Hylle til platespiller?

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
13.163
Torget vurderinger
10
Jeg trenger noen innspill på hvordan jeg skal få plassert en platespiller fint i dette oppsettet?

Vet at mange har en vegghylle. Hva med å heve tvn et godt stykke opp for å ha en hylle under til platespillern. Det vil jo bli symmetrisk?

PS! Etterhvert blir Sugden forsterkeren solgt til fordel for rør pre og rør effekt. Dacen skal kanskje skiftes ut og Antimode romkorreksjonsenhetene (de små sorte på hver side av forsterkeren) skal gjemmes på baksiden. Det vil si at på toppen av stereobenken vil det komme rørpre (Nordic Ming Da MC3 mkII), røreffekt (MAE SET 1 under bygging) og rørdac (AN 1). I de små hyllene under vil det være god plass til RIAA etc.

Tips og forslag tas i mot med takk :D

Vedlegg

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
11
Før du vurderer vegghylle må du forsikre deg om at ikke veggen spiller med (regner med at de subene lager noen svingninger). Selv ville jeg ikke hevet TV-en. TV-en skal du se på, uten å få kink i nakken.

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
614
Torget vurderinger
3
Ka med å bruke subbene som stativ for toppene og få tak i en bredere benk sånn at du får en ekstra plass på toppen?

mvh Filip

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
13.163
Torget vurderinger
10
F.E. skrev:
Ka med å bruke subbene som stativ for toppene og få tak i en bredere benk sånn at du får en ekstra plass på toppen?

mvh Filip
Det var en god idee. Men kanskje ikke hvile benken på subbene. Hva med 1 cm klaring?

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Antall liker
85
Birdman skrev:
Før du vurderer vegghylle må du forsikre deg om at ikke veggen spiller med (regner med at de subene lager noen svingninger). Selv ville jeg ikke hevet TV-en. TV-en skal du se på, uten å få kink i nakken.
Samt unngå å henge hylle på lettvegg forbundet med en dør noen kan komme til å slamre igjen under avspilling :)

Ellers, til trådstarter, ser jo ikke resten av rommet, men får inntrykk av at det ikke er så mange vegger å ta av der? Dumt om så, for det første jeg tenkte når jeg så bildet var: Flytt all lyd-elektronikken + platespiller over på en annen vegg og skaff litt lengre ht. kabler.

Geir_O

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
19
F.E. skrev:

mvh Filip
Ikke sikkert det er så lurt å plassere høyttalerene (eller noe annet fra stereoen) oppå subene. Du kan jo prøve det ut, men er redd subene vil "forstyrre" høyttalerne dine.

Mvh
Geir

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
13.163
Torget vurderinger
10
Jeg tenkte at man kunne ha en benk som dekket subbene. Høyttalerne får stå som de er :)

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.841
Torget vurderinger
1
Hvilke muligheter har du til alternativ plassering av subbene slik at du evt kan bruke en litt breiere benk? Alternativt om du evt i nåværende benk har plass til å ha forsterkeri og platespiller ved siden av hverandre.

F.eks. noe ala min benk jf. vedlagte bilde.

mvh
KJ

Vedlegg

Topp Bunn