Juicer

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.290
Torget vurderinger
1
Jeg hadde vel tatt den med mulighet til å fylle en "mugge": Philips HR1865/00

Øl, forresten.

G

Gjestemedlem

Gjest
Det blir mye søl, griseri og oppvask med slike maskiner. Hadde en slik en gang, men etterhvert ble den stuet bort av disse grunner.

Hadde jeg valgt noe i dag ville jeg heller satset på en god blender og brukt en sil eller filter til juiceformål. Da kan du bruke alt fra dørslag til linklede alt etter grad av siling du ønsker.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Gjestemedlem skrev:
Det blir mye søl, griseri og oppvask med slike maskiner. Hadde en slik en gang, men etterhvert ble den stuet bort av disse grunner.

Hadde jeg valgt noe i dag ville jeg heller satset på en god blender og brukt en sil eller filter til juiceformål. Da kan du bruke alt fra dørslag til linklede alt etter grad av siling du ønsker.
Javel, men det virker så besnærende enkelt på denne videoen.

Har blender, men den har selvsagt sine klare begrensninger.

G

Gjestemedlem

Gjest
Joda, de er greie i bruk når de er rene og pene. Problemet er at tiden du sparer på å bruke en slik må du betale for med 15 minuttes vask og rengjøring etterpå. Det er sikkert 10 deler i disse som er tilgrisert av fruktslaps og bare noen av dem kan kastes i en oppvaskemaskin.

Hammer og plastpose er nesten å foretrekke.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Magimix juicer, kutter, elter osv.
Den mest geniale kjøkkenmaskinen du kan ha.
Alle delene tåler maskinoppvask og den er lett å rengjøre.
Genial når man f.eks skal lage marsipan, aioli, tapanade, pesto, elte små deiger eller piske krem osv.
Mange kjøkken bruker faktisk disse maskinene. Det sier litt om hvor holdbare de er.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det er riktig at det blir en del oppvask, men det meste kan vel vanligvis vaskes i maskin.

Cluet er å lage såpass mye på en gang at du har for en dag eller to.
Jeg stuker oppi alt mulig, epler og appelsiner, brokkoli, tomat, gulrot, ingefær, rødbete, druer, kiwi ++, smaken synes jeg blir bra, og man får i seg mye forskjellig på en gang.

Jeg lager minst en liter om gangen, så har jeg en stund.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Gjestemedlem skrev:

Tror neppe dette funker, mye mer styr i alle fall..

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
6.268
Torget vurderinger
1
Komponenten skrev:
Jeg stuker oppi alt mulig, epler og appelsiner, brokkoli, tomat, gulrot, ingefær, rødbete, druer, kiwi ++, smaken synes jeg blir bra, og man får i seg mye forskjellig på en gang.
Ja dette høres jo smakelig ut... :-\
;D

J

JPMi

Gjest
pedal skrev:
Komponenten skrev:
;D
Det kommer an på hvor mye brennevin en blander i. ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
JPMi skrev:
pedal skrev:
Komponenten skrev:
;D
Det kommer an på hvor mye brennevin en blander i. ;D
Hm.. frozen beetroot daiquiri?

Vedlegg

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
pedal skrev:
Komponenten skrev:
;D
Ja det høres sikkert litt rart ut, men det smaker faktisk bra. Så lenge man har litt frukt som epler og appelsiner oppi så blir totalen bra, jeg har ikke prøvd med bare grønnsaker.

Glemte selleri forresten, man tar hva man har, men kål vil jeg ikke anbefale, det var litt ekkel og dominerende smak av den..

Hvordan går det med ditt nye sunne liv Tor Nado?

Ser jo ut som om du holder koken. Så du leste bøker om juskurer, har du tenkt å hive deg på noe der?

Topp Bunn