Innebygget RIAA forsterker vs. 2m Blue

teskje

Medlem
Ble medlem
17.03.2020
Antall liker
6
Hei,
Vurderer en platespiller med innebygget RIAA med en 2m Red pickup. (Reloop Turn 3)
Har planer etterhvert å oppgradere til en 2m Blue etter å ha lest mye bra om denne.

Men er innebygde RIAA forsterkeren sterk nok at det er noe poeng med denne oppgraderingen?
Eller er det sånn at jeg ender opp med å måtte kjøpe en ekstern RIAA uansett?

Siden jeg kun er i vurderingsfasen er jeg også åpen for å kjøpe en rimeligere platespiller uten innebygget forsterker og heller kjøpe en RIAA som passer bra til 2m pickupene.
Er det noen som har noen gode forslag på en rimlig RIAA forsterker som kan dra nytte av 2m blue? (1500-3000,-)

HeyHo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.10.2016
Antall liker
3.328
Torget vurderinger
2
Ville nok gått for et eksternt riaa.
Ligger en ASR på torget om du kan hente, og en Project tube box.
Ellers får du Rega, Heed osv på brukten godt innenfor ditt budsjett.

trondav

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.12.2015
Antall liker
535
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
23
Er i samme situasjon :) Lurer også på om jeg skal gå for en ekstern RIAA - ikke klar for å putte i mer enn max 2-3k. Helst en brukt til rundt 1.500,- eller 2.000,- Vil det gi en stor forbedring?

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
46.001
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Er i samme situasjon :) Lurer også på om jeg skal gå for en ekstern RIAA - ikke klar for å putte i mer enn max 2-3k. Helst en brukt til rundt 1.500,- eller 2.000,- Vil det gi en stor forbedring?
Godt spørsmål men er litt tvilende, joda det kan dukke opp noe fra Pro-Ject eller lign :)
Fine kveld til deg Trond

mvh

Topp Bunn