Julemat

Hva spiser du/dere på julaften?

• Ribbe

Stemmer: 0 0.0%
  • Torsk

• Steik

• Lutefisk

• Kalkun

• Grandiosa

• Annet

• Totalt antall stemmer
    1

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Nå folkens, hva skal dere spise på julaften? Her hjemme er det pinnekjøtt som står på menyen, med riskrem til dessert. Resultatet blir vel som vanlig en times tid i stabilt sideleie på sofaen etterpå.

elrond

Medlem
Ble medlem
09.01.2005
Antall liker
0
Ribbe, kjøttkaker og pølser. Riskrem til dessert.

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Kalkun og lutefisk burde vært med på den listen, eller så tror jeg "Annet" kan bli veldig stor.....

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Kalkun og lutefisk burde vært med på den listen, eller så tror jeg "Annet" kan bli veldig stor.....
Da var det på plass. Sorry

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Vi spiser både ribbe og pinnekjøtt. Det beste fra vestlandet (jada, eg er sunnmøring!) kombinert med det beste fra østlandet, nemlig ribbe med sprø svor.
Dette blir selvfølgelig komplettert med svinemør fra min hoffleverandør på Stranda. Når også kålrotstappe og rødkål er kommet på bordet, kan far sjenke en liten Gammel Opland, og så er det jul. Mmmmmmmmmm.

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Gjorde det mulig å stemme på flere alternativer. Skal faktisk ha både ribbe og pinnekjøtt i år vi også, siden halve sviger-slekta kommer i tillegg til mine foreldre og bror.

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Antall liker
5
I år blir det jul med min kjæres familie på Karmøy, og da står det pinnekjøtt på menyen.
Neste år er det Østlandsjul igjen med ribbe og skinkestek.

Gleder meg veldig til julen, men på julaften vil jeg nok savne både familie og snødekte trær.

Lin

S

slowmotion

Gjest
Kalkun, ribbe, julepølse , julekjøttkaker, osv, osv, med øl og akkevit... :D
Og 1. dag fortseter spisinga.... ;D

;)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.840
Torget vurderinger
1
2 kg pinnekjøtt, poteter og kålrabistappe, 0.7 liter aquavitae, 6 pk med øl (gjerne juleøl) 1 liter cognac, 5 glass whiskey og 3 familiekrangler, 2 slagsmål og 4 uvennskap.

-grei skuring!!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Pinnekjøtet må vere av 3 år gammal (men gjelda) geitebukk.  
:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Jeg har aldri sjekket om pinnekjøttet har gjeld!

J

jekri

Gjest
Skjønner ikke at dette er noe å ha avstemming om eller diskutere ;). Det er kun ribbe, medisterkaker og pølser med saus og surkål som gjelder. Riskrem til dessert ;D

IMHO

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
2
Nå folkens, hva skal dere spise på julaften? Her hjemme er det pinnekjøtt som står på menyen, med riskrem til dessert. Resultatet blir vel som vanlig en times tid i stabilt sideleie på sofaen etterpå.
Bytter desserten med heimelaga karamellpudding og multekrem, men resultatet er det samme! Bortsett fra at det stabile sideleie kan komme til å inneholde litt vugging frem og tilbake og ukontrollerte stønnelyder! ;)

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
2
Kalkun, ribbe, julepølse , julekjøttkaker, osv, osv, med øl og akkevit... :D
Og 1. dag fortseter spisinga....  ;D

;)
Det er sant, men den begynner jo allerede søndagen før jul, på skjeltesøndag med skjelter (sunnfjords smalahove).
I tillegg er det jo mandelgrøt i 13-14-tida på julafta.

1. dag er det bacalao eller fiskesupper og fresh torsk med tilbehør
2. dag er det Svineribbe, medisterpølser, medisterkaker med en mengde tilbehør
3. dag er det gjerne rester, men selvsagt så øser man åp med rester så snart det er slakk i bukskinnet (som om det skjer veeeldig ofte, liksom)
.
.
.
og så er det pinnekjøtt i gjen på nyttår!

Og i tilleg må man jo passe på de andre måltidene hvor sauerull, fleskerull, sylteflesk, mørsj-graut, juleansjons, julebrød osv. gjør til at man spiser dobbelt så mye som til vanlig da også!!

Og julekaker!! Minst 7 slag! Og så må man jo passe på å feiere alle som har bursdag i jula i tillegg til 2. juledags megafesten!! Oioioi!!

Gleder meg til jul   :D :D

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.486
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Pinnekjøtt selvsagt. Og Mazzy - jepp Karmøybu spiser det ja.
Selv boende i Karmøy kommune, men på fastlandet.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Gleder meg veldig til julen, men på julaften vil jeg nok savne både familie og snødekte trær.

Lin
Ikke umulig at du kan oppleve snødekte trær på vestkysten også; husker at det kom noe snø en julaften sent på 70-tallet her i KSU også  :D ..men her er det jo ingen trær da.. :-/

Mvh Vidar P

Peter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2002
Antall liker
1.403
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
I år blir det jul med min kjæres familie på Karmøy, og da står det pinnekjøtt på menyen.
Neste år er det Østlandsjul igjen med ribbe og skinkestek.

Lin
Yes, julen er familietid. Enig med mazzy_star .Gleder meg til å se slekten igjen.

Julaften spiser vi lutefisk av fars egenproduksjon med tilbehør, juleøl og Gammel Reserve. Intet over, intet ved siden ;D

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
I år ser det ut til at det blir pinnekjøtt og kalkun. Fjordland som lager julemiddagen min i år. Neste år har jeg forhåpentligvis kona her i norge og da blir det vel pinnekjøtt og ballut kan jeg tenke meg hehe

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
13.115
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Stakkars menneske ;D

;D ;D ;D................. så du har blitt presentert ovenfor den deilcatessen ja........... he, he........... ja det var vel ikke til og unngå.............. men det er lett og hevne seg.............. det er bare og servere smalahove det............... setter nok en støkk i a det serru. ;)

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
13.115
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
He-he.......... viste akurat frem recepten LMC fant til kona og reactionen uteble ikke.................. "DEN SLAGS SKAL ALDRIG INNE HER".... pfoooooooyyyyy sa a hehehehehehe.

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Ja litt for mange ganger. Kona er helt hekta på ballut men funker sikkert med surkål og brunsaus hehe. Hadde tenkt å ta hevn med lutefisk på kona da. Problemet er bare at jeg egentilg ikke likte lutefisk sist jeg prøvde det men men hva man ikke lider seg igjennom for hevnen hehe

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Antall liker
5
Ja litt for mange ganger. Kona er helt hekta på ballut men funker sikkert med surkål og brunsaus hehe. Hadde tenkt å ta hevn med lutefisk på kona da. Problemet er bare at jeg egentilg ikke likte lutefisk sist jeg prøvde det men men hva man ikke lider seg igjennom for hevnen hehe
Hei Raven
Velkommen tilbake til moderlandet. Har du giftet deg mens du var borte? I såfall gratulerer :)

Lin

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Takker for det. Ja da jeg har nok det gett.

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Antall liker
5
Ikke umulig at du kan oppleve snødekte trær på vestkysten også; husker at det kom noe snø en julaften sent på 70-tallet her i KSU også  :D ..men her er det jo ingen trær da..  :-/
Mvh Vidar P
;D ;D

Etter 6 år her på vestlandet har jeg lært meg å se det positive i snømangelen, slipper piggdekk og jeg kan gå i de støvlettene jeg ønsker hele året ;)

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
;D ;D

Etter 6 år her på vestlandet har jeg lært meg å se det positive i snømangelen, slipper piggdekk og jeg kan gå i de støvlettene jeg ønsker hele året ;)
He he så sant så sant

B

bamsemann

Gjest
Det skal selvfølgelig være stek! Alt annet er jo bare tull! Skjerp dere nå!!!!!

olechr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2004
Antall liker
0
Får jeg ikke pinnekjøtt så kan det være det samme med hele jula.

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Får jeg ikke pinnekjøtt så kan det være det samme med hele jula.
Nesten synd å si, men er ganske enig. Feiret jul med svigers for 2 år siden, og det er første gangen jeg ikke har spist pinnekjøtt på julaften. Svogeren min er kokk og disket opp ei helt fantastisk ribbe, men det ble bare ikke det samme.

Topp Bunn