Jennifer Warnes

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.336
Sted
Nadadouro, Portugal
Vet ikke om det er tatt opp før, men Jennifer Warnes har som regel meget god lyd.
Analoge opptagelser med liv og varme. Famous Blue Raincoat er en klassiker, Joan of arc har bass til 27 hz hvis dere vil teste.
The Well har jeg på vinyl, meget bra lyd.
The Hunter har jeg på cd, meget god den også, fin trøkk i trommen på "Way Down Deep".
Av disse er Famous bedst på lyden, en god test cd...

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.980
"The Hunter" spilte jeg mye i den tiden jeg kjøpte den på CD sånn rundt 1993-1994. På den tiden var det en av mine aller best låtende CD'er. Ganske myk lyd, oppfattet den som behagelig analog og åpen i lyden. Når jeg spilte spor nr. 1 syns jeg jeg hadde vanvittig mye detaljer i lyden, særlig oppover i frekvensspektret.
Vel, det var den gangen... Etterhvert viste det seg at CD'en ikke hadde spesielt stor oppløsning (A/D konvertere fra tidlig 90-tallet), men den myke lyden kombinert med en del høyfrekvent digitalstøy som datidens CD spillere vartet opp med fikk CD'en til å låte adskillig mer detaljert enn den i virkeligheten var...

I dag er den i mine ører et ganske middelmådig album både lydmessig og musikalsk. "Famous Blue Raincoat" på 24 ct. Gold fra Classic Records låter mye bedre, og så er det musikalsk mye bedre album, etter min mening.
Som "niels" var inne på, "Joan of arc" er bare nydelig.

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.336
Sted
Nadadouro, Portugal
Ja, famous Blue Raincoat er utrolig god, og en plate der holder sig bra. Det er sant med den myke lyden, The Well har det samme.
Enten liker man Jennifer, eller ikke, men hun er alltid en av de jeg setter når jeg ikke kan bestemme mig til hvilken cd jeg skal spille.
Jeg har Famous på både vinyl og cd, kanskje jeg skulle ha calassic´en også.
Fik noen Creedence, disse Limited Edition fra DCC, må sige jeg blev litt skuffet her, synes lyden var kjedelig....

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.980
Fik noen Creedence, disse Limited Edition fra DCC, må sige jeg blev litt skuffet her, synes lyden var kjedelig....
Creedence finnes også på hybrid SACD, hvor CD laget skal låte nesten like bra som SACD sjiktet. Disse har fått veldig god kritikk. Men en skal vite at Creedence i utgangspunktet ikke har den beste lyden på tapene.
Fås kjøpt hos bl.a. Acoustic Sounds og Elusive Disc.

T

theStig

Gjest
I beg to differ...jeg synes vel at Famous Blue... låter mye mer av studio-triks, oppskrudd diskant og digital romklang enn The Hunter. I mine ørere er sistnevnte bedre, den har en mer naturlig og ikke-manipulert lyd. Jeg har Famous Blue.. på LP også, og den låter temmelig likt CD'en. Har faktisk hørt The Hunter på vinyl... låter akkurat som CD'en den også.

Topp Bunn