JBL on stage micro, defekt?

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Fikk en On stage micro i posten i dag. Den ble koblet opp mot min iPod touch og musikken startet. Først syntes jeg at det låt ganske ok, ihvertfall tonalt. Har hørt betydelig dårligere saker.

Etter litt tid merket jeg at den skurret på visse toner i nedre mellomtone. På en låt med Diana Krall ligger det en bass ganske fremtredende i lydbildet. Denne skurrer noe forferdelig. Høres ut som "sub"-enheten enten er ødelagt eller ikke er festet skikkelig, eventuelt at det ligger en annen del å vibererer i nærheten av denne enheten.

Er det noen av dere som har en slik JBL og som kan bekrefte mine mistanker om at den er defekt? Synes det er rart hvis det skal være sånn. Skurringen er der uansett lydnivå.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Hvor mye koster dette her? Det kan jo rett og slett være at saken ikke holder mål, og får mekaniske problemer med enkelte frekvenser. Det kan rett og slett være konstruksjonen i seg selv, for slikt har jeg hørt mang en gang fra plastbokser som lager lyd. Det overrasker hvis JBL har laget noe slikt, men jeg kan ikke se bort fra det. Håper faktisk for din del at det er en defekt. Hvis ikke ville jeg brukt angreretten. Send den inn umiddelbart, og låter neste make så bruk angreretten. Siden det ikke er kjøpt over disk kan du hevde at kvaliteten ikke holder den standarden du forlanger til prisen, noe som er en helt legitim grunn.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Saken koster ca 900,- i butikk. Litt mindre hos nettfirmaene.
Det som er kjipt er jo at jeg må koste frakt begge veier når jeg har kjøpt på nett. Det er egentlig derfor jeg lurer på om det er andre her som har samme dingsen. Hvis også andre opplever støy på sine, så er det ikke en eksemplarfeil, og da vil jeg kunne prøve å få pengene igjen fremfor å betale frakt og eventuelt retur på et eksemplar nr 2.

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Antall liker
278
Hvis det er likt uansett volum er det vel utelukket at noe ikke er festet eller at problemet skyldes en vibrasjon.

Håper du får løst dette, sørgelig hvis JBL har gått i Fisher-fella.

Mvh

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Går rett og slett ut fra at den er såpass feilkonstruert som det kan virke som så jeg sendte den tilbake igjen.

Stakk ut på den lokale Elkjøpen og kjøpte en Logitech S315i som gjør noe av samme nytten.
Fremdeles dårlig lyd, men mye bedre enn JBL. To greie fulltoner og innebygget, oppladbart batteri. Solid sak som er grei å slenge i kofferten, og den lader ipoden når den er tilkoblet.

Greit no nonsens-produkt som jeg godt kan anbefale til andre.
JBL on stage vil jeg fraråde alle å vurdere!

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Slike tråder er verdifull informasjon, for slikt som dette setter vi oss ofte ikke inn i før vi kjøper oss. Det er jo bare til garasjen, hotellrom eller dass. Da er det liksom ikke så viktig. Men når det låter helt dass er det greit å være advart. For skurr som skyldes svakheter i konstruksjonen er en av de verste typer vreng som finnes. Det er grusom å lytte på.

Topp Bunn