Innspilling av pu

James

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.06.2006
Antall liker
70
Sted
Stord
Torget vurderinger
8
Har flottet meg litt og kjøpt meg et par nye pu'er. ;D ;D ;D
Benz Micro er det nye bekjentskapene. Og rett ut av boksen spiller de flott. Men hører jo at de forandrer seg litt etterhvert som jeg spiller på dem.

At nye pu'er trenger opp mot et par 100 timer er jeg godt kjent med. Men hva med retipet pu'er? Trenger de innspilling? I tilfelle like lenge?

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
34.402
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Det er vel gummiopphenget på cantileveren som trenger litt oppmyking. Hvis nåleopphenget skiftes ut, må det vel igjennom en innspilling. Hvis cantilever bare er blitt kappet og skjøtet, er nok nåleopphenget allerede "innspilt".

mvh

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Kjøpte en OC9 (den gamle) av en kjekk kar her på hfs. Retippet, den låt faktisk ganske så bra rett ut av esken.
For hva det måtte være verdt :)

/jan

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
DEt er alltid gull verdt å slippe å vente på golyden Jan....

James

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.06.2006
Antall liker
70
Sted
Stord
Torget vurderinger
8
JanR skrev:
Kjøpte en OC9 (den gamle) av en kjekk kar her på hfs. Retippet, den låt faktisk ganske så bra rett ut av esken.
For hva det måtte være verdt :)

/jan
Ikke vet jeg hva de gjør ved retipping. Men i allefall er det MC2'en som er retippet. Klangmessig låter den flott. Og i forhold Denonen er det utrolig god. Men når jeg spiller med Ruby 3, så hører jeg jo hva som mangler. Den åpner liksom ikke helt opp. Men kanskje dette bare er en ren kvalitetsforskjell. Men tross alt var vel MC2 Benz sin forrige toppmodell? I allefall ingen dårlig pu.

Viktigest av alt, -klangmessig liker jeg begge veldig godt. ;D

Topp Bunn