JVC QL-A2 reparasjon?

Guybrush

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.08.2010
Antall liker
41
Torget vurderinger
6
Er det noe poeng i å få reparert en JVC QL-A2?
Er litt usikker på hva som er feil men tror hastighet er ujevn og att "auto return" ikke fungerer (armen går inn og så tilbake ut på plata igjen).
Hvor kan men eventuellt få reparert så gammelt utstyr (1978?)?

Mvh
Guybrush

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.886
Sted
Hus
Bor du i eller i nærheten av Oslo er Dalens Elektronikkservice plassen å henvende seg. Ligger på Skytta i Nittedal nord for Oslo. Fikk reparert min Micro Seiki der. :)

Guybrush

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.08.2010
Antall liker
41
Torget vurderinger
6
Takk, skal sjekke med de :O)

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.448
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
En kompis kjøpte en JVC spiller på loppemarked sist fredag for en 100-lapp. Den hadde omtrent de samme symptomene. I løpet av lørdagen var den fikset.
Ikke så vanskelig altså.

Guybrush

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.08.2010
Antall liker
41
Torget vurderinger
6
Aha, mao bare litt justering?
For en nybegynner innen vinyl settes det pris på om det kan forklares steg for steg, og i detalj :O)
Er dette en spiller det lønner seg å bruke litt tid/penger på?

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.448
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Guybrush skrev:
Aha, mao bare litt justering?
For en nybegynner innen vinyl settes det pris på om det kan forklares steg for steg, og i detalj :O)
Er dette en spiller det lønner seg å bruke litt tid/penger på?
Din ligner på den jeg så i går.
Har den belte og en smule automatikk? Auto stop + auto return f.eks?
På den "loppis spilleren" var det et stag som måtte rettes. Det fikset det meste. En må kunne se hva som er årsaken til feilene for å kunne fikse dette. Vanligvis enkel mekanikk.
Se ikke bort i fra at den vil gi valuta for utlegget du eventuelt får ved å fikse den :)

lyntoft!

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.05.2008
Antall liker
806
Sted
Kløfta
Torget vurderinger
1
Hei.

Denne spillerene er ikke så dum den, med litt omsorg vil den være klart bedre enn entry modellene du finner i butikken.
Drivverk er samme utmerkede DD motor du finner på mange av JVC`s mer forseggjorte modeller.
Armen er grei nok.

Mange demper kabinett invendig med bitumen eller plastilina med godt resutat.

Hastighetsproblemet bør være greit å adressere, sakser fra et annet forum:

"There are 2 adjustable(by screwdriver)potentiometers, 1 for each speed. You need to open the bottom. They are black and vertically mounted on the main circuitboard. Try to adjust the speed a little bit at the time until quartz control circuit is able to lock again."

Det utilsiktede repeat problemet er sikkert også banalt, har spilleren en knapp merket repeat?

Reparer og sett samtidig på en ny pickup, AT95 eller noe.

J

JHolm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.12.2007
Antall liker
26
Sted
Oslo
Guybrush skrev:
Er det noe poeng i å få reparert en JVC QL-A2?
Er litt usikker på hva som er feil men tror hastighet er ujevn og att "auto return" ikke fungerer (armen går inn og så tilbake ut på plata igjen).
Hvor kan men eventuellt få reparert så gammelt utstyr (1978?)?

Mvh
Guybrush
Jeg hadde en liknende feil på en automatisk 'spiller. Rensing og smøring løste problemet på den.

Guybrush

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.08.2010
Antall liker
41
Torget vurderinger
6
Takk for alle svar! Da skal jeg investere litt tid i spillern og se om jeg ikke får den tilbake i produksjon :D

Topp Bunn