Aktive høyttalere i toppklassen, AVI ADM9.1s og Dynaudio 110A med iPhone
Iphone blir som en remote controller, lyden vil streames ifra en server altså en datamaskin der du kjører Itunes.Fra telefonen styrer du avspillingen(bibloteket Tunes), signalet kan overeføres derifra via Ruter til Aiport Expressen. (forutsetning er at du har trådløst nettverk, Wi-Fi,finnes flere måter å kjøre oppsettet på dette er vel den mest brukte av de?)
Siden den innebygde Dacen som finnes i AE er av heller dårlig kvalitet anbefaler jeg å hente ut signalet digitalt, altså med en optisk toslink kabel, deretter anbefaler jeg en god Dac av ett eller annet slag.
Itunes selger ikke ukomprimerte filer,- men du kan kan rippe cdène dine i tapsfri format inn på Tunes.
Apple Loosless eller AIFF.Det finnes andre butikker som tilbyr å laste ned tapsfritt Audio filer men utvalget er noe begrenset, ellers er det jo diverse Torrent filer som ligger overalt men lovligheteten av disse er vel noe omdiskutert.
Min erfaring er at det ikke er forringelse av lyden avspilt trådløst hentet digitalt ut fra en AE såfremt fila som avspilles er en Loosless fil.
John Atkinson ved Stereophile har gjort målinger av signalet hentet ut fra en AE og funnet ut at det er Bit Perfect, altså ingen degradering av det opprinnelige signalet.
Altså hos meg ser det slik ut forenklet forklart....
Iphone > Macbook > Airport Express > Dac > preamp > Amp > HT
Ellers ligger det forskjellige tråder som omhandler dette tema under Dataavdelingen...