|
Da var det på plass. SorryKalkun og lutefisk burde vært med på den listen, eller så tror jeg "Annet" kan bli veldig stor.....
fant dette under "ask jeeves"Balluth
fant dette under "ask jeeves"
er det det du mener?
http://www.agnet.org/library/article/pt2001028.html
mvh
Leif
Pinnekjøt av geit er ei vederstyggeligheit.Pinnekjøtet må vere av 3 år gammal (men gjelda) geitebukk.
Pinnekjøtet må vere av 3 år gammal (men gjelda) geitebukk.
Bytter desserten med heimelaga karamellpudding og multekrem, men resultatet er det samme! Bortsett fra at det stabile sideleie kan komme til å inneholde litt vugging frem og tilbake og ukontrollerte stønnelyder!Nå folkens, hva skal dere spise på julaften? Her hjemme er det pinnekjøtt som står på menyen, med riskrem til dessert. Resultatet blir vel som vanlig en times tid i stabilt sideleie på sofaen etterpå.
Stakkars menneske ;DBallut
Det er sant, men den begynner jo allerede søndagen før jul, på skjeltesøndag med skjelter (sunnfjords smalahove).Kalkun, ribbe, julepølse , julekjøttkaker, osv, osv, med øl og akkevit...
Og 1. dag fortseter spisinga.... ;D
![]()
Ikke umulig at du kan oppleve snødekte trær på vestkysten også; husker at det kom noe snø en julaften sent på 70-tallet her i KSU ogsåGleder meg veldig til julen, men på julaften vil jeg nok savne både familie og snødekte trær.
Lin
Yes, julen er familietid. Enig med mazzy_star .Gleder meg til å se slekten igjen.I år blir det jul med min kjæres familie på Karmøy, og da står det pinnekjøtt på menyen.
Neste år er det Østlandsjul igjen med ribbe og skinkestek.
Gleder meg veldig til julen, men på julaften vil jeg nok savne både familie og snødekte trær.
Lin
Stakkars menneske ;D
Vel, så lenge du har nok surkål...Yepp............... med brun saus og surkål ;D
Hei RavenJa litt for mange ganger. Kona er helt hekta på ballut men funker sikkert med surkål og brunsaus hehe. Hadde tenkt å ta hevn med lutefisk på kona da. Problemet er bare at jeg egentilg ikke likte lutefisk sist jeg prøvde det men men hva man ikke lider seg igjennom for hevnen hehe
;D ;DIkke umulig at du kan oppleve snødekte trær på vestkysten også; husker at det kom noe snø en julaften sent på 70-tallet her i KSU også..men her er det jo ingen trær da.. :-/
Mvh Vidar P
He he så sant så sant;D ;D
Etter 6 år her på vestlandet har jeg lært meg å se det positive i snømangelen, slipper piggdekk og jeg kan gå i de støvlettene jeg ønsker hele året![]()
Nesten synd å si, men er ganske enig. Feiret jul med svigers for 2 år siden, og det er første gangen jeg ikke har spist pinnekjøtt på julaften. Svogeren min er kokk og disket opp ei helt fantastisk ribbe, men det ble bare ikke det samme.Får jeg ikke pinnekjøtt så kan det være det samme med hele jula.