Diverse Julepresangen,,,,,

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    12.127
    Torget vurderinger
    2
    Nå er året julepresanger i hus, men den den til meg selv får jeg ikke før i februar.

Kona sa jeg burde kjøpe en Trinnov ST2 om jeg hadde lyst,men jeg synes det er litt vel dyrt selv om det gav en formidabel forbedring i en demo jeg fikk.
    Tenkte å satse på en MiniDSP Dirac til 1/10 av prisen av den første, spesielt siden jeg kunne prøve PC versjonen i romjulen som freeware i 14d.
    Men for får å få en optimal løsning bør jeg oppgrader høyttalere først, dermed ble årets presang til meg selv en ny diskant til høyttalerne-

Seas T35C diskant med fin ytelse
    Capture.JPG

God jul folkens,

2
    og kona , ja hun får high-end krølltangen ( eh rette tang) hun ønsket seg , siden hun ikke ville ha smykker, og ellers har opptil fler par sko og klær
    Hva ha er DIN gave til deg selv :rolleyes:

Sist redigert:
    H

Hardingfele

Gjest
    Fikk endelig oppskrift og detaljert gjennomgang på verdens beste karamellpudding, en oppskrift min mor ikke har villet dele før nå. Krever at man står opp midt på natten for å fylle i vannbadet, men det er det verdt. Det har vært Stasimur rundt kjøkkenet fra tidlig oppvekst til nå, men hun meldte at "jeg er blitt så rørete at det er på tide å overlevere hemmeligheten".

IMG_0565.jpg

Torja

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    1.032
    Ny mobil til meg selv..
    Samsung mobil.jpg
    Glemte å nevne at min datter har fått seg jobb og for første gang kjøpt meg en julepresang for egne penger, nemlig denne..
    Sodastream.jpg
    stolt pappa. Noe min datter har ønsket at jeg skulle skaffe meg en god stund..

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Et bredt utvalg gaver i år for baluba, fra RIAA via vinyl til sokker. Men kjekkest av alt var det å gi gaver til de tre små til min nevø og selvfølgelig baluba junior. Sistnevnte sitter på rommet og knoter med å lære seg akkorder på elpiano, og de tre små som kom på besøk fra Stavanger syntes Lego-settene de fikk var knallbra. Gleden lyste av små barneansikter, og gamle grandonkler smeltet der de satt i sofaen. ;D

slartibartfast

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    5.882
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Kjerringa har begynt å pakke sammen og holder på å flytte ut- hun kjørte første lasset julaften ...
    Om jeg tar det som en julepresang eller ikke har jeg ikke bestemt meg enda - laber feststemning i huset for øyeblikk ihvertfall. :confused:

slartibartfast

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    5.882
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Men jeg kjøpte den til guttungen (og litt til meg selv ;) ) som en prosjekt til romjula.

Han er bare 7 år men det ser ut som han klarer dette helt fint selv -imponerende, syns jeg...

lego-technic-schaufelradbagger-42055-945x600.jpg

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.282
    Torget vurderinger
    1
    Her ble det nye PC-høyttalere fra Logitech i form av Z265 sammen med litt klær fra Archteryx og Houdini, samt treningsklær og friluftsutstyr de store tingene, samt flerfodige flasker med vin og cognac. Guttungen har fått klær! (som han helt sikkert setter pris på og LEGO i år som i fjor. Star Wars er fortsatt populært, og bygginga vil fortsette inn i romjula.

d74c93c7-c5b1-45d7-937f-2349844ff2e4_1.caa7d475a4d3765eb97b7ea3a302e967.jpg

Madammen fikk det hun ønsket seg, og det gjeveste var nok nye turstøvler og ikke minst det mest HI-FI denne jula, Beoplay A1. Spiller faktisk veldig bra med tanke på størrelse og det den faktisk er.

BeoPlay-A1-Black.jpg

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.925
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Fikk endelig oppskrift og detaljert gjennomgang på verdens beste karamellpudding, en oppskrift min mor ikke har villet dele før nå. Krever at man står opp midt på natten for å fylle i vannbadet, men det er det verdt. Det har vært Stasimur rundt kjøkkenet fra tidlig oppvekst til nå, men hun meldte at "jeg er blitt så rørete at det er på tide å overlevere hemmeligheten".

Vis vedlegget 416945
    Karamellpudding og jul høyrer saman, så dette kan bli ein fin tråd.

Sidan puddingen rimelegvis er fortæra no, tillat meg å komme med eit kritisk innspel. For meg ser det ut som du burde ha i litt meir egg. Eller berre eggeplomme. (Men no brukar eg oldemor si oppskrift. Og den er berre fantastisk. Oldemor var mykje brukt som karamellpuddinleverantør på slutten av 1800-talet. Karamellpudding var krevjande, mest på grunn av varmen, som måtte framskaffast ved hjelp av vedomn. Då var hennar store hemmelegheit måten å kutte og stable veden på. Noko eg ikkje tek det ringaste omsyn til, når eg bakar han på 130 grader i den elektriske komfyren nokre timar). Uansett, det viktige med karamellpudding er kor mykje du svir sukkeret du glaserer formene med, og at du ikkje brukar vaniljesukker, men ekte vanilje. Og så bør ein droppe fløyta. Fløyte medfører berre større behov for meir egg. Og då vert det rimeleg mektig. Det beste er å erstatte fløytemengda med lett- eller skummamelk....eller bruke 50/50 heil og lett.

Eg kan ikkje dy meg når det kjem til karamellpuddingdigresjonar. Så unnskyld.

Men no: Eg satsar på julegåve til meg sjølv, eg også:
    IMGP4321.jpg
    Men eg slit med å bestemme meg. Så då ser det ut til å bli begge to........

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.328
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    IMG_0395 (2).jpg

Gave til meg selv, et par ML SummitX. Brukt selvfølgelig i disse klima tider ;)

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.919
    Torget vurderinger
    0
    Kjerringa har begynt å pakke sammen og holder på å flytte ut- hun kjørte første lasset julaften ...
    Om jeg tar det som en julepresang eller ikke har jeg ikke bestemt meg enda - laber feststemning i huset for øyeblikk ihvertfall. :confused:

Been there, seen it, done it!

Kjiipt mens det står på, men det blir faktisk bedre med tiden. Tro meg!

De fleste "dumme" flosklene som "når en dør stenges så åpnes en annen" og mange flere i den duren har urolig nok noe for seg, og uansett så rusler og går livet videre hva enten man gjør dette eller hint.

Bare ett godt råd til deg på veien: Ikke snakk negativt om x-en så barna hører det. Har du ikke noe positivt å si så hold kjeft! Det gjør livet til ungene en god del lettere.

For øvrig vil jeg ønske deg en fortsatt God Jul og et Godt Nytt År.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn