Jeff Rowland

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • brotevatn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.02.2010
    Innlegg
    88
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    1
    Audiofreaks hadde agenturet. Det er ingen som har JR nå. Om jeg hadde vært deg hadde jeg sendt den til Rowland. Den er ikke veldig tung, og det er sensitive greier. Det er lite sannsynlig at du finner noen med erfaring på feilretting av disse-Jeg har hatt et par selv. Send en mail og hør med dem. Det er også slik at disse kan oppgraderes om du ønsker det.
    Takk for svar. 47kg er ikkje heilt gratis å sende til USA, og eg har siste utgåve. Har sendt mail til Jeff Rowland, krysser fingre for gode råd derifrå.
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    14
    Takk for svar. 47kg er ikkje heilt gratis å sende til USA, og eg har siste utgåve. Har sendt mail til Jeff Rowland, krysser fingre for gode råd derifrå.
    Helt enig at det er dyr frakt. Du kommer til å få hjelp hos Rowland. Har god erfaring med tidligere dialog med Jeff. Lykke til
     

    hpm-1100

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.04.2011
    Innlegg
    730
    Antall liker
    489
    Sted
    Askøy
    Torget vurderinger
    26
    Vurdere en Jeff rowland consonance forforsterker, noen som har erfaring med den og hvordan det kan sammenlignes med andre forforsterkere? Mvh
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    14
    Vurdere en Jeff rowland consonance forforsterker, noen som har erfaring med den og hvordan det kan sammenlignes med andre forforsterkere? Mvh
    Har hatt flere av disse. Det er en varm og behandling pre. Som ikke gjør seg bort. Litt gammeldags lydsignatur. Musikalsk. Den løftet mye rimeligere og dårligere utstyr.
     

    hpm-1100

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.04.2011
    Innlegg
    730
    Antall liker
    489
    Sted
    Askøy
    Torget vurderinger
    26
    Har hatt flere av disse. Det er en varm og behandling pre. Som ikke gjør seg bort. Litt gammeldags lydsignatur. Musikalsk. Den løftet mye rimeligere og dårligere utstyr.
    Takk for svar. Det var interessant. Jeg er vant med rør, lenge siden jeg har prøvd SS pre. Jeg er etter det typiske amerikansk lydsignatur, stort, soundstage, bass kontroll.
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    14
    Takk for svar. Det var interessant. Jeg er vant med rør, lenge siden jeg har prøvd SS pre. Jeg er etter det typiske amerikansk lydsignatur, stort, soundstage, bass kontroll.
    Da handler det om hva du er vant til kvalitetsmessig fra før. Kan vanskelig tenke meg en transistor pre som kommer nærmere en rørkonstruksjon, men med transistorpreg. Eksempel: En VTL 7.5 er mer gjennomsiktig og har mer headroom og er mer finkornet. En CJ rørpre ville vært kjedeligere på alle parameter, og være
    mindre presis sammenlignet med den du vurderer, men unntak av de aller dyreste de har leget, og i alle fall fra samme tidsperiode. Consonance har typisk litt feit Jeffbass og , og mellomtone er mer hovedfokus , men dybde, og soundstage vill ikke gjengis med samme holografi og utstrakthet som 7.5. På dyrere utstyr er det lett å høre at oppløsning er det den mangler. En Jeff Synergi fra mk2 og fremover har samme klangbalanse, er mer detaljert vil være mer oppløst og utstrakt i begge ender, sammenlignet med den du vurderer. Disse er ikke like nøytrale som Criterion og Corus.
     

    hpm-1100

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.04.2011
    Innlegg
    730
    Antall liker
    489
    Sted
    Askøy
    Torget vurderinger
    26
    Takk for svar, tror jeg må nesten prøve den ja. :)
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    14
    Dette er et merke jeg ikke helt forstår at ingen i Norge selger!



    Mvh: Espen L
    Rowland har blitt veldig kostbart. I tillegg har lydsignaturen endret seg mer mot det kliniske og analytiske, sammenlignet med tidligere serier. Mange som kjenner merket fra før er kanskje litt ukomfortable med utviklingen, tillegg til at prisene nå har blitt så høye at det ikke lenger er helt lett å forsvare. Rowland seger nå absolutt mest til det asiatiske markedet. Har vært i kontakt med noe amerikanske forhandlere som har solgt Rowland der borte, som peker på nettopp dette.

    Det er fine ting, men da måtte vi hatt en importør med økonomi til å jobbe seriøst med merket, ikke en til som vil sege på brosjyre, fine ord og helst bare det.... og forskuddsbetaling:eek::eek::eek:
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Rowland har blitt veldig kostbart. I tillegg har lydsignaturen endret seg mer mot det kliniske og analytiske, sammenlignet med tidligere serier. Mange som kjenner merket fra før er kanskje litt ukomfortable med utviklingen, tillegg til at prisene nå har blitt så høye at det ikke lenger er helt lett å forsvare. Rowland seger nå absolutt mest til det asiatiske markedet. Har vært i kontakt med noe amerikanske forhandlere som har solgt Rowland der borte, som peker på nettopp dette.

    Det er fine ting, men da måtte vi hatt en importør med økonomi til å jobbe seriøst med merket, ikke en til som vil sege på brosjyre, fine ord og helst bare det.... og forskuddsbetaling:eek::eek::eek:
    Vel her følger jeg deg ikke helt til døren......
    Kan ikke diskutere hva som er klinisk eller ikke, det går på øre som hører. Når han kjørte mest på klasse D forsterkere som feks modell 501 (disse har jeg eid) da gikk lydsignaturen mer mot det analytiske etter min smak. Den nå helt nye modellen 555 er klasse AB. Har hørt og eid litt av JR og etter min smak så er ikke hans klasse AB noe spesielt analytisk eller klinisk (synes nå jeg da ) Det er de litt mer eldre modellene jeg har lyttet til. Ser man på den nye 555 så vil vel den havne under KR 200 000. Med tanke på mye annet i den øverste divisjonen så er dette faktisk ikke så ille!
    Tipper jeg får lyttet til modellen 555 på min neste messe i det store utland, det skal bli interessant :)

    Problemet kan vel være at det sitter en importør i et annet land som har hele Europa. Da blir det et fordyrende mellomledd.
    Importør med økonomi til å jobbe seriøst med merket i Norge måtte selvfølgelig vært på plass det er jeg helt enig med deg i.

    Her er et glimt av modellen 555:


    JEFF ROWLAND MODEL 555 FIRST IMPRESSIONS !!! - YouTube


    Mvh: Espen L
     
    Sist redigert:

    Janpe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    674
    Antall liker
    755
    Så vidt jeg kan se finnes det ingen JR importør for Skandinavia. Peter D (RIP) i Audiofreaks hadde dette merket og jeg hadde en "full stack" av de komponentene for noen år tilbake. Som føyer seg pent inn i den meget lange rekken av "produkter jeg aldri skulle ha solgt"....

    Det er enormt kostnadskrevende å starte importen av slike merker, uten å måtte be om forskuddsbetaling av produkter som enkelte andre her gjør... Dessuten tror jeg at markedet for slike kostbare produkter er mikroskopisk her i Norge. Som noe sa tidligere, det meste går til Asia der man setter stor pris på bling og skinnende fronter. Etter min mening er Rowland dritlekkert med en suveren kvalitetsfølelse.

    JP
     

    capita

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2009
    Innlegg
    131
    Antall liker
    95
    Torget vurderinger
    14
    Heilt enig i at det aldri har vært noe å utsette på kvaliteten hos Rowland.

    Jeg har eid modell 1, modell 2, modell 3, modell 5 og modell 6 i tillegg til odel 8 i bi amp både meg og uten batteripakke.av de eldre modellene i tillegg til en integrert som het Consentra. I tillegg har jeg importert den eneste Jeff Rowland Criterion pre kampen som er i landet, sammen med ett sett med 301 monoblokker. Criterrion er en ab pre men der ble Rowland sin "nye" klang balanse presentert. Senere kom 625, 725 etter hvert i S2. Det var ett eller annet med at de første ikke ble godkjent i EU. Disse ble videreført som S2 modeller.,Dette var også "hybrider" med et delvis klasse D kretsløp med en AB strømforsyning. Av disse nyeste har jeg bare hørt 625, og her ble det en endring av lydsignaturen. Det mest positive var at de ble mer dynamiske, men de endret klangkarrakter.

    Kan ta med at jeg forsøkte å få kjøpt et sett 725 hos Audiofreaks, men der skulle det selges CJ isteden, så det stoppet opp.

    Har ikke hørt 555, den er sikkert veldig god, spørsmålet blir i hvilken grad dynamikk og tempo er prioritert i forhold til musikalitet og klang, over og undertonestruktur, altså hvor organiske de nye blir sammenlignet med de eldre modellene. Noen liker som kjent det ene og noen det andre. Vi får satse påta de nye blir å finne i München til våren.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.659
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Han er jo "dealer" for Jeff Rowland så ikke heeeelt objektiv han fyren der. Men kjekt å se hvor flott bygget alt av JR er.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.259
    Antall liker
    9.050
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Han er jo "dealer" for Jeff Rowland så ikke heeeelt objektiv han fyren der. Men kjekt å se hvor flott bygget alt av JR er.
    OCD er jo den minst truverdige youtuberen du finner der ute 🤣 ikke bare det han forhandler som er best, men like anti china og pro MURiCA i grad av Trumph 🤣🤣
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn