Innlegget avklart

peltzman

Medlem
Ble medlem
28.10.2006
Antall liker
0
Innlegget mitt ble greit avklart med svar fra annen bruker. Får bare ikke slettet det.

Peltzman

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
599
Torget vurderinger
1
Aktive høyttalere i toppklassen, AVI ADM9.1s og Dynaudio 110A med iPhone

Du kan ikke streame lyd fra en iPhone trådløst. Kun via iTunes fra PC/Mac.
Videre så går det en slavekabel fra den ene høyttaleren til den andre slik at du kun kobler digitale kilder til den ene høyttaleren.

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.501
Torget vurderinger
13

Iphone blir som en remote controller, lyden vil streames ifra en server altså en datamaskin der du kjører Itunes.Fra telefonen styrer du avspillingen(bibloteket Tunes), signalet kan overeføres derifra via Ruter til Aiport Expressen. (forutsetning er at du har trådløst nettverk, Wi-Fi,finnes flere måter å kjøre oppsettet på dette er vel den mest brukte av de?)
Siden den innebygde Dacen som finnes i AE er av heller dårlig kvalitet anbefaler jeg å hente ut signalet digitalt, altså med en optisk toslink kabel, deretter anbefaler jeg en god Dac av ett eller annet slag.

Itunes selger ikke ukomprimerte filer,- men du kan kan rippe cdène dine i tapsfri format inn på Tunes.
Apple Loosless eller AIFF.Det finnes andre butikker som tilbyr å laste ned tapsfritt Audio filer men utvalget er noe begrenset, ellers er det jo diverse Torrent filer som ligger overalt men lovligheteten av disse er vel noe omdiskutert.

Min erfaring er at det ikke er forringelse av lyden avspilt trådløst hentet digitalt ut fra en AE såfremt fila som avspilles er en Loosless fil.
John Atkinson ved Stereophile har gjort målinger av signalet hentet ut fra en AE og funnet ut at det er Bit Perfect, altså ingen degradering av det opprinnelige signalet.

Altså hos meg ser det slik ut forenklet forklart....

Iphone > Macbook > Airport Express > Dac > preamp > Amp > HT

Ellers ligger det forskjellige tråder som omhandler dette tema under Dataavdelingen...

extenso

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.01.2007
Antall liker
0

Man og johnnygrandis har redegjort godt for teknikken her. Jeg kan legge til at jeg er storfornøyd med mitt nye minimalistiske oppsett. Sammen med en sub låter ADM9.1 voksent. De er detaljerte uten å bli slitsomme og kan skrus til nabofiendtlige høyder. Det sies, ikke minst fra AVI-sjef Ashley James, at den aktive delingen gir langt mindre forvrengning enn i passive konstruksjoner. Mannen er fæl til å overdrive ("one amp per driver connected directly to the driver giving 2-300 times better control"...) og rakke ned på andres løsninger, dessverre, men det viktigste er tross alt at jeg trives med lyden.

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Antall liker
6

Nå er ikke jeg noen epleekspert, men det må da finnes en måte å få SPDIF enkelt ut av en iDingsTM?
En overgangskabel eller dockingstasjon koblet rett i ADM 9.1 er vel alt du trenger?

Skal du ha det trådløst må du vel til med itunes og airport express som nevnt.

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9

Godt mulig du kunne brukt denne eller liknende:

http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?path=249,251&id=1530

Wadia 170iTransport gjør din iPod om til en high-end musikkspiller! I motsetning til andre dokkingstasjoner på markedet, så henter Wadia ut et ubehandlet digitalt lydsignal rett fra iPodens harddisk eller flashminne. Dette gjør at lydsignalet går utenom all elektronikk i iPoden og kan kobles direkte til en ekstern D/A-konverter eller forsterker med digitalinngang. Resultatet er en lydkvalitet som ligger lysår foran det man vanligvis forbinder med iPod!

I tillegg til digitalutgang har iTransport også analoge lydutgang for direkte tilkobling på en stereoforsterker, samt høykvalitets komponentvideoutgang og S-video for tilkobling til TV. Den lekre iPod-docken kommer i solid anodisert aluminum utførelse og leveres med en kompakt fjernkontroll som gir deg kontroll på iPodens funksjoner.

Wadia 170i er rett og slett den ultimate dokkingstasjonen for alle som ønsker å hente ut potensialet fra sin iPod.

Topp Bunn