Ikke utgitt på CD

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Ganske tragisk at endel gode norske utgivelser ikke er å få tak i på CD, eller vinyl for den saks skyld.

Øystein Sunde's 1971 utgivelse 'Det året det var så bratt' glimrer med sitt fravær. Ganske utrolig at et album som har solgt ca. 45.000 eks ikke blir tilbudt på CD.

Andre eksempler er bandet Løver og Tigre, og de første utgivelsene til Jonas Fjeld under navnene Jonas Fjeld Rock'n Rolf band, og Jonas Fjeld Big Bang Band.

Det er sikkert flere, men det var disse som falt ned fra hodet mitt akkurat nå. :mad:

Fyll på med flere om du har noen kjepphester.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.981
Nordnorsk Visegruppes 2 Lp'er "Rav og rekling" og "Hei Løsti". Men nå ser det endelig ut til at disse to LP'er blir samlet på en CD og kommer ut i år.

Tobben og Eros "Gitter og stas".

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Kom på en til i farta.
Ole Bull Show med Ole Paus og Gunnar Bull Gundersen.

svar fra Ole Paus:

"Ole Bull show er ikke utgitt på cd, bare vinyl, og jeg tror ikke Universal har noen planer om å gi den ut på ny. Eneste muligheten er å gå til antikvariatene, jeg vet at de har den inne fra tid til annen."

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Antall liker
3.291
Torget vurderinger
4
Nordnorsk Visegruppes 2 Lp'er "Rav og rekling" og "Hei Løsti". Men nå ser det endelig ut til at disse to LP'er blir samlet på en CD og kommer ut i år.

Tobben og Eros "Gitter og stas".
Det er jeg glad for å høre. Morsomt at denne gruppen nevnes nå. Har nettopp fått tak i en Vinyl samleboks som heter "Norske viser i 70-åra". Her er det mye bra norsk visemusikk med bl.a Nordnorsk visegruppe, Alf Cranner, Lillebjørn Nilsen mm.
Nordnorsk visegruppe er til tider så groovy at jeg til og med synger UTENFOR dusjen ;D

Ligger nok svært mange norske sangskatter begravd, som vil bli glemt av min generasjon, desverre. :-/

N

nb

Gjest
Hva med Sons of Angels - platen "Cowgirl". Fint for den som vil høre The Real Thing - gitarist Hr. Olssons tidlige synder;)

Alle skandalene nevnt overfor blekner imidlertid sammenlignet med det at Twin Peaks ikke er å få på DVD.

I

ijustpop

Gjest
Hva med Sons of Angels - platen "Cowgirl". Fint for den som vil høre The Real Thing - gitarist Hr. Olssons tidlige synder;)

Alle skandalene nevnt overfor blekner imidlertid sammenlignet med det at Twin Peaks ikke er å få på DVD.
Twin Peaks sesong 1 er overalt på dvd. Ganske billig og.
Sesong 2 har David Lynch kjøpt rettigheten til selv nå så vi får se hva han velger å gjøre.

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Antall liker
4
På dobbel CD'n med Jonas Fjeld Band "1973 - 1983, 50 fra før" (hyllest i forbindelse med 30 års dagen for deres første plateinnspilling) er det 13 spor med Jonas Fjeld Rock'n Rolf Band.

mvh

Pixy

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.07.2003
Antall liker
12
Heisan.
To umiddelbare norske klassikere streifa topplokket:

Men Of Courage: "Men Of Courage" og
ikke minst: Per Bergersen: "PB".

Ingen av disse solgte vel all verden, men fyttirakkern for
noen godskiver. Og når disse ikke er å finne på cd, så føles liksom vinylen litt mer verdt da...

Er det lovli' å gjengi litt tekst som en smakebit på førstnevnte skive? Fritt etter hukommelsen:

"I smashed my vrist through the window of pain,
I'm lost - I'm lost in vain
The blood paints my body red
I scream for help, but God is dead..."

Stort mer dramatisk blir det ikke!

mvh Pixy

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
På dobbel CD'n med Jonas Fjeld Band "1973 - 1983, 50 fra før" (hyllest i forbindelse med 30 års dagen for deres første plateinnspilling) er det 13 spor med Jonas Fjeld Rock'n Rolf Band.

mvh

Oi, takk for den, sløvt av meg å ikke ha ferska den.

P

Parelius

Gjest
Heisan.
To umiddelbare norske klassikere streifa topplokket:

Men Of Courage: "Men Of Courage" og
ikke minst: Per Bergersen: "PB".

Ingen av disse solgte vel all verden, men fyttirakkern for
noen godskiver. Og når disse ikke er å finne på cd, så føles liksom vinylen litt mer verdt da...

Er det lovli' å gjengi litt tekst som en smakebit på førstnevnte skive? Fritt etter hukommelsen:

"I smashed my vrist through the window of pain,
I'm lost - I'm lost in vain
The blood paints my body red
I scream for help, but God is dead..."

Stort mer dramatisk blir det ikke!
Det er å håpe at du har dårlig hukommelse, for dramatikkens del. ;)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Det er tre som jeg gjerne skulle hatt:

Vømmøl'n fra 1974,

Vømlingen fra 1975 og

Vømmølåret fra 1984, alle ved Vømmøl Spelmannslag.

Topp Bunn