Jeg har skiftet fil!

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
26
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Som sagt, jeg har skiftet fil nylig, flere ganger ;).

Jeg var svært fornøyd med oppsettet mitt, men fikk litt matching-problemer med RIAAen, så jeg åpnet sinnet.

Først prøvde jeg en meget god, aktiv pre, etter å ha vært hengiven passivist i flere år. Jeg har ment at det er mindre å tape på en god, rimelig og passiv pre, framfor en aktiv. Dette mener jeg fremdeles!
Nå prøvde jeg derimot en bedre, aktiv pre i oppsettet hjemme. Der kom første filbytte. ;D ;D
Så prøvde jeg et par SET-monoblokker :eek: :eek:. De blir i likhet med forforsterkeren stående!!!

Brått var oppsettet totalt forandret. Og hvilken glede ;D!

Det er deilig å sitte inne i snøværet, dra for gardinene og sette på musikk! Det er godt vinteren kan brukes til noe.

Hilsen
Tommy

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Hehe.. Jeg kjenner igjen følelsen! Velkommen i SET- menigheten (...eller kanskje heller "enigheten.." )
Kan en nysgjerrig sjel spørre om hvaslags utstyr det er som er ansvarlig for denne åpenbaringen? ;-)

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
..........ja pokker, løft litt på sløret da, hva kom inn og hva gikk ut?

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
26
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
He, he.
Inn kom først en Cayin SC-10 pre, deretter to Cayin 9085 monoblokker. Tunge 40W :eek: fra 805 rør. Det spiller fantastisk med Wilson-Benesch.
Ut gikk Audio Aero Capitole. Eller......den er her ennå. Dyre rørforsterkere går ikke ut døra av seg selv. De trenger hjelp av kronasje.

Tommy

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Antall liker
2
Cayin SC-10 er iallefall en kjempe av en preamp, størrelsemessig. Aldri hørt den i noen anlegg. Men den ser utrolig pen ut.

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
26
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Hehe.. Jeg kjenner igjen følelsen! Velkommen i SET- menigheten (...eller kanskje heller "enigheten.." )
Kan en nysgjerrig sjel spørre om hvaslags utstyr det er som er ansvarlig for denne åpenbaringen? ;-)

Enigheten ;D ;D. Den var god.
Nå er vel ikke 805 det beste audiorøret, men det låter KONGE. Har byttet alle rørene og de begynner å bli klare nå. De gjennomgikk killertest med Tool idag, og stod med glans. Til og med rockeplater fra -70tallet får et løft.

Tommy

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Du har virkelig kjøpt deg en kanonforsterker! En kamerat av meg har hatt sin i noen år, så jeg kjenner den godt. Gratulerer!

Topp Bunn