Jordingsfeil eller hva?

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.240
Sted
Nøtterøy
Har en Shanling CD-T100 på hjemlån noen dager. Det som er problemet er når jeg bruker rør utgangen, og bare rørutgangen så får jeg støy i høyttalerne som om det skulle være en jordingsfeil et sted. Etter råd fra TonArt ble vi anbefalt å ta hodetelefonrørene å bytte med utgangsrørene fordi de mente at rørene måtte være gåene i utgangen, men problemet er der fortsatt. Støyen øker med volumet. Noen som har peil på hva dette kan komme av? Rørene er det nok ikke for det er ingen støy ved bruk av hodetelefonene direkte i cd spilleren. Har heller ikke dette problemet med en annen rør cdspiller jeg har. Eieren av Shanlingen har ikke dette problemet i sitt anlegg.

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
653
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Hadde det vært jordfeil ville vel feilen satt seg i hodetelefonutgangen også? Og når feilen ikke dukker opp hos eieren, så er det vel ikke noen kondis eller rør som har tatt kvelden eller.. Prøv med en skjøteledning fra en annen kurs i huset ditt. Evt en som er jordet. Men uansett prøv en annen kurs og se om det er noe forskjell da.

Mvh.....

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Antall liker
278
Siden støyen tiltar ved økt volum er det nærliggende å anta at den har sitt opphav i den del av elektronikken som ligger før volumkontrollen; altså i selve inngangen eller mellom denne og vol.kontrollen. Jordingsfeil kan gi mange morosame utfordringer...
Delle.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.405
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Jordingsfeil er nok den minst utbredte årsak til problemer. Hvis du mistenker jord for problemene er det bare å kutte ut jord. Ingen jord, ingen problemer!

Topp Bunn