iPod TOUCH - Utrolig bra to-veis fjernkontroll

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
OK - jeg har bare hatt den et par dager, men allerede er jeg mildt sagt henrykt.

Jeg er Mac-bruker og har lenge brukt min mobiltelefon for å styre musikkavspilling, vha Salling clicker programmet. Men det har vært en mellomløsning.
Apple selv har ikke lagt inn fjernstyringsfunksjoner i iPod Touch (eller iPhone), men det er flere andre som har skrevet programmer som styrer avspilling gjennom disse to.
Det perfekte med begge er at skjermene er trykkfølsomme, og at funksjoner kan styres med fingertrykk.

Så det jeg ønsket var ikke lite:

1. Full tilgang til all musikken min, gjennom iTunes. Jeg bruker dette programmet for å styre avspilling fra min musikkserver. (ReadyNAS+)
2. Bilde og tekst søk og play, hurtig skift og pålitelig styring.
3. Mulighet til å styre mer musikk enn det som ligger på iPoden - den har kun 16GB lagringskapasitet, men jeg har flere hundre GB musikk og film.
4. Kunne skifte mellom ulike høyttaleroppsett (dvs. enten hovedavspilling gjennom Computer, eller sekundære avspillere gjennom Airport Express i ulike rom).
5. Helst coverflow eller annen visuell tilbakemelding.

6. ALLER VIKTIGST: Ikke Blåtann eller Infrarød - ønsket å kunne styre musikk fra hvorsomhelst i leiligheten, gjennom kontrollen i hånden, helst over Wireless.

iPod Touch gjør alt dette mulig (og mer). Jeg har valgt å bruke Remote Buddy sin løsning (det finnes andre). Gikk lenge og tenkte at nå må jeg kjøpe Sonos, pga den helt overlegne fjernkontrollen. Men med iPod Touch er dette nå et tilbakelagt stadium. (Det jeg ikke forstår er hvorfor Apple ikke la inn dette selv.).

Remote Buddy koster småpenger i forhold til hva jeg har fått i hånden: € 30 for tre lisenser (tre Mac'er).
Klikk Watch Video helt til høyre, så blir du (dessverre) solgt:
http://www.iospirit.com/index.php?mode=view&obj_type=infogroup&obj_id=24&o_infogroup_objcode=infogroup-23&sid=4345935G35a9d44fca5a0db3

iPod Touch koster jo litt - NOK 2900 for den på 8GB, du trenger ikke større om du skal bruke den til fjernkontroll. (I tillegg kan du surfe, og den er også åpnet av andre for å kunne sende e-post, etc.).

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Jeg er vel i samme (?) situasjon som deg (kanskje ikke helt, siden jeg har en litt eldre imac (lampefottypen)
, men i samme situasjon behovsmessig, nemlig muligheten til å styre noen enkle ting i iTunes på selve maskinen som står bakerst i stua (godstolen midt i mellom den og ht/anlegg)
Særlig nå etter at jeg har anskaffet en linestage uten mulighet for mute med fjernkontroll (selv lydsenking går utrolig sakte)
Denne iPod touch ser ut til å være noe midt i blinken og heller ikke jeg skjønner hvorfor ikke apple lager noe liknende med fjernstyring som førsteprioritet.
iPod har jeg og bruker den ikke ::)
Det er vel nå to år siden jeg "ventet" på en rf styrt fjernkontroll (med lcdfargeskjerm) fra Keyspan, hørte ikke mer til den ::)
Den her omtalte iPod har jo større skjerm og vil være ideell imo.
Noen som tror det vil komme en billigere/enklere utgave til bruk som f.eks. jeg ønsker?
Vil det være mulig å få til dette på min litt eldre iMac?
Dersom ikke så er min "fremtidsplan" å anskaffe neste generasjon minimac som da forhåpentligvis vil ha blueraydrive og flytte hd. med musikk og den bort til kroken ved anleggsveggen hdmi kabel til tvtuner og usb/(firewire) til dac for musikk.
Jeg håper du følger opp med tips/ideer og hva som skal til for (særlig ;) ) macbrukere.
Spennende :D
Mvh.KW

Topp Bunn