark
Anonym skrev:
Båndbredde reklamen til Nordost er et salgstriks, alle ordinære kabler har tilstrekkelig båndbredde til audio bruk.

Jeg ville sett på Audio Magic kablene til Høium jeg, alternativ Anti-Cables. Så får du heller eksperimentere litt etterhvert som du blir kjent med utstyret for å finne din lyd.
Ja det er jo en mulighet dette også, har prøvd 2 typer kabler til nå. Kablene som jeg har fra før type tara labs (6år) gamle, og nordost flatline til en kompis (har noen år på seg disse også) egentlig var jeg ikke fornøyd med noen av dem.

Takker for tips så får jeg se hva som skjer etter nyåret, har ikke tid til noe før det i alle fall!

Andreas-M

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.06.2008
Antall liker
74
Sted
Finnmark
P.O.M. skrev:
De beste rimelige høyttalerkablene jeg har hørt på mine Dynaudio 3.4S (med Vincent elektronikk) er Soundstring innbyggings-variant. Denne kan kjøpes metervis og uterminert og uten noe form for fancy pynt, jeg ga kr. 200,- per løpemeter hos Høium HIFI. Disse låt skremmende likt mine Kimber Monocle XL i mitt anlegg (Kimber Monocle XL kablene gir i hovedsak en litt bedre definert bassgjengivelse).
Det jeg finner på siden er 2 typer, magic star og magic wonder

M

Medlem 1792

Gjest
Andreas-M skrev:
P.O.M. skrev:
Se her: http://www.hoium.no/cgi/nyheter.pl?record=40

Andreas-M

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.06.2008
Antall liker
74
Sted
Finnmark
P.O.M. skrev:
Andreas-M skrev:
P.O.M. skrev:
Se her: http://www.hoium.no/cgi/nyheter.pl?record=40

Hehe, flirer godt for meg selv no ja ;D
Takk skal du ha :)

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
31
Sted
Bodø
Har hørt 3.4 med Heimdall i Hegel-oppsett med H200....
Meeeeget bra;D

Topp Bunn