Image, hva legger du i det?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.919
Torget vurderinger
0
Trondmeg skrev:
Nei, det tror jeg da ikke :) Du virker kanskje noe mere rasjonell ved valg av image-produkt . . .
Overstående sitat er sakset fra en annen tråd ( om Cybervisions valg av bil ).

Istedet for å kuppe hans tråd starter jeg en ny:

Hva legger folket i begrepene "image", "image-produkt" og hvorfor skaffer vi oss evt.slike?

Er det ikke egentlig kun ny-norsk for det urgamle spillet om å "slå naboen"?

Og kan man i det hele tatt som Trondmeg antyder være "rasjonell" når man skaffer seg et "image-produkt" ( hva enn det nå er? )

Og hvor kommer Grandiosa inn i dette? Betyr Grandis overhodet noe for ditt image? Betyr det ikke kun at du er litt hemmet i smaksløkene om du eter slikt for? Eller er Grandis en nøkkelfaktor for å vise at man tilhører den sosialdemokratiske arbeiderklassen? En slags "sjølproletarisering" ( begrep fra AKM/ml sin virkelighetsflukt på 70-80 tallet. )

Temaet er ganske vidtfavnende og innbyr til plump FRP propaganda likesom grunn SU/NU argumentasjon samtidig som det er plass til både Parelius saklighet, Hughs kontante møblering som setter skapet på plass og Valentinos mere elegante sleivspark.

Mine damer og herrer, ordet er fritt:

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
Er det ikke egentlig kun ny-norsk for det urgamle spillet om å "slå naboen"?
Kun hvis ditt image er å være den mest vellykkede i nabolaget, for andre betyr slikt pent lite.

Og hvor kommer Grandiosa inn i dette? Betyr Grandis overhodet noe for ditt image? Betyr det ikke kun at du er litt hemmet i smaksløkene om du eter slikt for? Eller er Grandis en nøkkelfaktor for å vise at man tilhører den sosialdemokratiske arbeiderklassen? En slags "sjølproletarisering" ( begrep fra AKM/ml sin virkelighetsflukt på 70-80 tallet. )
Det betyr at du er svært ukritisk til hva du stapper i deg av ferdigprodusert smakløs dritt enten det gjelder mat eller meninger. Middagspølser, Grandiosa, FrP og julehandlel på Nille og netthandelen.no, gå på byen i joggebukser ... flere sider av samme sak. Forfall. :-\

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.910
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Hva med mine uelegante sleivspark da, Spiralis?

Image er så mangt, jeg kom på SAAB og historien en av våre skrev på thetruthaboutcars.

Og så kom jeg til å tenke på at noen her inne en stund trodde at det hos oss var møblert som hos Hugh. Jeg synes IKEAs nordiske modernisme er stilig og liker å omgi meg med det. Så får bøgen handle det uten å skjønne hvor stilig det er, og Hugh unngå det som pesten.

Hva jeg virkelig synes er ille, utenom Grandiosa, er radioprogrammene folk hører på og TV-programmene de ser på. Tomhet, tomhet, tomhet.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.884
Hva er galt med TV-programmene folk ser på? Kuler som spretter og gjør folk til millionærer, utplukkede damer som konkurrerer med en ende ungarslivet til en småpen kar, menn i sorte klær som blir lynsjet for å ikke peke på 11-metersmerket, osv. Nå får vi jo sjansen til selv å bestemme hvem som er landets største talent. Nå har det riktignok dabbet av etter at den amerikanske valgkampen ble avsluttet, men... Dette er viktige tilng!

Og forresten - hva er galt med radioen min? :mad:

Topp Bunn