JIH plays...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    12.785
    Torget vurderinger
    2
    Fra før de kalte seg Jøkleba, denne plata er nydelig, Rainbow 1991 og låter veldig bra! Favoritt folk dette som har gitt meg store opplevelser i mange sammenhenger i flere tiår.

IMG_2283.jpeg

Henger noen bilder på veggen her fra releaseturneen for plata, Folken tidlig 90 tallet...

IMG_2284.jpeg

Kom på at jeg også har en testpressing av plata, mener å huske at den låter veldig bra, må sjekke en dag..

IMG_2286.jpeg

Sist redigert:
    Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    12.785
    Torget vurderinger
    2
    En til på spilleren, Orion Weiss spiller Bach French Overture og litt Mozart, nydelig musikk og utførelse dette og lyden er helt der oppe. Igjen de beste folka, 45 rpm, og Pallas pressing, dvs ingen knepp, knitter eller andre ulyder. Denne plata likte jeg, kommer til å bli spilt ofte hører jeg...

Vis vedlegget 1113042
    Nyhetsskriv fra Yarlung i dag, jeg støtter den awarden.....:cool:

These Easter Weekend releases follow the new Orion LP that came out recently, thanks to Yarlung's executive producer Jim Mulally, honoring Elusive Disc. This title has been chosen by the Los Angeles and Orange County Audio Society to celebrate Wilson Audio at the 2025 Gala, where Wilson Audio will receive the Founder's Award.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    12.785
    Torget vurderinger
    2
    Ny plate på vei fra Hedvig Mollestad Trio, kommer ut 9 Mai. Kan bestilles fra RG og sikkert fra andre som selger vinyl, også en ltd. clear vinyl utgave.

Info og lydspor her....

Skjermbilde 2025-04-22 kl. 20.59.40.png

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    12.785
    Torget vurderinger
    2
    En av mine favoritt tapes er Ito Ema sin innspilling av Goldberg Variations, nydelig spilt og et fantastisk flott opptak. Utgitt av MA Recordings og en tape som ble solgt kun til de som forhåndsbestllte for noen år siden og er derfor long gone, vet vel om 3 stk. heldige her i landet som har denne originalen, sikkert noen kopier rundt også. Har derfor lenge tenkt at jeg må ha en back up av denne, ikke noe som jeg gjør til vanlig da tape er rimelig kostbart. Men i går fikk jeg ut fingern og fikk gjort jobben. 320 nWb/m + 3 db og rett inn på 2 x SM900.

IMG_2309.jpeg

IMG_2313.jpeg

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.283
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    47
    Kun den nå. Har allerede 350 titler på tape og har blitt mere selektiv
    Som pensjonist er jeg litt mindre triggerhappy, kanskje 🤣

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    12.785
    Torget vurderinger
    2
    Samme her egentlig, tape som kjøpes skal være en bankers som jeg vet kommer til å spilles, mindre triggerhappy som pensjonist stemmer nok...:cool:

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    3.467
    Sted
    Bergen
    En av mine favoritt tapes er Ito Ema sin innspilling av Goldberg Variations, nydelig spilt og et fantastisk flott opptak. Utgitt av MA Recordings og en tape som ble solgt kun til de som forhåndsbestllte for noen år siden og er derfor long gone, vet vel om 3 stk. heldige her i landet som har denne originalen, sikkert noen kopier rundt også. Har derfor lenge tenkt at jeg må ha en back up av denne, ikke noe som jeg gjør til vanlig da tape er rimelig kostbart. Men i går fikk jeg ut fingern og fikk gjort jobben. 320 nWb/m + 3 db og rett inn på 2 x SM900.

Vis vedlegget 1120143

Vis vedlegget 1120144
    For oss som ikke har tape, vinyl versjonen er ikke ille den heller…

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    12.785
    Torget vurderinger
    2
    Det kan se ut som at Impex har funnet opp vinylen på nytt med sin VR900-D2 Vinyl, den første utgivelsen er ute nå og det er Patricia Barber sin Modern Cool, mottakelsen er veldig bra så det er sikkert bra greier. Uansett så er dette en veldig bra utgivelse, for noen kanskje hennes beste, jeg synes i hvertfall at den er veldig bra.

Da jeg leste om dette fra Impex så fikk jeg lyst å høre den og da ble det supertapen som kom for noen år siden som Jonathan Horwich lagde for Premonition, dette låter aldeles fantastisk, det var noe med det bandet hun hadde da Mark Walker spilte trommer/perc, hans bidrag gir dette ekstra synes jeg. Jeg hadde denne også på en SACD men den var i bunka med SACD plater som jeg ga bort for en tid tilbake til en som trengte dem mer enn meg så tapen er nå den eneste jeg har med dette men ser ingen grunn til å utvide samlingen med noe annet hører jeg nå.

IMG_2315.jpeg

IMG_2316.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn