|
Jeg syns det høres ut som Take Five.Tor Nado skrev:#2 er vel "Blue Rondo a la Turk."
en Dave Brubeck låt, men det er ikke sikkert det er han som spiller her.
eller surrer jeg litt nå. er det "take five" istedet ?
nei, var vist Blue Rondo
Brubeck jess, Take five er det.Tor Nado skrev:#2 er vel "Blue Rondo a la Turk."
en Dave Brubeck låt, men det er ikke sikkert det er han som spiller her.
eller surrer jeg litt nå. er det "take five" istedet ?
nei, var vist Blue Rondo
Ikke kom og fortell meg at du ikke hører forskjell på 3/4 og 5/4emotikon skrev:No2 kjenner jeg jo....jazzvals.....minner meg om en svensk folketone....?
Og riktige svar er?bambadoo skrev:Noen som kjenner til disse låtene?
Navn på låt samt artist..
Jeg fikk dem tilsent på mail.
Ææææhhh...nei....oddgeir skrev:Ikke kom og fortell meg at du ikke hører forskjell på 3/4 og 5/4![]()
Det er mange som kaller denne taktarten for jazzvals. Amerikanerne har noe de kaller half and half, som de forklarer som 5/4 jazzwaltz, men vals er likevel ikke.emotikon skrev:Uheldig dag gett.....hørte jo seff at det gikk i "5 takt" og da kom begrepet jazzvals inn i hodet mitt. Men det er jo også feil, da jazzvals bare er vals "med innslag av shuffle" på 2ern.... :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[oddgeir skrev:Ikke kom og fortell meg at du ikke hører forskjell på 3/4 og 5/4![]()
Ok- nå kan det bare gå en vei.....oppover![]()
Salsa er skikkelig moromusikk, så der må du kaste deg med. Så kan du krydre med Maynard Ferguson-høye toner i toppen. ;Demotikon skrev:Fikk en smigrende forespørsel om å bli med i et "salsaband" bestående av noen kjente musikere i Trheim. De trenger en "hyler" på toppen. Vel, spørs om jeg etter dette har mot til å kaste meg på noe slikt....... :-\ ;D
Kanskje - i tilfelle er det tidlig femtitall. Tidlig Prestige, eller før det også.bambadoo skrev:3. "My funny Valentine" - Miles Davis kanskje?
Ikke så veldig tidlig Prestige, viste det seg.Karl_Erik skrev:Kanskje - i tilfelle er det tidlig femtitall. Tidlig Prestige, eller før det også.bambadoo skrev:3. "My funny Valentine" - Miles Davis kanskje?
Ja den er Cool men den heter "Cookin' with the Miles Davis Quintet"Karl_Erik skrev:Ikke så veldig tidlig Prestige, viste det seg.Karl_Erik skrev:Kanskje - i tilfelle er det tidlig femtitall. Tidlig Prestige, eller før det også.bambadoo skrev:3. "My funny Valentine" - Miles Davis kanskje?
"Cooling with the Miles Davis Quintet", fra 56.
Et av overtidsalbumene i Prestige, etter at kontrakten med Colombia var undertegnet. Men vakkert likevel![]()
Nabobokstaver på tastaturet, da...OS skrev:Ja den er Cool men den heter "Cookin' with the Miles Davis Quintet"Karl_Erik skrev:Ikke så veldig tidlig Prestige, viste det seg.Karl_Erik skrev:Kanskje - i tilfelle er det tidlig femtitall. Tidlig Prestige, eller før det også.bambadoo skrev:3. "My funny Valentine" - Miles Davis kanskje?
"Cooling with the Miles Davis Quintet", fra 56.
Et av overtidsalbumene i Prestige, etter at kontrakten med Colombia var undertegnet. Men vakkert likevel![]()
mvh,
OS
Er det broder'n som har satt ut de ryktene (siden du skriver på Audiophile)? Har en del på vinyl ja men langt fra komplett. Når det gjelder Kind of Blue så tror jeg ikke det er mange som "slår" meg:Karl_Erik skrev:Nabobokstaver på tastaturet, da...
PS. Det ryktes at du har en MD-samling som til og med overgår min 8)
Sikkert bare rykter.. ;D
Virkelig?bambadoo skrev:Var visst My funny Valentine med "Chet Baker"