Politikk, religion og samfunn Journalister til Strykkarakter

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.117
    Antall liker
    9.429
    Jøss, overrasket over at Text-TV fortsatt finnes og at noen bruker det!! :D
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.281
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    Her et typisk eksempel på pressens bias, ser for meg overskriftene om ting hadde vært motsatt…


     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.817
    Antall liker
    5.467
    Sted
    Holmestrand
    Hva nå??? IMG_7371.jpeg
    Jo, det er utsikter for et ikke helt perfekt påskevær i hovedstaden …
    Det må jo være verre enn dårlig brøyting!
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.275
    Antall liker
    9.115
    En avlyst konsert på Hafjell, lurer på hvilke ord de tar i bruk hvis det skulle skje noe virkelig stort...



    Skjermbilde 2024-03-30 kl. 10.01.27.png
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.817
    Antall liker
    5.467
    Sted
    Holmestrand
    I gamle dager hadde vi noe som ble kalt krigstyper.
    Det er vel normalen i våre dager.
    I det minste ble ikke situasjonen kalt krise.
    Det kunne jo vært en «pinnekrise» …
    😳🤪😂
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.510
    Antall liker
    102.794
    Torget vurderinger
    23

    Et selektivt utvalg av flott journalistikk fra forrige uke, Dagbladet/VG. Kan det være nødvendig med all denne dritten???

    Politiker spiste bæsj... so what? Hva med all den dritten VI må svelge fra politikerne..

    flott presse.png

     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.510
    Antall liker
    102.794
    Torget vurderinger
    23
    Kan jo se ut som om jeg er syk/rar, men jeg har irritert meg i lang tid over sånt som dette - til tider med store krigstyper og midt i fleisen plassering. Bestemte meg for å "logge" en del av svineriet gjennom en uke nettopp med tanke på å lage en slik fremstilling. Skremmende. Og det var enda mer men dette er noe av de verste eksemplene.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.188
    Det er vår nye verden... click bait genererer vesentlig mer penger enn seriøse nyheter....
    Det er en lise for sjelen å åpne Klassekampen på lørdag, og få litt fôr til hjernevindingene, fremfor dette forbanna sprøytet Dagbla' (og til dels VG) fyller sine bedritne forsider med.
    Så får det være at man ikke er enig med KK's journalister, men de får deg i det minste til å tenke litt, fremfor bare å sikle på "26 år gamle Silje som er fornøyd med kroppen sin".

    Dagbladet ringte for å få meg til å abonnere på nettavisen forleden, fordi de hadde et så fantastisk tilbud. Jeg sa at jeg vil ikke bli abonnent uansett om dere sender meg 199,- pr måned, og da selgeren lurte på hvorfor, sa jeg at jeg ikke fylle hjernen med søppel mot betaling, like lite som jeg vil spise matavfall fremfor restaurantmat. Jeg ba ham hilse redaksjonen og si at for å få betalende abonnenter, kan de begynne med å lage en avis, framfor en søplespreder.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.510
    Antall liker
    102.794
    Torget vurderinger
    23
    Det er vår nye verden... click bait genererer vesentlig mer penger enn seriøse nyheter....
    Ser den - men HVEM er det som klikker på dette svineriet? Hvordan ser "målgruppen" ut? I tillegg til viste ekstremvarianter så kommer det også en rekke mindre graverende som åpenbart er giret mot ungdom, lett bytte.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.931
    Antall liker
    11.338
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Ikke godt å vite, men når man ser alt pisset som regner inn på FB, så er det visst mange nok... Jeg gikk inn på FB i sin tid, for å få tilgang til diverse lokalhistoriske sider som flytta ut fra gamle plattformer og inn på FB.. I tillegg til diverse lokalhistorie deltar jeg også i diverse lokal og regionalt relaterte grupper, samt en del faggrupper for elektronikk og audio... I sum er dette nok til at det regner inn BS også i min feed, uten at jeg i det hele har tenkt på å delta selv...
    I det siste har jeg tenkt en del på å skrinlegge hele FB, men de gruppene hvor jeg selv deltar aktiv er såpass interessante, at jeg heller får overse all søpla som renner inn...
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.635
    Antall liker
    10.188
    Ser den - men HVEM er det som klikker på dette svineriet? Hvordan ser "målgruppen" ut? I tillegg til viste ekstremvarianter så kommer det også en rekke mindre graverende som åpenbart er giret mot ungdom, lett bytte.
    Målgruppa ligner skremmende på folk som deg og meg, Sluket. Halvgamle, gretne gubber som ser bilder av noen usedvanlig velproporsjonerte mennesker som sier ting vi skulle like å høre dem hviske i våre tinnitusplagede ører. Siden de lever i en verden der vi ikke hører til, er vi sååå sugne på å få en titt inn der innimellom. Ja, selvsagt forteller jeg dette på vegne av en venn som er sånn.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.510
    Antall liker
    102.794
    Torget vurderinger
    23
    Vel - glad jeg ikke svarer til beskrivelsen på noen som helst slags måte. Ikke er jeg gretten, ikke så gammel heller og den verden du refererer til er så diametralt motsatt av hva jeg er interessert i. Tvert i mot, meningsløsheten, plattheten og det åpenbart usunne der gjør meg bare trist og nedfor. Er ingen gammel gris og kommer nok aldri til å bli det heller.
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.293
    Antall liker
    2.506
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Det er en lise for sjelen å åpne Klassekampen på lørdag, og få litt fôr til hjernevindingene, fremfor dette forbanna sprøytet Dagbla' (og til dels VG) fyller sine bedritne forsider med.
    Så får det være at man ikke er enig med KK's journalister, men de får deg i det minste til å tenke litt, fremfor bare å sikle på "26 år gamle Silje som er fornøyd med kroppen sin".

    Dagbladet ringte for å få meg til å abonnere på nettavisen forleden, fordi de hadde et så fantastisk tilbud. Jeg sa at jeg vil ikke bli abonnent uansett om dere sender meg 199,- pr måned, og da selgeren lurte på hvorfor, sa jeg at jeg ikke fylle hjernen med søppel mot betaling, like lite som jeg vil spise matavfall fremfor restaurantmat. Jeg ba ham hilse redaksjonen og si at for å få betalende abonnenter, kan de begynne med å lage en avis, framfor en søplespreder.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn