Jul med Jokke

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.920
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Dette blir bra :)

http://www.dagbladet.no/2009/10/29/kultur/jokke_valentinerne/joachim_nielsen/musikk/konsert/8787658/

«Vorter, kviser og flass»
«Intensjonen: Gi et bilde av et band slik de kunne høres ut på en god dag; vorter, kviser og flass på skuldrene. Alt er autentisk og slik det ble fremført, med en og annen feil, litt sur koring, og et par låter som ramler sammen i åpningen. Ja, for hva er vitsen i å presentere ei skive som en live-innspilling hvis det etterpå er lagt på ørten nye spor i studio?»

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.181
Torget vurderinger
4
Jeg gleder meg til den :)

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.950
Torget vurderinger
4
Vi gleder oss storveis !

Faen heller....ble nesten satt ut av gode minner og sitter her på kontoret helt salig i blikket og mimrer.

Virkelig gode nyheter !

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.920
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Hmm... forhåndsbestillte denne, og den slippes visstnok på mandag.
Jammen lå den ikke i poostkassa mi i dag :eek:

Gleder meg til å sette meg ned og høre på den i ettermiddag :)

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
589
Torget vurderinger
2
Sjekker denne ut på Spotify nu. Og ja,låt akkurat så upolert og tøft som æ håpet på ;D Denne må handles inn kjapt...

mvh Filip

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Please la den originale versjonen av Spenn være med tenkte jeg før jeg skjønte at det var en liveplate. Spenn var mitt første møte med Jokkes musikk på en kz som ble gitt ut av Blitz-huset. Den versjonen av Spenn som er på den kassetten er adskillig råere enn den som senere kom på den første langspilleren deres. Jeg tror det var rundt '86 den tapen dumpet ned i postkassen min.

Nok om det. Jokke live fra 1996 får duge, selv om jeg skulle ønsket at det var fra tidligere år. Jeg tok en gang opp en konsert med bandet på Dikselen i Haugesund med en Sony WM-D6C Pro walkman og en stereomic. Det må ha vært rundt 1991. Dessverre ble alle demotaper, livetaper og kz-er stjålet av ubudne gjester i et lager jeg hadde for endel år siden :'(. Blant dem en demo Carl Perkins spilte inn i nabostudioet til ZZ Top med deres lydteknikker for moro skyld. Det tragiske er at tyvene sikkert har tatt opp apetekno over verdisakene i dag. De kunne jo solgt noe av det som bootleg hvis slike folk hadde peiling. Jeg skulle virkelig ønske jeg hadde CP og Jokke-tapene i dag. Alle de andre er ikke så viktige, men Jokke-tapen inneholdt ham selv solo akustisk backstage etter konserten, der han også dro noen kule coverversjoner. Verden er urettferdig når slikt skjer, og musikkelskere blir frarøvet viktig dokumentasjon av historien. Jeg er sikker på at de gjenlevende Valentinerne ville tillatt/foretatt en slik utgivelse i alle all i digitalt format på nettet.

Topp Bunn