Jeg er vinylløs og går inn i dyp depresjon snart

S

Stereo_Mono

Gjest
Vel! Skal ikke ta i for mye om min psykiske helse ;)
Historien er at jeg ble nylig forført av Sugden sin klasse A glød og kjøpte deres A21a Series 2 forsterker med deres eksterne RIAA A21SE Stage 2 og eksterne PSU. Jeg bruker Ortofon Jubilee som PU og trenger da 4 jumpere i RIAA for å sette den til MC og stille impedansen riktig. Sugden RIAAen hadde stått som demo i butikken og original eske med tilbehøret var MIA inkl disse hersens jumpere :-\

Men poenget med dette innlegget er at jeg har i påvente av nye jumpere fra Sugden UK vært 2 uker uten vinyl og det er sinnsykt kjipt.
Jeg sier lenge leve vinylen. Jeg er i hvertfall total avhengig av formatet og den gir meg enorm musikk glede. Merker dette ekstra i dens fravær her.

RIAA ser forøvrig slik ut. 2 kjedelige svarte bokser og jeg har ikke peiling på hvordan den låter, men er den i nærheten av Sugden sin spillestil ellers er den nok midt i blinken for meg.

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.208
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Sikkert samme jumpere som du finner inni PC-en?

Arne K

S

Stereo_Mono

Gjest
Cobra2 skrev:
Sikkert samme jumpere som du finner inni PC-en?

Arne K
Ja det samme tenkte jeg også på, men var oppe på Clas Ohlson og de hadde ikke slikt gitt.
Kan jo sjekke den lokale PC komponent pusheren i morgen. Her er innmaten på boksene.

Vedlegg

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
535
Sted
Bergen
Har du ikke en gammel pc liggende? Det kommer med ekstra ved kjøp av kabinett og hovedkort også. En liten kopperstreng til å slutte med gjør samme nytten (pass på å slutte riktige kontakter). Ingen grunn til å være vinylløs!

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg nærmer med tre måneder med hele anlegget på lagerhotell.

Jeg føler med deg, men ikke i samme grad som jeg føler med meg selv.... ;)

S

Stereo_Mono

Gjest
Zomby_Woof skrev:
Jeg nærmer med tre måneder med hele anlegget på lagerhotell.

Jeg føler med deg, men ikke i samme grad som jeg føler med meg selv.... ;)
3 mnd er lenge ! Kjedelig greier ja...
Jeg var innom Datakjeden og to andre dataforretninger i dag for å kjøpe disse hersens jumperne.
2 av dem så på meg som et spørsmåltegn han siste hadde ikke. Få grave litt i noen gamle PCer på kontoret på mandag.
De skulle jo fulgt med RIAA, så begynner å bli små irriterende.

Til tider angerer jeg på at jeg solgte min ASR Mini Basis v08 i fjor. Var nok ikke det lureste jeg har gjort, men da var jeg bitt av bytte-karusellen og hadde en kort affære med Naim.

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
472
Sted
Nøtterøy
Kan du ikke improvisere litt, og lage deg noen enkle midlertidige jumpere som kan fungere frem til de andre kommer. Det kan da ikke være så vanskelig. Det er vel bare snakk om å få satt inn en leder mellom to punkter. Jeg hadde ihvertfall ikke hatt tid til å vente.
Mvh Roger

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
598
Torget vurderinger
2
Ligner fælt på jumperene som brukes på ClearAudio NanoPhono. Stikk innom Soundgarden og hør med dem! Eller lag noe sjøl,hadde heller ikkje gidda å vente :p EDIT ka med å bruke en flatkabelsko,type hunnkjønn..må jo seff være bred nok til å nå over begge pinnene..

mvh Filip

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.030
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Bare sånn for sikkerhets skyld, digiman, siden jeg er så treig og skeptisk av meg:
Følger disse jumperne garantert med hvis du kjøper denne Sugden RIAAen ny?

S

Stereo_Mono

Gjest
Jøgga skrev:
Bare sånn for sikkerhets skyld, digiman, siden jeg er så treig og skeptisk av meg:
Følger disse jumperne garantert med hvis du kjøper denne Sugden RIAAen ny?
Ja! De ligger med RIAA, men min var en demo enhet som hadde bare stått utstilt. Dessverre hadde eske med tilbehør forsvunnet. Fikk den dog til en meget hyggelig pris. Så kan ikke klage for mye. Takker for Elfa tipset. Svinger innom der i morgen. Er jo bare tull og vente.

S

Stereo_Mono

Gjest
Fått lyd i Sugden RIAA trinnet nå. Låter rett og slett fantastisk til prisen må jeg si. Overrasket over hvor støyfri den er. Omtrent ikke sus eller hum på MC innstillingen på den. Ikke gærent for en RIAA i 5-6k klassen. Litt fyldigere nedover en min tidligere ASR mini Basis v08 også. Noe som kommer godt med på endel skiver, som kan være litt tynne i klangen (80s skiver i hovedsak)

Hadde absolutt ingen forutsetninger om denne, så dette var jo meget positivt :)
Oppsummert låter den mere mot det varme men er absolutt like vel oppløst og støyfri som ASR. kan jo nesten ikke få det bedre i mine ører ;D

Topp Bunn