Indikasjon av leste innlegg

TEK

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
108
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Hei

på stort sett alle andre forum jeg gjester så er det vanlig at en tråd med ikke leste innlegg markeres med fer overskrift, mens leste tråder ikke er i fet skrift.

men ikke her, og jeg sliter med å finne ut hvilke innlegg som er lest eller ikke.

Hvorfor indinerer ikke dette forumet dett på samme måte som de aller, aller fleste andre forum?

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Det var i utgangspunktet slik, men det var veldig mange som ønsket at vi skulle ha fet skrift på alle innlegg.

Ikonet til venstre for trådtittel lyser enten blått eller rødt ved uleste innlegg, og leste innlegg har en grå åpen konvolutt.

TEK

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
108
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Hmm - ikke enig i at det er bedre.
Hva med å lage en liten avsteming mellom de to måtene å indikere leste innlegg på?

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Når vi lanserte HFS3 i 2012 så var det mange som skrek når leste innlegg hadde "normal" skrifttype, og som forlangte "tykk" skrift på alt. Jeg rettet meg kun etter flertallet den gangen. Du kan jo lage en avstemming for å se om meningen har endret seg. Ikke noe problem for meg å endre på det.

TEK

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
108
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Avstemming er laget, til nå er det 4 for å kun ha fet tittel på dem som er uleste, og 0 for fet tittel på alle... O0
Så får vi se hvordan det går etter hvert da ???

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.095
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Dette fungerer jo gull som det er i dag?
Lilleballen foran trådtittel som forteller om nye innlegg og tar deg rett til det første uleste innlegget.
Funksjonen Nye Innlegg som gir deg en liste med tråder du har uleste innlegg i, fortsatt med lilleballen som indikator.
Muligheten til å abonnere på tråder og finne dem under mine innstillinger.
Som sagt, dagens løsning er gull og meget brukervennlig.

TEK

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
108
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Tja, folket (representert av 16stk :rolleyes:) sier noe annet, 15 for, 1 mot...

TEK

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
108
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Når vi lanserte HFS3 i 2012 så var det mange som skrek når leste innlegg hadde "normal" skrifttype, og som forlangte "tykk" skrift på alt. Jeg rettet meg kun etter flertallet den gangen. Du kan jo lage en avstemming for å se om meningen har endret seg. Ikke noe problem for meg å endre på det.
Nå er jo ikke akkurat dette ett brennhett tema, med det virker å gå mot at fet tittel kun brukes på tråder med uleste innlegg!

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Denne avstemmingen gir ikke noe godt inntrykk med tanke på flertallets mening, men la oss endre skrifttypen på leste innlegg og se hva som skjer da. Jeg skal endre på det til mandag.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.169
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Hva skulle grunnen være til å forandre noe?

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Jeg har hatt mye å gjøre, beklager, skal ta det i morgen.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Da har jeg endret skriftypen til "normal" (ikke fet) på leste innlegg. Nå gjenstår det å se hvor mange som vil reagere.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Ser ingenting jeg, rent bortsett fra gule og blå bokser da.

edit: ååååå trodde det skulle gjelde oversikten øverst under forum også jeg. :eek:

Sist redigert:

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.095
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Ble bra dette, TEK, jeg bøyer meg i hatten og er enig i at det er bedre sånn her. :)

T

Tittentei

Gjest
Langt mer oversiktelig nå som det er tykk skrift på tråder med nye innlegg. Takk.

En annen ting jeg lurer på er dere fargeblinde der ute. Linkene her på HFS er ikke så tydelige i form og farge selv for meg som ikke er fargeblind, spesielt ikke når jeg surfer her på en plasmatv. Som regel setter jeg understrek selv for å gjøre linkene tydeligere, men det hadde vært fint om det var slik som standard.

Topp Bunn