Jeg vet akkurat hva du mener, jeg har opplevd akkurat det samme med overflatespenning, det er en slags skjelvende pulsering, som er ganske ubehagelig...
Bare for å ikke prate tull her nå, dro jeg ut strømmen, vips borte, inn med strømmen, vibererer..
Alt ujordet
Så måler jeg spenningene, ca 236 V, og ca 137 V til jord, på begge faser..inn på apperatet..Apperater er ujordet..
Jeg denne vibrasjonen skyldes konstruksjonen, sånn som denon forsterkeren som jeg opplevde det på, har eget jordingspunkt, med jord merke. Jeg har og lest om andre med denon forsterkere som har hatt nøyaktig samme problem. En annen forsterker jeg har, har ikke noe jordingstilkobling, og den har heller ikke problemet, et par andre forsterkere jeg og har testet her, med jord tilkobling har ikke hatt problemet. Jeg tror problemet kan overføres til andre apperater, via signalkabler, litt anpå hvordan skjerm på de er koblet i forhold i forhold til andre apperater..
Men kort sagt, problemet skyldes etter min mening, en dårlig konstruksjon.
Jeg forsøkte forresten nå å måle imellom jord på apperatet, og nettet sine 2 faser, og det lå på oppunder 100V mellom begge, og det pussige er at etterpå så var effekten borte.. Veldig pussig, men det kommer vel tilbake, kan ikke skjønne annet enn at multimeteret avkoblet det for en stund.. En annen ting jeg sjekket var at den andre forsterkeren her (som ikke har problemet), hadde ca 97 V på ene fasen, til apperat jord, mens den andre fasen til apperat jord lå på ca 120 V, så hmmm..Kanskje det og kan bli en slags ubalanse om en har apperater med ulike jordingsspenning i forhold til de 2 fasene, koblet sammen, via signal ledninger..