kabel mellom RIAA og Forsterker

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
310
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Har Rega P5 og planlegger kjøp av Graham Slee Era Gold; men havilken kabel bør jeg velge fra Graham til forsterker? Kjører med Burmester Rondo 991 som int. amp.

Har en gammel kabel fra Taralabs, som er ganske billig, men som overraskende nok ikke står veldig tilbake for Nordost Heimdall (?) på cd...

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Vet at flere av kabelprodusentene anbefaler at man bruker samme kabel/kabelprodusent gjennom hele kjeden (signal og høyttalerkabel fra samme modell - minimum produsent). Hvorfor da ikke bruke/kjøpe en Nordost Heimdal også fra Graham til din Burmester. Et annet alternativer er å bruke den nevnte Taralabs kabelen (hvis den var såpass lik i lydsignatur). Det burde være lett å høre hva som fungerer best (koble ut din Heimdall fra CD spilleren og vurder denne mot Taralbs kabelen). Hvis det ikke er for stor forskjell hvorfor bruke masse penger på annet eksklusivt kabelmerke.

Kjører selv Wireworld Eclipse Gold fra EAR 324 riaa til JJ Electronic JJ828 forsterker, da dette var den av kablene jeg testet som passet mine preferanser og kombo best!

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
1
Med tanke på den kabelen som allerede er innebygget i Regaen, så kunne det være nærliggende å fortsette med tilsvarende på andre siden av riaa? Dette er en relativt rimelig kabel som ofte benyttes i proffsammenheng (eller er det en annen på P5 enn på P25?). Jeg benytter en dynaBel-kabel til under hundrelappen og har ikke tatt meg bryet med å prøve noe annet. Prøv med Taralabs eller førstnevnte. Blir helt sikkert bra.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Bruk din TaraLabs. De laget gode kabler, og det er slett ikke sikkert det er så utgiftssvarende å bytte.
Dersom du allikevel vil bytte, og vil bibeholde P5's gode egenskaper, snus gjerne på Chord Co's eminente kabler; Chorus er f.eks et funn av en ic-kabel. Chord Co er kjent for å være svært kompatible med den lydskole som Rega kommer fra, dvs flatearth som har PR&T som 1.pri.

Mvh Vidar P

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
310
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Sitter og tester TaraLabs en mot Heimdal en nå; og jeg er mer og mer overrasket over hvor små forskjellene er... Tror jeg starter med TaraLabs en først og heller ser på andre oppgraderingsmuligheter før jeg vurderer kabelbytte.

Topp Bunn