Politikk, religion og samfunn Israels eksistens i fred med naboene, er det mulig?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.031
    Antall liker
    10.774
    Jeg har ikke påstått annet enn at Hamas er lasaroner og de kommer aldri til å gå med på noen forhandlinger om noe som helst med Israel untatt ren vinn vinn vinn hvor flere lasaroner slippes fri fra fengsel.
    Hvor mange kjenner du innad i Hamas, siden du har slik nær kjennskap til dem?
    Mye dritt kan med rette sies om ledelsen i Hamas, der finner du både mordere og voldsmenn i bøtter og spann, og jeg er vel også av den oppfatning at det er en organisasjon det er vanskelig å drive formålstjenlige forhandlinger med. Men akkurat lasaroner...?
    Nu vel, de kara der er ikke akkurat noen jeg ville pleie omgang med på fritiden.

    Men et relativt nyansert syn på Hamas kan du finne her:

    Anbefalt lesning for oss alle, egentlig.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.484
    Antall liker
    6.190
    Sted
    Holmestrand
    Det jeg liker aller mest med å bo i Norge er at jeg kan sitte i min lille trygge stue og heie på folkemord.

    Det er jo ikke min familie som blir drept.

    Det er jo ikke mitt nabolag som blir lagt i grus.

    Det er jo ikke jeg som må leve i stanken fra lika av folk som jeg brydde meg om.

    Jeg kan jo bare late som om det er det samme som fotball på TV. Det er så deilig.
    "Du må ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv."
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.721
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Bergen
    Dårlig link jeg delte.

    Du surrer deg bort i retorikk som vil føre til mer krig.
    Hamaz er pure ondskap. Krigen handler ikke om arabernes rett til et verdig liv. Det har alle arabere rett til hvis de bor i Israel.

    Det kartet fra Afrika stoler jeg ikke helt på og at alle de landene støtter palestinsk stat og støtter ikke vestens støtte til ukr. Sånne kart med svart hvitt farger er ofte feilaktige fremstillinger av hva folk mener.
    Lær deg litt om grunnleggende journalistikk.
    Beklager folkens, jeg er nok klar over at dette ikke vil lede noen vei, men dog

    1. Slipper å lære journalistikk siden æ e supermainn som kan alt.. ergo ikke behov for å lære journalistikk. Gjøre oppmerksom på at dette er et forum for meningsutveksling. Men du er på en god plass blant de som forsøker å lære andre om ting de ikke har bedt om å bli opplært i...

    2. Kartene som FN bruker ift. hhv støtte/ikke støtte til Ukraina og godkjenning av Palestinsk land er vel ganske binært. Enten så støtter man vesten i dens forsøk på å stogge russerne i ukraina eller ikke. Enten så støtter man at Palestina skal aksepteres som egen stat eller ikke. Man kan avstå fra å stemme, men det er, såvidt jeg vet (husk: supermainn), ingen avstemninger på de to som sier vet ikke/kanskje i morra/kanskje en annen tid/kanskje .. kommer kongen.

    3. Hamaz er blitt ondskap, sagt på en annen måte; ville Hamas eksistert dersom israel ikke okkuperte? Men det de bedriver nå er nok i kategorien i ondskap. Hva er det israel drive på med; godvilje overfor sine naboer?

    Åja, krigen/konflikten i MØ vil fortsette og fortsette. Her blir det utholdenhet som gjelder, statistikken mht. befolkningsutviklingen taler dessverre mot israel så det er bare å sitte og vente.
    Jeg tror også det er slik at de kommende generasjonene som ikke har opplevd hverken WW2 med all dets elendighet og redsel, eller andre konflikter, kommer til gi F#* i israel. Så støtten til israel er absolutt på vikende front - tiden er dessverre mot jødene i israel
    Men som alltid, fremtiden er meget vanskelig å spå - så tiden vil vise veien
     
    Sist redigert:

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.682
    Antall liker
    2.825
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har ikke påstått annet enn at Hamas er lasaroner og de kommer aldri til å gå med på noen forhandlinger om noe som helst med Israel untatt ren vinn vinn vinn hvor flere lasaroner slippes fri fra fengsel.
    Ja, det er dette som er poenget mitt.

    «Lasaroner» er ikke ordet du trenger, men det passer kanskje godt. Både i konkret og bibelsk forstand.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.817
    Antall liker
    726
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Ondskap "krig" er noe som kan spre seg.
    Ja, det er dette som er poenget mitt.

    «Lasaroner» er ikke ordet du trenger, men det passer kanskje godt. Både i konkret og bibelsk forstand.
    Jeg har ikke religiøse skrifter i tankene.
    Hamas er Israels fiender, IKKE de palestinaarabiske menneskene som bor på Vestbredden og i Gaza. Hadde Hamas ventet i 4 mnd, hadde de fått med seg Hizbollah og Iransk støttetede grupper fra Syria på laget. Da kunne de gjort et "greater impact" å angrepet fra alle kanter i sin kamp på vei mot et fritt Palestina. Hadde Israel vært litt smartere, så hadde de rådført seg med Erdogan. Han har droner som kan brukes for å finne kjeltringene og barnemorderne i tuneller istedenfor å bombe i stykker barnefamilier og store deler av Gaza by det nører bare oppunder raseri i den muslimske verden og den dumme verden.
     
    Sist redigert:

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.484
    Antall liker
    6.190
    Sted
    Holmestrand
    Ondskap "krig" er noe som kan spre seg.

    Jeg har ikke religiøse skrifter i tankene.
    Hamas er Israels fiender, IKKE de palestinaarabiske menneskene som bor på Vestbredden og i Gaza. Hadde Hamas ventet i 4 mnd, hadde de fått med seg Hizbollah og Iransk støttetede grupper fra Syria på laget. Da kunne de gjort et "greater impact" å angrepet fra alle kanter i sin kamp på vei mot et fritt Palestina. Hadde Israel vært litt smartere, så hadde de rådført seg med Erdogan. Han har droner som kan brukes for å finne kjeltringene og barnemorderne i tuneller istedenfor å bombe i stykker barnefamilier og store deler av Gaza by det nører bare oppunder raseri i den muslimske verden og den dumme verden.
    Her er du nok nær sakens kjerne, kjære Kjendis: «Hadde Israel vært litt smartere ….» så hadde mulighetene for en løsning i hvert fall hatt en teoretisk mulighet».
    Med idioter på begge sider av bordet er muligheten i praksis null.
    Min far sa alltid at «den får bruke vettet den som har det.
    Tror det er et godt poeng.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.595
    Antall liker
    9.936
    Torget vurderinger
    2
    Israel har prøvd det meste og alle to-statsløsninger har blitt avvist av palestinske ledere ,
    det eneste de godtar er Israels utslettelse, og det målet blir det ikke fred av.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.484
    Antall liker
    6.190
    Sted
    Holmestrand
    Israel har prøvd det meste og alle to-statsløsninger har blitt avvist av palestinske ledere ,
    det eneste de godtar er Israels utslettelse, og det målet blir det ikke fred av.
    Israel har for eksempel ikke forholdt seg til grenser. Helt fra starten, men mindre og mindre.
    Ref de såkalte nybyggerne som ikke er annet enn sivile okupanter.
    igjen et klart brudd på folkeretten.
    Og kan ikke på noe vis kalles annet enn imperalistisk agresjon for oss som husker den type argumentasjon.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.817
    Antall liker
    726
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Det handler ikke om idiot eller smart. Krig er krig og det er noe dritt som mennesket har funnet på. Mennesket spiste av kunnskapens tre og vi har kunnskaper å smi våpen mot hverandre som volder ufattelig skade. Men hvis begge parter i bunn og grunn ønsket dette blodige nedslaktningsoppgjøret, ja da er det idioter på begge sider av bordet og der sitter også USA og Biden på Israels side? Også bakmennene i Iran er idioter?
     
    Sist redigert:

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.484
    Antall liker
    6.190
    Sted
    Holmestrand
    Hvis du vil ha fred så kan du ikke fortsette å skylde på «fienden».
    Selv er jeg en erklært hedning, men som både islam og kristedommen, så setter jeg tilgivelse som et sentralt element for å kunne leve i harmoni med verden rundt meg.
    Men til min smule forundring så virker det ikke alltid som religiøse mennesker alltid tar dette med tilgivelse så møye.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.031
    Antall liker
    10.774
    1. Det handler ikke om idiot eller smart.
    2.Krig er krig og det er noe dritt som mennesket har funnet på.
    3. Mennesket spiste av kunnskapens tre og vi har kunnskaper å smi våpen mot hverandre som volder ufattelig skade.
    4. Men hvis begge parter i bunn og grunn ønsket dette blodige nedslaktningsoppgjøret, ja da er det idioter på begge sider av bordet og der sitter også USA på Israels side.
    5. Også bakmennene i Iran er idioter.
    1. OK, det tror jeg vi kan være enige om
    2. Helt enig, dette er et menneskelig trekk vi ikke har så mye grunn til å være stolte av
    3. Kunnskap vokser ikke på trær, litt overraskende for meg at du ikke fikk med deg denne grunnleggende kunnskapen fra grunnskolen
    4. Ref. ditt punkt 1.
    1. Det handler ikke om idiot eller smart.
    5. Ref ditt punkt 1.
    1. Det handler ikke om idiot eller smart.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.817
    Antall liker
    726
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    1. OK, det tror jeg vi kan være enige om
    2. Helt enig, dette er et menneskelig trekk vi ikke har så mye grunn til å være stolte av
    3. Kunnskap vokser ikke på trær, litt overraskende for meg at du ikke fikk med deg denne grunnleggende kunnskapen fra grunnskolen
    4. Ref. ditt punkt 1.

    5. Ref ditt punkt 1.
    Det er en kommentar til Xerxes sin påstand:
    "med idioter på begge sider av bordet, er muligheten lik null" (for fredelig løsning mellom partene)
    Tenkte i utgangspunktet å formulere den setningen som spørsmål med hint om at Biden er idiot.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.031
    Antall liker
    10.774
    Det er en kommentar til Xerxes sin påstand:
    "med idioter på begge sider av bordet, er muligheten lik null" (for fredelig løsning mellom partene)
    Tenkte i utgangspunktet å formulere den setningen som spørsmål med hint om at Biden er idiot.
    Når du opplever at hele verden er full av idioter, er det antakelig på høy tid å se seg selv i speilet, for å finne ut hvor idioten befinner seg. ;)
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.817
    Antall liker
    726
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    3. Kunnskap vokser ikke på trær, litt overraskende for meg at du ikke fikk med deg denne grunnleggende kunnskapen fra grunnskolen
    Haha! Man lærer mye rart i dagens skole. Mønsterplanen 74 var en helt annen planet.
    De som lager lærerplaner i dag har rotet seg ned i et postmoderne kaos av nymarxisme, kapitalisme og materialisme og litt vitenskap.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.817
    Antall liker
    726
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Når du opplever at hele verden er full av idioter, er det antakelig på høy tid å se seg selv i speilet, for å finne ut hvor idioten befinner seg. ;)
    Ja, du får grundig dokumentere at mønsterplanen 74 utdannet idioter. Nå gikk jeg 2 år av ungdomsskolen på åpen skole hvor de prøvde ut nye arbeidsmetoder i skolen. Det som i dag kalles prosjektbasert læring.
     
    Sist redigert:

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.817
    Antall liker
    726
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Hvis du vil ha fred så kan du ikke fortsette å skylde på «fienden».
    Selv er jeg en erklært hedning, men som både islam og kristedommen, så setter jeg tilgivelse som et sentralt element for å kunne leve i harmoni med verden rundt meg.
    Men til min smule forundring så virker det ikke alltid som religiøse mennesker alltid tar dette med tilgivelse så møye.
    Oioi det du beveger deg inn på nå er et digert teologisk og etisk tema. Gud gjør ikke forskjell på folk om du er jøde, hedning eller greker.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    11.031
    Antall liker
    10.774
    Oioi det du beveger deg inn på nå er et digert teologisk og etisk tema. Gud gjør ikke forskjell på folk om du er jøde, hedning eller greker.
    Selvsagt ikke. Der intet finnes, finnes heller ingen forskjeller. Bombe.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.817
    Antall liker
    726
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Ingen Gud, intet univers. Bare atomer som farer rundt omkring uten mål og mening. Alt er tilfeldig. Det er ingen Gud som styrer dette og holder det hele i hop.
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    2.129
    Antall liker
    2.429
    Problemstillingen gjelder NAMMO sine amerikanske virksomheter. Svaret der er nok såre enkelt, for å få lov å drive produksjon av forsvarsmateriell i USA må man følge amerikanske lover og regler. Flere av virksomhetene er jo også kjøpt opp av NAMMO og klausulen ligger innbakt i kjøpetillatelsen.

    For øvrig illustrasjonen har intet med NAMMO å gjøre. Det er et helamerikansk Hellfiremissil som avfyres.


    1700131342462.png

    Er Nammo nødt til å selge våpen til Israel? | Finansavisen
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.595
    Antall liker
    9.936
    Torget vurderinger
    2
    Ja, du får grundig dokumentere at mønsterplanen 74 utdannet idioter. Nå gikk jeg 2 år på åpen skole hvor de prøvde ut nye arbeidsmetoder i skolen. Det som i dag kalles prosjektbasert læring.
    Ha ha, jeg gikk hele ungdomsskolen på Landets første åpne skole på den tiden, uten klasserom og 40 elever i fri dressur pr klasse, O-fag og greier . De som kunne lese å skrive fra før og hadde lett for det, de klarte seg bra, de andre falt grundig igjennom . Men det ble folk av begge grupperinger. Den ene i klassen min ble topp professor på Blindern og rådgiver for en rekke regjeringer, i den andre enden av skalaen har vi min bestekamerat som ble President i Hells Angels. Historisk visste alle hva som skulle til for å få god karakter i norsk og Ofag/historie.. en passe venstrevridd tolkning med lovord om FNL , Palestina og negativ omtale av USA. Lite er endret der regner jeg med..

    Ser man på møsterplanene er kunnskap om noe som helst degradert år for år, og IQ på sesjon har falt , sammen med fysisk form. Det eneste som er forbedret i norsk skole siste 50 år er forståelsen av dysleksi og sånt.


    ..
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    8.066
    Antall liker
    8.862
    Sted
    Oslo
    Litt på siden
    Et oppslag i en spansk kirke:
    Skru av mobilen, du trenger ikke den for å snakke med Gud
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.484
    Antall liker
    6.190
    Sted
    Holmestrand
    «Det handler ikke om idiot eller smart.»
    Dere kan kalle det hva dere vil, men denne konflikten holdes ikke i gang av velbalanserte, empatiske mennesker som vil alles beste.
    Jeg brukte ordet idiot, andre snakker om ondskap. Ikke vet jeg hva som er helt korrekt, og for å være ærlig så er det heller ikke så interessant for meg så lenge resultatet av det hele blir et kostbart helvete på alle plan for en stor mengde mer eller mindre uskyldige mennesker.
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.721
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Bergen
    for å unngå de vanlige karakteristikken;, innlegget skal ikke tas til inntekt FOR Hamas

    Interessant intervju på NRK Dagsrevyen med en Hams leder; antatt høyt oppe, men ikke oppgitt hvor høyt eller hvilken rolle, kan fort være ehvilken-som-helst kommunikasjons spinner..

    Men det er tydlig at det er mange grå soner som må behandles med forsiktighet. Noen interessant betraktninger fra Hamas ståsted:
    - Ad "knuse" Hamas; Amerikanerne prøvde å bli kvitt Taliban i Afghan, etter 20 år ble Afghan gitt tilbake til Taliban; dvs meget vanskelig å overta et område/land gjennom å fordrive et folk (gjennom deres representanter)
    - Ad fjerne Israel: Hamas har til hensikt å fjerne Israel fra kartet, men ikke jødene i Israel (altså jødene får bo, men ikke innenfor statsformen Israel). Israel er i ferd med å utrydde palestinerne (med verden som kikker)
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    8.066
    Antall liker
    8.862
    Sted
    Oslo
    Det er definitivt palestinske grupper som vil fjerne Israel slik det er idag.
    Noen vil sikkert også fjerne jødene.
    Det er definitivt at Israel idag har en regjering som metodisk jobber for å fordrive palestinere fra deres land.
     

    Calmati

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2016
    Innlegg
    454
    Antall liker
    584
    Sted
    Bærum
    Jeg synes Yama Wolasmal var tøff i å presse Hamas-lederen. For egen del blir det litt lettere å forstå hvorfor Israel opptrer som de gjør.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.595
    Antall liker
    9.936
    Torget vurderinger
    2
    for å unngå de vanlige karakteristikken;, innlegget skal ikke tas til inntekt FOR Hamas

    Interessant intervju på NRK Dagsrevyen med en Hams leder; antatt høyt oppe, men ikke oppgitt hvor høyt eller hvilken rolle, kan fort være ehvilken-som-helst kommunikasjons spinner..

    Men det er tydlig at det er mange grå soner som må behandles med forsiktighet. Noen interessant betraktninger fra Hamas ståsted:
    - Ad "knuse" Hamas; Amerikanerne prøvde å bli kvitt Taliban i Afghan, etter 20 år ble Afghan gitt tilbake til Taliban; dvs meget vanskelig å overta et område/land gjennom å fordrive et folk (gjennom deres representanter)
    - Ad fjerne Israel: Hamas har til hensikt å fjerne Israel fra kartet, men ikke jødene i Israel (altså jødene får bo, men ikke innenfor statsformen Israel). Israel er i ferd med å utrydde palestinerne (med verden som kikker)
    Å tro på at Hamas vil la jødene leve er omtrent som å tro på Talibans lovnader om likestilling for kvinner.

    Har sett mange Hamas intervjuer i ulike medier, og noen har presset dem hardt. Hamas svarer som i NRK intervjuet med åpenbare løgner og bortforklaringer uten rot i virkeligheten . Samtidig som de avviser sivile drap og kidnappingen forteller de sine egne at 7.oktober skal gjentas til det ikke er jøder igjen Og Israel utslettet. Slike folk kan man stole på
     
    Sist redigert:

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.721
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Bergen
    Sterke historier
    https://www.vg.no/nyheter/innenriks...ienter-som-er-fanget-i-shifa-sykehuset-i-gaza
    Og denne tavla på sykehuset seier også mye
    IMG_0274.jpeg
    Uansett, israel har litt rett, men de tok veldig feil; de forandrer nok ikke bare sitt nabolag i MØ. På linje med trumpens fremferd vil mangt endre seg i verden, spesielt ift. verdens oppfatning av hhv israel og vesten (europa+usa). Jeg tror vesten skal få jobbe mye med å overbevise andre land i fremtidige kontroversielle saker der vesten søker støtte utenfor eget gjerde
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.817
    Antall liker
    726
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    for å unngå de vanlige karakteristikken;, innlegget skal ikke tas til inntekt FOR Hamas

    Interessant intervju på NRK Dagsrevyen med en Hams leder; antatt høyt oppe, men ikke oppgitt hvor høyt eller hvilken rolle, kan fort være ehvilken-som-helst kommunikasjons spinner..


    - Ad fjerne Israel: Hamas har til hensikt å fjerne Israel fra kartet, men ikke jødene i Israel (altså jødene får bo, men ikke innenfor statsformen Israel). Israel er i ferd med å utrydde palestinerne (med verden som kikker)
    Hamas tar Koranen bokstavlig. Er vi enig om det?
    Les Sure 3 hvis du kan arabisk.
    Hamas er drevet av å blidgjøre en ide om en Gud ved voldelig jihad.
    Israel kjemper for å eksistere.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.817
    Antall liker
    726
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    for å unngå de vanlige karakteristikken;, innlegget skal ikke tas til inntekt FOR Hamas


    - Ad fjerne Israel: Hamas har til hensikt å fjerne Israel fra kartet, men ikke jødene i Israel (altså jødene får bo, men ikke innenfor statsformen Israel). Israel er i ferd med å utrydde palestinerne (med verden som kikker)
    Mange ser ut til å sluke Hamas sitt budskap som er vilig til å bruke alle midler og spille på følelser for å hisse opp verden.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.371
    Antall liker
    5.526
    Å tro på at Hamas vil la jødene leve er omtrent som å tro på Talibans lovnader om likestilling for kvinner.

    Har sett mange Hamas intervjuer i ulike medier, og noen har presset dem hardt. Hamas svarer som i NRK intervjuet med åpenbare løgner og bortforklaringer uten rot i virkeligheten . Samtidig som de avviser sivile drap og kidnappingen forteller de sine egne at 7.oktober skal gjentas til det ikke er jøder igjen Og Israel utslettet. Slike folk kan man stole på.
    Jeg antar at det snakkes om gårdagens selsomme intervju med en Hamasleder på Dagsrevyen. Islamismen er jo klar på at vantro (dvs jøder og kristne) kan bo i ummaen hvis de betaler en særskatt som kalles jizya, mens ikketroende (dvs ateister og andre som ikke tror på Abrahams gud) skal henrettes. Så han snakker sant hvis man ser rent teknisk på det. Men det er liksom ikke så veldig relevant, siden et samfunn styrt av Hamas eller et tilsvarende bokstavtro islamistisk regime aldri vil kunne eksistere i fred. På samme måten som kommunismens idé om at proletariatets diktatur på magisk vis oppløser seg selv og alle deretter lever i statsløs fred og fordragelighet, er islamismens idé om at Guds fred skal senke seg over ummaen når jihad er fullbyrdet, for en ren feberfantasi å regne. Akkurat som proletariatets diktatur kan jihad aldri ta slutt, og det er derfor en oppskrift på evig krig og lidelse.
     
    Sist redigert:

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.371
    Antall liker
    5.526
    Og islamismen er også klinkende klar på at vantro borgere i ummaen, i tillegg til å betale jizya også har langt fære rettigheter enn de rettroende. Bl.a. har de ikke samme rettssikkerhet, deres vitnesbyrd skal ikke tillegges samme vekt osv. Så det er alltid litt ironisk når islamister snakker om apartheid.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn