Instrumentering - Surprise surprise

Steen

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2005
Antall liker
2.389
Hei
Sitter her med totalt hageslepp, etter at en ny ladning LP´er ar ankommet fra det store utland.
Bl.a. denne:

Det er altså Møllerinnen, denne gang med Schreier og Ragossnig på gitarr. Vet ikke helt hvor mange forskjellige versioner jeg har, men det er ikke få. Denne går rett til topps. Må bare krybe til korset og innrømme at jeg aldri har hørt denne med gitarakkompagnement. I tillegg til at Ragossnig er like god med 6-strengeren som Gerald Moore som regel er med multi-strengeren, synger Schreier bedre enn jeg noen gang kan huske å ha hørt han.
Jeg tenkte at denne tråd kanskje kunne brukes til å anbefale musikk framført litt anderledes enn det som er normalen. Første bidrag er herved gitt og anbefalt på det varmeste.
Steen

Vedlegg

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.040
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Instrumentering - Surprice surprice

Da må jeg være rask til å anbefale, for dem som ikke har oppdaget denne trioen tidligere-
Jaques Loussier Trio

Vet at dette er en klassisktråd, men disse jazzgutta SPILLER på en slik troverdig måte at jeg regner dem som fullverdige medlemmer av den klassiske genren.

Og noen flere.....
Husker jeg satt med et STOOORT glis første gangen jeg hørte denne trioen.
Tror det var hjemme hos Burnt_Island

Er rimelig sikker på at flere av komponistene denne trioen tar for seg, ville ha gitt stående applaus om de tilfeldigvis var på en konsert med trioen :)

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Antall liker
31
Det var der jeg også hørte samme platen for første gang,hehe!

Etter det er jeg blitt avhengig av den dynamiske,funky og livfulle Trioen.

Takk for den,Bernt. :)

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
13.224
Sted
Trondheim
BanjoArne - du må jo høre denne:

Utrolig hva Bela Fleck får ut av en banjo.
Med et navn som Béla Antonín Leoš Fleck måtte han jo bli musiker.

Topp Bunn