Jeg sliter med å få testet anlegget mitt optimalt :/

Sheriffen

Medlem
Ble medlem
12.12.2009
Antall liker
4
Sted
Fredrikstad
Jeg har hatt mac kun 3mnd, og aldri satt meg inn i nedlasting når jeg hadde pc heller.
Jeg er HiFi-freak og har funnet det utstyret jeg vil ha. Har igrunn lagt litt for mye penger i alt dette. Særlig etter jeg ble overtalt til å bytte til mac.
Jeg vil ha noe som fører over lyden fra mac til dac. Jeg skal også kunne spille 24 bit / 192 KHz.
Det er snakk om en avstand på 3 meter. Jeg vil ha noe som utfyller alt dette, 100% stabilt, rask reaksjon og billig.

Airport ekspress funket ikke, duett syns jeg var tungvint og tregt, men stabilt, da.

Håper noen har erfaringer med dette. USB har funket best for meg, men det er ikke optimalt....

Har lest litt om sonos, men syns den er stiv i pris, som sagt sprakk budgettet for lengst.

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.489
Torget vurderinger
4
Sonos spiller bare 16bit/44.1 men er dønn stabilt og tar 20 min. å sette opp.
kr.4200 synes jeg er en helt grei pris.

-Minutten

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.348
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
En 3m USB-kabel er vel den enkleste og rimeligste løsningen. Det kommer an på hva du mener med "ikke optimalt".

I tillegg til nevnte Sonos er Squeezbox Touch er soleklart alternativ.

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.348
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Alle Squeezeboxene støtter 24 bit. SB Touch støtter opp til 96kHz.

Sheriffen

Medlem
Ble medlem
12.12.2009
Antall liker
4
Sted
Fredrikstad
Jeg har prøvd en duett. Jeg syns det er litt vanskelig, og ting reagerer tregt. Den nye LT touch er vel like treg, skulle det ikke være noen fordeler med den nye touchen?

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.348
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Jeg har ikke hverken Duet eller Touch selv, men har flere venner som har Duet. Reaksjonstiden på betjeningen virker å være i høy grad avhengig av hastighet av maskinen som kjører SqueezeboxServer, og i noen grad avhengig av kvalitet på det trådløse nettet. De minste ReadyNASene fra Netgear oppleves som temmelig trege, f.eks. Selv en middels Celeron- eller Sempron-basert server, f.eks., oppleves derimot som helt greit.

Touch støtter opp til 96kHz, mens Duet er begrenset til 48kHz. Utgangene, spesielt den analoge, skal være en hel del bedre på Touch.

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.348
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
I Squeezebox-familien er det kun Touch og Transporter som kan dytte ut 24/96, ja. Konkurrerende produkter har jeg ikke oversikt over.

DSP

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2005
Antall liker
0
Optisk digitalkabel fra mac til dac.

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
lurer på hva nye apple tv vil støtte? har bestilt en selv, men den blir ikke sendt fra usa til jetcarrier før 20 okt.

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Antall liker
517
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Sheriffen skrev:
Jeg har prøvd en Duet. Jeg syns det er litt vanskelig, og ting reagerer tregt.
Det er nok noe i ditt oppsett som er tregt isf. Hvordan er musikken din lagret?

Hos meg tar det under ett sekund å finne frem alle album i sjangeren rock f.eks. (951 albums with 11696 songs by 631 artists) og jeg merker ikke noe lag når jeg blar i menyer og slikt.
Dette er en Linux server med en rask systemdisk.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.488
Torget vurderinger
13
Du bruker en Optisk Toslink kabel på 3 meter fra Macen din til Dacen og så bruker du Itunes til å spille av hele showet. Raskt, stabilt og responsivt.
Fjernstyr det hele med med en Ipod touch sett deg ned og nyt musikken......

Ønsker du å ta det hele ett steg lenger bør du sjekke ut Pure Music for Mac,- som hever kvaliteten betraktelig.

Topp Bunn