Jrc op-amp

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
653
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Hei

Kan noen hjelpe meg med å finne en erstatter til JRC 4558DX Dual op-amp? Klarer ikke å finne noe info om denne på nettet. ???

På forhånd takk..... :)

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.302
Torget vurderinger
1
Hei

Kan noen hjelpe meg med å finne en erstatter til JRC 4558DX  Dual op-amp? Klarer ikke å finne noe info om denne på nettet.  ???

På forhånd takk..... :)
Er det f.eks. dette data arket du leter etter?

mvh
KJ

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
653
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Joho...Takk. der var den vettu. Så nå er det bare å finne en erstatter. Altså en bedre. Noen som har noen tips til en som passer rett inn?

:)

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.302
Torget vurderinger
1
Joho...Takk. der var den vettu. Så nå er det bare å finne en erstatter. Altså en bedre. Noen som har noen tips til en som passer rett inn?

Jeg lurer på om det var SIL utgaven disse som satt i en gammel NAD CD-spiller jeg hadde tidligere. Jeg bytet dem ut med disse OPAMP-modulene fra LC-audio med AD825 med godt resultat.

mvh
KJ

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
653
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Hjertelig takk for alle svar.. Jeg får prøve meg frem med AD827 da. Skal inn i en Pioneer pds-707..

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
653
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Nå har jeg byttet fra JRC4558DX til BB OPA2134PA som jeg hadde liggende. Morro å høre hvor store forskjeller det blir bare med å bytte Op-amp. Om det er bedre vet jeg ikke enda, men jeg har fått mer bass og litt mindre topp. Virker litt rundere i toppen denne op-ampen her?

Har bestiltt AD827 på Farnell så får jeg se vilken som låter best.

Takk for all hjelp.

MVH....

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.807
Sted
Østfold
2134 er jo normalt rimelig nøytral, dog selvsagt avhengig av hvordan den er koblet. Normalt er 827 litt mer avrundet emm 2134, men dersom koblingen gjør dem rundere i klangen enn de opprinnelig er kan det være vanskelig å forutsi hvordan de responderer på denne koblingen i forhold til hverandre.

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Antall liker
74
Sted
OSLO
Torget vurderinger
9
Resultatet avhenger veldig av hvordan resten av kretsen er lagt opp. AD827 har dårligere PSRR og er derfor mer følsom for støy fra strømforsyninga. LM4562 har fått mye skryt for sine lydmessige egenskaper. Denne er ikke så ekstremt rask og har veldig høy PSSR. Derfor kan nok denne være fin som en direkte erstatter (uten at jeg har fått hørt den selv).

Det er veldig ofte at operasjonsforsterkeren utgjør den største lydmessige forskjellen i en cd-spiller. Jeg tror at det generelt blir lagt for lite vekt på valget av op-amp.

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
653
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Hei Snickers, Ja jeg leste det du skrev om 2134 i en annen tråd og ble ganske overasket over lyden som kom ut av høyttalerne etter å ha skiftet op-amp. Men som du sier så kommer det nok mye av resten av konstruksjonen også.

D-Dude, jeg hadde faktisk ikke peiling på at en op-amp kunne forandre så mye i et lydbilde. Ble jo en helt annen cd-spiller.

Topp Bunn