Jlaudio fathom F113 fungerer ikke når den koples til etter ferie. Fungerer neste dag!

jannord

Medlem
Ble medlem
13.12.2007
Antall liker
19
Torget vurderinger
1
Hei,

Min Jlaudio Fathom F113 har blitt stille etter ferie. Har vært koplet fra nettet under ferien. Får ikke lys i powerlampe og heller ikke lyd fra den. Byttet rundt stikkkontakter og powerkabel uten resultat. Kan ikke ut fra manual se at den har noe sikring som kan byttes. Noen som har vært ute for det samme problemet? Har kontaktet distributør for å få hjelp.

Sub fungerer igjen dagen etter! Er vel et tegn på at noe ikke er helt bra når det ikke starter opp riktig etter en lang periode uten strøm. Får la den stå på hele tiden fremover. 8)

Sist redigert:

mediakjendis

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.11.2010
Antall liker
673
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei,

Min Jlaudio Fathom F113 har blitt stille etter ferie. Har vært koplet fra nettet under ferien. Får ikke lys i powerlampe og heller ikke lyd fra den. Byttet rundt stikkkontakter og powerkabel uten resultat. Kan ikke ut fra manual se at den har noe sikring som kan byttes. Noen som har vært ute for det samme problemet? Har kontaktet distributør for å få hjelp.

Sub fungerer igjen dagen etter! Er vel et tegn på at noe ikke er helt bra når det ikke starter opp riktig etter en lang periode uten strøm. Får la den stå på hele tiden fremover. 8)
Den går vel i standby når det ikke kommer lyd på en stund,så det er bare og la den stå på.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Hei,

Det der har jeg opplevd også, med en sub av et annet fabrikat. Bortsett fra at den ikke kom til live igjen dagen etter. Siden da har jeg ikke turt å koble den fra strømnettet under ferie osv. Men å la den være avslått, uten å dra ut kontakten, ser ut til å fungere bra.

Fikk du noe hjelp av distributøren?

jannord

Medlem
Ble medlem
13.12.2007
Antall liker
19
Torget vurderinger
1
Sendte melding om at den fungerte igjen før de kom med svar. De hadde ikke noen formening om hvorfor den ikke ville slå seg på, men håpte jeg ikke fikk flere problemer med den.

jannord

Medlem
Ble medlem
13.12.2007
Antall liker
19
Torget vurderinger
1
Hei,

Den går vel i standby når det ikke kommer lyd på en stund,så det er bare og la den stå på.
Du kan velge på den om den skal stå.i auto( går til standby ved lavt signal LFE) eller ON(på hele tiden). Jeg verifiserte med ON tilstand. Blir stående i den tilstanden videre.:cool:

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Om den sliter med auto så kan det hjelpe å øke signalet fra reciver og justere ned på selve subben.

Spes om du bruker den kun helt i dypet.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.656
Torget vurderinger
96
Hei,

Skjedde det samme med to F112 jeg kjøpte brukt. Tidligere eier hadde dem alltid i standby. Når de så ble koblet fra nettet og skulle opp igjen hos meg, var de stein døde. Begge to. Feilen var kondensatorer i standbydelen av strømforsyning. Etter reparasjon har de fungert helt lytefritt, og skal nok holde i mange år til.
Du bør enten få din sub på service, eller aldri slå den av eller sette den i standby igjen. Jeg har mine helt påslått hele tiden, bortsett fra i feriene.
Tipper den fort kan bli helt død hvis du kobler den fra og til nettet noen ganger til.

jannord

Medlem
Ble medlem
13.12.2007
Antall liker
19
Torget vurderinger
1
Om den sliter med auto så kan det hjelpe å øke signalet fra reciver og justere ned på selve subben.

Spes om du bruker den kun helt i dypet.
Auto har fungert greit i 6 år. Dette var første gang etter fullstendig frakopling i en ferie. Har alltid koplet helt fra nettet i ferier. Nå lar jeg den stå på frem til neste uke. Da er det ikke krise hvis den må på service.

jannord

Medlem
Ble medlem
13.12.2007
Antall liker
19
Torget vurderinger
1
Hei,

Skjedde det samme med to F112 jeg kjøpte brukt. Tidligere eier hadde dem alltid i standby. Når de så ble koblet fra nettet og skulle opp igjen hos meg, var de stein døde. Begge to. Feilen var kondensatorer i standbydelen av strømforsyning. Etter reparasjon har de fungert helt lytefritt, og skal nok holde i mange år til.
Du bør enten få din sub på service, eller aldri slå den av eller sette den i standby igjen. Jeg har mine helt påslått hele tiden, bortsett fra i feriene.
Tipper den fort kan bli helt død hvis du kobler den fra og til nettet noen ganger til.
Den er nå kontinuerlig på til neste uke. Da er det ikke krise hvis den ikke vil starte igjen når jeg sitter den i auto til uken.

Topp Bunn