Isotek Mini-sub GII

teo72

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.07.2002
Antall liker
0
;D Har skaffet meg en Isotek Mini-sub GII og selv om den ikke er spillt inn, så er jeg sjokkert over hvor god den er. Massiv oppgradering av lyden på alle fronter. Dypere, kraftigere og mer presis bass. Mye høyere oppløsning i hele frekvensområdet. Mye mer holografisk med mer luft mellom instrumentene. Ting klinger ut mye lengre. Mer akkustisk informasjon i lydbildet. Ryddigere lydbildet.

Den er dyr (7000,-). Men idet du kobler den til med en god strømkabel (det følger nemlig ikke med noen strømkabel i esken), så skjønner du hvorfor den koster det. Anbefales på det sterkeste 8)

DSP

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2005
Antall liker
0
Har også kjøpt denne. Er enig i alle punkter Teo72! En imponerende oppgradering for bare 7000.-

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Antall liker
26
Sted
Bergen
Det samme her, fantastisk god. Har hatt den i ett år nå. Det var dramatisk å prøve på å ta den ut av kretsen nå, ble raskt satt inn igjen. Husk å koble effektrinnene på en av de 2 høyeffekt uttakene. Anbefales....

Samleren

teo72

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.07.2002
Antall liker
0
Har selfølgelig koblet forsterkeren på high current inntaket.

Har planer om å modde den litt også. Ikke svære greiene. Skal bare skifte til Hifi-tuning sine uber-sikringer (finsølv tråd med 24 karat endestykker) Har dem i forsterkeren min. De er helt råe. Har vært i kontakt med Isotek, og de var enig med meg at de sannsynligvis ville forbedre effekten av mini-sub'en. De sa også at de ikke kom til å sette disse inn i mini-sub'en med det første på grunn av den stive prisen som ville fordyret mini-sub'en for mye (30 euro bare for sikringene+frakt, avgifter, fortjeneste+minisub GII = Da blir prisen veldig fort 9-10000,-) Men om vi gjør det selv...Da slipper man unna med ca 550,-

O

om.s

Gjest
Grattis, ett godt strømfilter kan være en meget god investering, dessverre funket ikke dette filteret hjemme hos meg, så der ble det noe annet.....

mvh

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Antall liker
26
Sted
Bergen
Filteret vil jo ikke funke om du har ren strøm og apparater som ikke forurenser den. Men hvor mange er i den situasjonen?

Samleren

O

om.s

Gjest
Filteret vil jo ikke funke om du har ren strøm og apparater som ikke forurenser den. Men hvor mange er i den situasjonen?

Samleren

Om dette var til meg, så var det (Isotek Mini-sub GII) for dynamikk dempende og fikk det hele til å låte anemisk og uengasjerende, det var bedre uten, ingen god match helt enkelt.

Om man søker ca 1,5 år tilbake her på forumet så ble det skrevet endel om bla nevnte filter + noen andre.

mvh

teo72

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.07.2002
Antall liker
0
Mini-sub GII er ikke for alle. Dersom man har en virkelig stor og kraftig forsterker, så klarer den ikke å levere nok strøm rett og slett. Dermed vil den følgelig bli dynamikk dempene.

Jeg har ikke dette problemet. Og jeg har en rimelig sterk 100watter med 5AT sikring (max strømtrekk på 1150 watt). Jeg bruker Skikkelig strømkabel. Pulsarpoints og stein som sokkel for Mini-sub'en. Resultat = Betydelig bedre dynamikk, og på en organisk måte.

Samleren

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.12.2004
Antall liker
26
Sted
Bergen
Om dette var til meg, så var det (Isotek Mini-sub GII) for dynamikk dempende og fikk det hele til å låte anemisk og uengasjerende, det var bedre uten, ingen god match helt enkelt.

Om man søker ca 1,5 år tilbake her på forumet så ble det skrevet endel om bla nevnte filter + noen andre.

mvh
Jeg ser at enkelte opplever dynamikkbegrensning ved bruk av filteret. Min 2x100watt røreffekt opplever ingen dynamikkbegrensning, men profiterer på enda mørkere bakgrunn. Den trekker 450 watt i "idle" og opp mot 1000 watt ved kraftig pådrag. Jeg har prøvd frem og tilbake og effekten er helt klar. Ingen dynamikkbegrensning med mitt sluttrinn. Nå har dette en massiv strømforsyning med kollosal lyttebank og kanskje det er derfor det ikke oppleves. Med en forsterker med liten eller moderat lyttebank kan det muligens være her årsaken til fenomenet ligger. Moralen er prøv før kjøp.

Samleren

densen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
15.04.2004
Antall liker
2
En må huske å koble strømkrevende produkter på de 2 uttakene på Minisub som er merket med rød "dot". Disse er High Current uttak som skal tåle "uendelig" peak-strøm.

Hvis du ser skissen av Minisub's oppbygging på Isotek's hjemmeside, ser du at det ikke er en strømbegrensning på disse 2 uttakene.

http://www.isoteksystems.com/downs/factfile/f-vision.pdf

De 4 andre uttakene er derimot laget med mere filtrering for mindre strømkrevende produkter.

Denne oppdelingen er nettopp for å hindre dynamikk-problemer

TomTom

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.08.2003
Antall liker
45
Torget vurderinger
1
Kan ikke annet enn å slutte meg til de over. Hos meg fungerer filteret utmerket og gir forbedringer på andre områder enn å bytte ut forsterker/kabler eller liknende. Jeg har i hvert fall ikke hørt noe som har gitt like stor musikalsk forbedring for samme pengene.

TomTom

O

om.s

Gjest
Jeg ser at enkelte opplever dynamikkbegrensning ved bruk av filteret.

Moralen er prøv før kjøp.

Samleren
Det ble testet hos meg på en BAT VK300X SE integret forsterker, den er på 2x150W og det ble som nevnt resultatet som nevnt tidligere....

mvh

Topp Bunn