Noen ganger i denne hobbyen så er det slik at vi får en i fleisen og tenker hva f... skjedde nå? I dag var det slik her.
Jeg har vært litt skeptisk til denne Yes tapen, men at det er folk som ikke er fornøyd med ute og ikke liker den, men samtidig så er det også slik at når man leser det folk skriver så er det også sånn at denne utgivelsen har lokket folk utpå som ikke har noe særlig forhold til tape fra tidligere og derfor har lettet frem eller annet ræl fra loft og kjeller og fra hhv master at nå skulle de endelige kvaliteten. En slik utgivelse som dette, i tillegg til T.Rex tapen som kom samtidig, er det nesten ingenting av på tape der ute så det har nok vekket interesse utenfor kjernen av tapeduster.
En annen ting som gjorde meg litt skeptisk er at den kun kommer på LPR90 tape, fordelene er at hele greia er i one go men erfaringen fra andre som gir ut på denne typen er at de mangler litt forsiktige med nivået og derfor mangler litt dynamikk, denne er ingenting kopiert hos RTM som også er produsenten av selve tapen og tenker at de vet i hvert fall hvor mye man kan gjøre det på nivået, og dette har det godt på nivået, og dette er noe av det.
Jeg satte den på og fikk en svær tung vegg med Yes rett i fleisen og ble rett og slett tatt på senga, det innrømmes, så bra var dette at jeg måtte sjekke så fant frem en utgivelse fra Rhino i 2003, dette låter veldig bra synes jeg og satte den på, den lar rett og slett puslete i forhold, pent og detaljert men jo lydbilde på så stort er. Har den også på en UK utgivelse, kanskje jeg sjekker en dag. Har ikke hørt den på Atlantic 75 serien fra AP, basert på erfaring fra andre fra denne serien så er den nok veldig bra, om den er på tape nivået der jeg har meg den friheten å tvile på. Det er faktisk sjelden det er så stor forskjell på vinylen og tape som her i dag.
Uansett så er denne plata/tapen kanonmusikk og det er skikkelig kjekt å høre musikk fra den epoken med slik lyd.
Vis vedlegget 1156890
Vis vedlegget 1156891
Vis vedlegget 1156892
[/SITERE]
Regner med at du også har SW boksen