Integrert rørforsterker med DAC - Finnes det?

N

nysjerrigper

Gjest
eller du kan kjøpe en integrert rørforsterker med ekstern dac, påfølgende større utvalg og fleksibilitet :p

T

TT.

Gjest
http://neuhauslabs.com/amplifiers/

Specifications
T-2 Amplifier is a true Push Pull Vacuum Tube Amplifier (not solid state)
Output- 20W x 2
Frequency Response-10-30KHZ
Output Impedance-4ohm-8ohm
Harmonic Distortion-1.5%(1KHZ)
Input Sensitivity-1000mv
Input Impedance-50Kohm
Signal to Noise ratio-85db
Accepts both 120V and 230V
Power Consumption 100W
Weight-19.8lbs 9kg
Dimensions-11.5 (W) inches x 11.5 (D) inches x 6 (H) inches
Tubes 4-6N7 2-6N1 2-6N3
Homemade out put transformer is made with two special designed EI steels and the OFC wire by our technicians. It has high frequency range with low distortion.
Stainless Steel Case
Japanese ALPS Motor potentiometer
Steel Black Piano Black Glossy Finish Front Panel
Mirror Stainless Steel Body
Removable Flat Black Steel Tube Cover/Clear Polycarbonate Side Panels
Volume Remote Control
Slow Start Power On
Optical/Toslink/SPDIF Input w/Cirrus Logic 24bit/96kHZ DAC
USB w/ C-Media 16bit/44kHZ DAC with X2 modulation for hi-frequency quality
Anti-pop noise solution embedded on both chips
3 Rear Gold Plated RCA style input jacks
Gold Plated speaker connectors
Headphone Amp Specifications
Output impedance:16-32 ohm
Frequency :40Hz-15KHz
Sensitivity :100uV
1/4 inch standard input

Vedlegg

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Jeg ser hva du søker etter, men ser ikke helt den store gevinsten sett bort fra et par sparte kabler.
Fleksibiliteten derimot, med trykk på at dacer nærmest snart kan sees på som dataovare ::)

Klart om en har en noenlunde kalkyle på hvor mye dacdelen koster (og det er forholdsvis lite) så er det vel på en annen side greit nok.

Mvh.KW

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.594
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Ser man det.

Det jeg søker er et lite anlegg til hytta, jeg ønsker rør,usb-dac og mulighet for å spille av cd. Jeg vil KUN ha 2 komponenter + stativhøyttalere m sub.

Slik det ser ut nå vil jeg bestille en Audiolab 8200cdq pluss en røreffektforsterker, muligens Jolida 502p. Men jeg er åpen for alternativer selvsagt!

Når det gjelder høyttalere blir det noe slikt som xtz 99.26, psb image b6 e.l. Er helt åpen for forslag, dette er som nevnt et hytteanlegg og jeg ønsker noe helt annet enn jeg har hjemme.

Totalbudsjett ca 30' + stativer og kabler.

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.594
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Jammen har de tilbud på iNova, 5000,- i avslag i januar. Hvis dette er bra greier er det et godt kjøp. Et cd- drivverk kan jeg jo anskaffe ved siden av.

Det eneste triste nå er at min forestilling om glødende rør på hytta kan gå i vasken :-[

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.835
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.09.2009
Antall liker
3.977
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
7
jeg så forresten at Audiolab 8200DQ fikk en strålende test i siste Stereoplay.

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.594
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.046
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Håper du kan gi en tilbakemelding på Ayon Orion mkII, da jeg har sett på den i "gamle dager" - og har den fortsatt på blokka. :)

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Antall liker
2.594
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Håper du kan gi en tilbakemelding på Ayon Orion mkII, da jeg har sett på den i "gamle dager" - og har den fortsatt på blokka. :)
Hytteanlegget er oppe og går, Ayon Orion II, XTZ 99.26 med 10" sub fra samme merke. Foreløpig er kilden iPad m Apple lossless-filer. Jeg synes det spiller veldig bra, Ayon-forsterkeren er veldig imponerende, jeg synes også XTZ ene er gode. Jeg slet litt fra starten med å få integrert suben skikkelig, men har lykkes med dette nå. Løsningen var å dele den så lavt i frekvens som mulig. Forsøkte først å få den til å overta for satelittene litt høyere opp, men det ble veldig grumsete. Jeg synes ikke det virker som denne suben bør settes på andre oppgaver enn de aller laveste frekvensene, det er kanskje ikke noen grunn til å forvente så mye mer av en sub til kroner 3'
Jeg styrer ipaden med iphonen via en tango remote app.
Det mangler litt på oppløsning og luftighet i toppen, jeg er noe i tvil om hvor god DAC som egentlig sitter i forsterkeren og er inne på tanken om å prøve meg med feks en HRT iStreamer etter ipaden.
Etterhvert er planen å koble en NAS via en nettverksspiller, feks Cambridge stream magic til dette anlegget. Men er såpass fornøyd ift pris at det muligens utsettes til neste sesong (dette er en vinterhytte, anlegget var praktisk talt ikke i bruk før i desember selv om Ayon ble bestilt for 1 år siden).
Det frister å forsøke andre Ayon-forsterkere feks hjemme. Kvalitetsfølelsen er enorm, lyden er veldig behagelig men kontant og dynamisk. Jeg oppfatter XTZ 99.26 som relativt tungdrevne i praksis og vil ikke anbefale disse med en svakere forsterker enn denne på 2x50w, helst ville jeg hatt enda litt mer power, men det duger helt fint på hytta;-)

Topp Bunn