Hvorfor..?

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Alkohol er helt klart grunnen til mye vold, og dette er vel også mye av grunnen til at vi prøver å begrense bruken bla. ved avgifter og begrenset tilgjengelighet ,men jeg tror faktisk at problemet er størst i byene på utesteder med åpningstid til langt på natt som fører til mye knuffing, slossing og blind vold på vei hjem..

De pedofile er så vidt jeg vet oftest selv ofre for pedofili, de som slår har ofte selv blitt slått, de som havner dårlig ut i samfunnet kommer ofte fra familier med problemer, de som ruser seg kommer ofte fra familier hvor foreldre ruser seg. osv.
Er man obs på dette kan man forhindre nye ofre og nye problemer ved å hjelpe de som er i en utsatt situasjon, på samme måte som man må være villige til å innse at enkelte kulturer har mer risiko for undertrykking og mishandling enn andre.
Man må slutte å si til seg selv at kulturene hvor æresdrap, omskjæring, tvangsgifte, systematisk undertrykking osv. ikke fører til problemer for dem som vokser opp med disse holdningene. Når gutter gjennom hele oppveksten får høre at de er mer verdt enn jentene, når de får oppdraget med å  holde oppsikt med og styre søstrenes liv, når kvinnene får høre hvor lite de er verdt osv. må ingen komme her og fortelle meg at dette ikke fører til store problemer for menneskenes syn på seg selv og andre.
Spørsmålet er om politiet, politikerne, myndighetene, landet, faktisk er i  stand til å hanskes med disse problemene dette medfører, det ser dessverre ikke sånn ut.

Nei, det er ikke et isolert kulturproblem, det er et globalt menneskeproblem, men om man ser på bakgrunnen til de som utfører slike handlinger, uansett kultur, vil jeg tro at man kan finne visse fellestrekk, og at det har mye med menneskesyn, voldelig oppvekst og hvordan man generelt behandler andre å gjøre.
Det ovenstående kan jeg uforbeholdent slutte meg til. Det er da ingen som har hevdet at oppveksten ikke farger en på godt og vondt.

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det ovenstående kan jeg uforbeholdent slutte meg til. Det er da ingen som har hevdet at oppveksten ikke farger en på godt og vondt.

Honkey
Det er jo bra vi kan være enige om det da... Men oppveksten er jo ytterst forskjellig avhengig av kultur og hvor man vokser opp.

Topp Bunn