På tur og reise jessheim?

S

svk

Gjest
jeg og en kollega skal på seminar.
jessheim. er det noe morro å finne på der? har ca 3 timer før flyet går. oslo city kan bli litt knappt

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
16.830
Sted
Sølvbyen
Dere kan leie en bil og kjøre opp og ned stripa, f.eks.

Ellers er det jo Jessheim storsenter. :)

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.673
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
jeg og en kollega skal på seminar.
jessheim. er det noe morro å finne på der? har ca 3 timer før flyet går. oslo city kan bli litt knappt

1) Finn en flekk med nylig lagt betong.
2) Bruk 3 timer på å se på at den stivner.

mvh

Daniel62

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2014
Antall liker
791
Nr 6 på kartet.
Evt nr 5 hvor det også er et SAS museum.

Enjoy!

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Antall liker
4.217
Karl johan er ikke noe å se. Særdeles oppskrytt.

S

svk

Gjest
får heller bare cool'n i jessheim. evt ta ei stripe på storsenteret før vi meker oss til osl

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
16.089
Det dere kan gjøre er å ta toget til Oslo S, gå på Café Fiasco like ved Oslo S og spise burger og drikke øl. Det er et av de beste burgerstedene i Oslo, noe jeg personlig synest er litt stilig siden de ikke gjør noe nummer av det eller brander seg selv som et hipt burgersted. De har også godt utvalg i øl og siden det ligger like ved Oslo S er reisen svært effektiv. Det blir relativt dyre burgere (200 spenn med NSB om det passer, alternativt 380 med flytoget t/r). Men burgerene er som sagt veldig gode.

Men tre timer er ikke veldig mye tid, i praksis går fort nesten en time på reisen til og fra Oslo.

http://www.fiasco.no/

Dette er et gammelt alkis-hangout i Oslo, i gamle dager var det kanskje sentrums billigste halvliter her. Så om dere er svært tørste er det ingen som vil lee på et øyenbryn.

Sist redigert:

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
16.830
Sted
Sølvbyen
Reiser man med lokaltog fra Gardermoen til Oslo S er det en lang reise, ja. Jeg hadde ikke tatt meg bryet hvis jeg bare hadde 3 timer til rådighet.

Syns nok forslaget om å drikke øl og kanskje spise noe på Gardermoen er mest fornuftig. Jeg bodde ikke så langt fra Jessheim tidligere, og det er strengt tatt ikke så veldig mye å se der. Det er en del forskjellige spisesteder på Storsenteret, og selvsagt mange forskjellige butikker, men ikke noe man ikke finner mange andre steder også.

6

65finger

Gjest
mase inn til Oslo i julestria for knapt 2 timer. Øl og mat på Gardemoen er et godt forslag

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.801
Torget vurderinger
0
Husk at om du skal gjøre noe utenom flyplassterminalen må du gjennom sikkerhetskontrollen en gang til.

Øl er foreslått, og ingen dum ide, så fremt du ikke blir for berust til at du får bli med flyet videre!

Og det er artigere å drikke øl hvis du har en stol å sitte på. Dette kan være et reelt problem på Gardermoen. Det er ofte fullt på serveringsstedene!

S

Slubbert

Gjest
Det koster drøyt 200 kroner å kjøpe seg inn på SAS-loungen påp Gardermoen, og da har du gratis mat og drikke (inkl. øl og vin) og wifi tilgjengelig. Og du får sitte i fred. Jeg kjøper meg alltid inn på lounge hvis jeg har over to timer som må slås ihjel på en flyplass, det tilsvarer to pils i en random og overfylt flyplassbar.

S

svk

Gjest
Det koster drøyt 200 kroner å kjøpe seg inn på SAS-loungen påp Gardermoen, og da har du gratis mat og drikke (inkl. øl og vin) og wifi tilgjengelig. Og du får sitte i fred. Jeg kjøper meg alltid inn på lounge hvis jeg har over to timer som må slås ihjel på en flyplass, det tilsvarer to pils i en random og overfylt flyplassbar.
takk for tipset. dette kan jo være noe

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.835
Lusent gjort av arbeidsgiver å sende deg til Jessheim på seminar. Nesten like slemt som å sende deg til Grenland.

:cool:

Daniel62

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2014
Antall liker
791
Husk at om du skal gjøre noe utenom flyplassterminalen må du gjennom sikkerhetskontrollen en gang til.

Øl er foreslått, og ingen dum ide, så fremt du ikke blir for berust til at du får bli med flyet videre!

Og det er artigere å drikke øl hvis du har en stol å sitte på. Dette kan være et reelt problem på Gardermoen. Det er ofte fullt på serveringsstedene!
De er på Jessheim - ikke inne på terminalen - så de må uansett gjennom kontrollen for å komme hjem....

Daniel62

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2014
Antall liker
791
I fred? Til tider så overfylt der inne at det er bedre å sitte på sushi/skalldyr-kafeen (hvis der er ledig da.....)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Hmmm.... Øl på Gardermoen som beste alternativ så langt? Hva med matpakke og ei god bok i stedet?

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
Hva med å besøke Tanya Hansen?

Topp Bunn