Ipad "dilemma"

Ambings

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Antall liker
5
Har fått en Ipad som jeg egentlig ikke trenger, og lurer litt på hva jeg skal gjøre med den (Hifisentralen kommer vel egentlig inn i punkt tre).

1) Selge den for en grei pris.
2) Gi den bort til noen som fortjener/trenger/har lyst på men ikke råd osv.
3) Bruke den til fremtidig musikkavspilling via PC. Men dette kan fort ta både tre, seks og ni år før jeg får rotet meg til å sette meg inn i noe slikt.

Ved punkt 3 må jeg da kanskje kjøpe en haug med andre ting (er litt grønn, men trenger vel en dac og en form for harddisk/pc). Jeg har forøvrig ikke mac men pc (bærbar), og den og Ipad er vel ikke venner uansett?

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.990
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Punkt 2, men gjerne en byttehandel. Bytte i noe arbeid er en fin ting.. Nevø eller lignende som vil klippe plen, rydde i garasjen din etc. :)

Jeg ga bort en ny IPOD nano G5 når jeg fikk den.
Du kan kjøre noe "remote desktop" løsninger fra ipad til PC så det er ikke noe problem om du ønsker å bruke den slik.
Har også en ipad som jeg ikke trenger men den er arbeidsgiver sin så det er litt vanskelig å gi den vekk.

crimar

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.03.2010
Antall liker
12
Hva med en blanding av 1 og 2?

Veldig nobelt av deg. Men må jo da vite om en som ikke har råd da.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Ambings skrev:
Har fått en Ipad som jeg egentlig ikke trenger, og lurer litt på hva jeg skal gjøre med den (Hifisentralen kommer vel egentlig inn i punkt tre).

1) Selge den for en grei pris.
2) Gi den bort til noen som fortjener/trenger/har lyst på men ikke råd osv.
3) Bruke den til fremtidig musikkavspilling via PC. Men dette kan fort ta både tre, seks og ni år før jeg får rotet meg til å sette meg inn i noe slikt.

Ved punkt 3 må jeg da kanskje kjøpe en haug med andre ting (er litt grønn, men trenger vel en dac og en form for harddisk/pc). Jeg har forøvrig ikke mac men pc (bærbar), og den og Ipad er vel ikke venner uansett?
PC med itunes er venner med iPad. Hyggelig sak å gi bort

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Alternativ nummer to. Er du klar over hvor fattig jeg er? Nå må jeg skifte fra Kef Q55,5 til Klipsch RB-51 fordi jeg er så fattig. Telefonen min må lades hver dag, og ny touchtelefon har jeg kun penger til for guttungen. Gamle far må slite med gamle rør og billig hifi. Og da har jeg ikke tatt med de skyhøye medisinutgiftene jeg har for å glemme hvor fattig jeg er... Sukk. :'(

G

Gjestemedlem

Gjest
En ting en ipad fungerer bra som er fjernkontroll for et musikkanlegg. Ved nettverksavspilling, Squeezebox etc er dette et flott apparat til å styre musikken, se på cover, velge låter fra Spotify etc. Jeg har fått det demonstrert i hjemmeanlegget og det er siste brikken som trenger å falle på
plass når det gjelder det oppsettet.

En SB touch med en ekstern harddisk, et program til ipaden er alt du trenger. Så kan du oppgradere med en ekstern DAC senere hvis du vil. En Touch og en 2TB ekstern disk kommer på under 3000kr, og har plass til noen tusen album i lossless. Ikke mye styr å sette opp, og kan samtidig anvendes til Spotify/Wimp og nettradio. SBen og disken kan du stue vekk en plass, og det eneste du har fremme er ipaden. Det er et elegant system.

Eller du kan gi den bort, bytte den i noe morsomt, selge den eller la den støve ned.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Har de fått orden på hastighetsproblemene når Touch kjører innebygget Squeezecenter og ekstern HDD, istedenfor NAS eller server? Det var jo en ganske treg løsning ifølge de tidlige testene.

Topp Bunn