Ønsker anbefaling IEC/C13 Inline skjøte med av/på-switch

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
568
Torget vurderinger
1
Noen som vet om noen som har slikt på laget i Norge, i noenlunde anstendig kvalitet, eller blir det Amazon/Aliexpress/DIY som gjelder?
Monoblokkene mine bruker vel 40-50w selv når de er avslått (dvs. de er i en slags standby-modus som holder inngangstrinn og slikt varme). Det blir det omtrent totalt ca. 2kwh/døgnet. Dvs med dagens strømpriser på rundt 3kr ink avgifter, ca. 60kwh/mnd som tilsvarer omtrent 180kr-ish bare ved at de står på standby.
(Ja jeg vet jeg kunne brukt en vanlig padde med switch, selv om det blir litt jalla. Men da måtte jeg hatt 2 for blokkene må tilkobles strøm en etter en ellers går sikringen i leiligheten :))

Dette er hva jeg tenker på: https://www.amazon.com/FILSHU-Standard-Computer-Extension-Female/dp/B096G22VCH

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.568
Torget vurderinger
96
Mulig jeg ikke leste godt nok, men du skal ha en switch for å kutte strømmen helt til blokkene? Er det ikke det av/på brytere på forsterkerne? Kan du ikke slå av en og en og på igjen på samme vis?

Den switchen så jo fin ut. Jeg ville ikke kjøpt sånt fra Aliexpress.

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
568
Torget vurderinger
1
Mulig jeg ikke leste godt nok, men du skal ha en switch for å kutte strømmen helt til blokkene? Er det ikke det av/på brytere på forsterkerne? Kan du ikke slå av en og en og på igjen på samme vis?

Den switchen så jo fin ut. Jeg ville ikke kjøpt sånt fra Aliexpress.
Nei har kun en knapp for på/standby. Kan ikke kutte strømmen helt, og i tillegg er de knappene på apparatene litt jalla å komme til iblant, og er ikke en slitedel på samme måte som en billig kabel imho.
Ja den så grei ut ifra de innvendige bildene som man kan se under anmeldelsene.

2

2xJ

Gjest
Ikke dumt! Helt OK pris også.
Funker fjell !!! 😁 Ikke den mest sexy fjernokontrollen, men om man kikker på Nexa systemet, er det MEGET utbyggbart...
Man programerer med og sette i kontakten og trykke på ønsket kanal på fjernisen... Nada problemo !!!

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.568
Torget vurderinger
96
Vær litt obs. på slike fjernkontrollerte switcher. De kan slå seg av og på uten at du trykker på fjernkontrollen. Jeg har hatt flere slike. Har hatt produkter fra Nexa også, og de har vært gode og stabile. Men jeg bruker det bare til lys. Til svære monoblokker og følsomme lydkretsløb.. hmmm, skeptisk ;)
Jeg ville også sjekket med et multimeter om de leverer eksakt samme spenning som det er i veggkontakten. Slike bokser kan enkelte ganger forandre spenningen, og da nedover.

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
568
Torget vurderinger
1
Vær litt obs. på slike fjernkontrollerte switcher. De kan slå seg av og på uten at du trykker på fjernkontrollen. Jeg har hatt flere slike. Har hatt produkter fra Nexa også, og de har vært gode og stabile. Men jeg bruker det bare til lys. Til svære monoblokker og følsomme lydkretsløb.. hmmm, skeptisk ;)
Helt enig. Jeg må uansett fysisk bort til blokkene for å skru de på (de vil stå i standby når de først blir tilkoblet strøm.. Det er mulighet for sånn systemlink-greier, men da må jeg først oppgradere preamp) Det med lydkvalitet er ikke en såå stor faktor. Det låter uansett "greit" nok. Byttet fra haifai-strømkabler til ordinære kabler da det for meg var viktigere at det så pent ut (dvs. lettere å skjule)

Topp Bunn